Nejste přihlášen/a.
Zdravim, tento rok bych si chtěl udělat profesní průkaz. Na internetu je plno NEaktuálních informací, jako výše ceny již dávno není 60 000 a počet hodin školení se také na netu liší. Dále jsem četl něco o chystající se novele zákona a zlevnění a zkrácení výukové doby.
Chci se proto zeptat zde, je v tomto někdo lépe a aktuálně informovaný?
Zajímala by mě aktuální výše ceny, rozsah výuky, z čeho se zkládá teorie na kterou se dochází na cca každý den 8 hod do autoškoly? Je zde zahrnuté i nějaké praktické cvičení ( jízda )?
Odpovědi typu, " Když jsem dělal před X lety " zde nechci, to mi nic neřekne
Máte pravdu Milane, nejlepší bude oslovit přímo autoškolu, kde dostanu odpovědi na všechny moje otázky ohledně aktuálního výcviku prof. způsobilostji.
Než tedy vytočím některé to telefonní číslo, nevíte někdo takhle z fleku, jestli je to pouze teorie, nebo je tam i pár hodin praktických?
Zdravim všechy.Evidentně se to dosti liší.Jsem ročník 1977,v 95 jsem si udělal B a následně C.Nastoupil jsem tehdy jako řdič 7,5tuny u pivovaru.Tehdy sem si za poplatek nechal vystavit průkaz profesní způsobilosti z důvodu NUTNOSTI pro výkon závislé pracovní činnosti.V 99 sem si dodělal E(21let) a šel sem na kamion.Samo,lékařská prohlídka a psycho posudek (u E nezbytný).Po několika letech z parlamentu EU vyletělo usnesení nutnosti těchto průkazu v rámci zemí EU.V 05 sem odešel na mezinárodku,08-09 se to vyměňovalo už za "profesní průkaz".Lék. prohl. jsou dané min 1X ročně a většinou u závodního či podnikového lékaře(dneska i u obvoďáka) a pravidelné školení řidičů.Každopádně profesák se dneska dělá zhruba od 20tisíc víš.Na školení chodíme 2X ročně,pozor min 1X v kalendářním roce!Od toho se odvíjí platnost průkazu,pokud totiž na další školení pozapomenete tak po více jak 2 měsících přes,pozbývá platnosti ikdyžje na 5let,a neokecáte to.Na C je to 140 hodin,jízdy se nedělají-to je školení o o bozp a přepravě(aetr,adr,žívá zvířata,nadm. náklad atd.Slyším prvně o praxi.Proto si děláš přeci ř. oprávněníNa CE,tedy rozšíření je to 280hodin.Když to děláte u jedné autoškoly,tak se cena neliší.1X ročně cca 7hodin,prostě jeden den a platí se od 700 korun/školení.
I tak je to dost peněz,ale pokud se tím chce člověk živit,musí ho mít a školit se(ikdyž Ti povídaj furt to samý dokola,no školení no) A bacha,když mezinárodku tak jedině s profesákem.Nenechte se mýlit plky o tom,že venku je nikdo vidět nechce,nestává se to-logicky,kamioňáci jsou zaměstnanci(neviděl sem podnikatele dopravce jako řidiče,stejně by ho musel mít a nikdo neprovozuje 1 auto a i podnikatel co má jednu dodávku a dělá sám ho musí mít jinak by nedostal živnost) a jde o profesi,tak s tim evropští poliši počítají.Ale pokud ho mít nebudeš a dojde na Tebe,tak si v kelu stejně jako když ti zkontrolujou přetažený kolečka 14dní nazpátek-odstaví Tě nebo zavřou(podle vážnosti přestupku) a budou chtít zaplatit astronomickou pokutu aby ses aspoň vrátil domů k dětem.Jeden příklad za všechny,kolega vzal sebou kamaráda bez profesáku do skandinávie.V Norsku je stáhli poliši a běžně kontrolovaly,ani žble norsky nebo jak tam mluví,byl vyplašenej co bude.To se jim nezdálo tak hned psa do kabiny jestli nepašujou drogy a chtěli 28 dní zpátky kolečka(ty jako profi řidič toho kamionu je musíš mít u sebe),dodáky nebo camráky a samosebou doklady.Neměl profesák,snažili se to nějak řešit ale zákony jsou dané.Vzali si osobní věci,zamkli auto a odvezli je do basy.Dostali pokutu 130 000 NOrů,tj přes půl mega.Navíc neuznávají bankovní převody t cizích zemí.Majitel dorazil na místo za 4dny aby je vyplatil.Jenže ten kamarád měl jasno-bez řidičáku a ten kolega o něj měl taky přijít jelikož ho nechal řídit-viz školení.Naštěstí se poliši slitovali a jeho z toho vynechali aby mohli dopravit zboží do cíle kamion zpět do čech.Takže nebrat na lehkou váhu.Není to nic nového,otec musel jako řidič pro Tatrovku mít "osvědčení o profesní způsobilosti" už v roce 1954!A hlavně dodržujte aetr bez ohledu na to jak by se to líbilo dopravci,zodpovědnost nesete vy a nikdo jiný. Snad sem Vám trochu osvětlil odvětví profesionálních řidčů a problematiku profesních průkazů.Bez profesáku vás smluvně nikdo nezaměstná,jinak si koleduje o velmi velmi velké potíže(odebírají i živnost)!Nakonec s příchodem technologií nás teď čeká ŘP v kterém pomocí čipu budeme mít i profesák a kartu řidiče pro digitální tachografy.Měj te se a dobrou cestu
Školení profesní způsobilosti mají na starosti "školící střediska" a ne autoškoly. To jen pro úplnost informací. Jinak přesné znění této problematiky je obsaženo v zákoně 247/2000 Sb. a jeho příslušné prováděcí vyhlášce. To však jako profi řidiči určitě znáte.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.