Nejste přihlášen/a.
Dobrý večer, jak často myjete auto, čím a jakou kosmetiku používáte?
Já meji každý týden, nejdřívé čistou vodou, poté vysuším a nanesu vosk 3m polish rosa
Nic si z toho nedělej, že jsi takový "puntičkář". Mám tu možnost při opravách vidět, jak se lidé o své miláčky starají a někdy je to běs a hrůza. Pak se jen diví, jak je možné, že jim to hnije, vždyt je kastle zinkovaná atd. atd. Těžko jim člověk vysvětluje, že když mají na autě 50 kilo bláta tak je v podstatě auto pořád mokré, protože než bláto vyschne znovu zaprší atd. Ten jemný prášek, který se dostane časem všude to je ideální věc na tuto vlhkost. Dost často ti lidé vzhledově k tomu vozu pasují. Člověk po opravě takového auta aby si nechal vydezinfikovat pomalu dílnu.
Na druhou stranu jsou lidé, kteří se tomu opravdu věnují, Loni jsem si vyfotil Fábii jednoho takového človíčka. Auto mnělo v té dob nalítáno 180 000 a bylo staré 5 let. No nebylo to na něm vidět.(foto) To je radost takové auto opravovat.
Ne nadarmo němci tvrdí, že podle auta se pozná inteligence člověka a kultura národa.
Šířit názory, že špína konzervuje a hesla typu auto má sloužit může šířit jen lenoch. Pravidelné mytí a péče o karoserii patří k dobře provozovanému a udržovanému autu. Čistý vůz je vizitkou řidiče, čili člověka, stejně jako to platí o botách. Jsou lidé, co dokáží udělat za dva roky z auta vrak jen proto,že jim auto slouží, ale jsou i tací, co věnují autu péči a auto je i po letech a najetých km doslova jak nové. Viz příspěvek a foto výše.
Kam zařadíte mě? Na levém obrázku je moje 17 let staré auto, myté opravdu jen příležitostně, připravené na odvoz nevěsty. Vpravo je pak to samé auto tak, jak vypadá většinu času.
doplněno 17.03.13 08:26:Ještě doplním: najeto přez 300 000 km.
doplněno 17.03.13 08:35:Jo, ale uznávám, že je rozdíl mezi autem špinavým a zabláceným. Špinavé (z provozu v zimním čase, či po delším stání na ulici) taky nemám rád. Ovšem bahno k OFFroadu jaksi patří a sluší mu .
doplněno 18.03.13 07:27:Buď v klidu, já omeju na jaře sůl a pak to před prodejem naleštím a auta vypadaj jak nový. Ono víc záleží na garážování než na věčném mytí, to akorát načneš lak a rychlejc to zrezne. Ale když tady projdeš fóra, tak on Buky do všeho kafrá, ale zkušenosti má nulové. Co nevyčetl z internetu, to neví.
Tak o garáži se mi může akorát zdát. Auto mám 5 let a trvale parkuje na pražské ulici (viz levý obrázek).
Zdar, auto myju 3x do roka. Nejdříve na konci března/začátku dubna-podle počasí, kdy vystříkám podvozek, dutiny, podběhy od "toho zimního marasu", navoskuju, vysaju, přezuju při tom i pneumatiky, POté podruhé někdy v průběhu léta (červen-červenec), to už je auto olepené od mušek, znova voskuji. A potřetí v říjnu, nejpozději v listopadu (opět podle počasí), důkladná příprava na zimní období. navoskovat, promazat vše, co se dá, přezuju pneu.
Mýt 3x auto do roka je pro mě tak akorát. Myju ho zásadně ručně, do myčky bych s ním nevjel. A co se týče kosmetiky, používám pestrou škálu přípravků od vosku, čističe disků, interiéru, tekutých stěračů, oživovaču pneu až po třeba odstaňovač hmyzu. Ze značek mám dobré zkušenosti se Sheron, Carlsson, Carplan, Cinol, Turtlewax (vosk).
Vždy mi celá tato procedura zabere celý den a je to moc příjemně strávená doba
Jednou ročně, po zimě wapkou, hlavně zespoda, od soli. Jde o pracovní vozidlo, takže pokud je hezky, vezmu ho tou wapkou komplet i zevnitř, kromě palubky...
Ale to jste asi nechtěl slyšet...
Myju, kdyz je potreba.
V zime pokazde, kdyz je od soli a mam parkovat nekde, kde je nad nulou a jinak vzdy, kdyz poznam, ze uz bych si spinil ruce nebo obleceni pri nastupovani a samozrejme vzdy, kdyz potrebuju, aby se blyskalo.
Myju jak sam, tak i v rucnich i automatickych myckach.
Běžně auto meju v myčce, když už se štítím sáhnout na kliku . Když se mi vdávaly dcery, po myčce ještě následovalo detailní ruční čištění (pěkně centimetr po centimetru) a ruční voskování a leštění (ještě že těch dcer nemám víc). Samozřejmě na jaře, když se přestane solit, umeju hlavně podvozek. Pokud se ovšem občas bahním na tankodromu, nechám bláto pár dní na autě, aby si toho všichni v okolí stačili všimnout . V tom případě jen otřu okna a reflektory. Pak ale následuje mytí ruční a to dost dost důkladné , včetně motoru a podvozku (WAP, smeták, pak ještě myčka). To bývá tak 2x až 3x do roka .
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.