Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Škoda felicia combi - bezpečnost

Od: miroslavnavratil odpovědí: 36 změna:

Dobrý den,

můj dotaz směřuje k bezpečnosti Felicie combi, 1,3 z roku 1999. Dnes jsem na vlastní oči vyděl nehodu, kdy felda vjela na semaforech do kufru Escorta a dost mě překvapilo jak byla felda zničená a na tože to bylo v cca 40km/h to bylo opravdu dost.

Zajímalo by mě jak by si stará "dobrá" Felicie vedla v testech Euro NCAP Jaka je její bezpečnost? Sám mám 1,6 kombika z 1998 a tak by mě zajímalo, jak na tom je v porovnání třeba s Fabii I, II. Moje felda nemá žadné airbagy abs a tak se jen tak ptám, jestli je jezdit v takovém autě hazard, jestli řeči o rakvi na kolech jsou pomluva nebo realita...

Nebo je lepší se o bezpečnost feldy radši nezajímat...

 

 

36 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

suchy*

3x

Více se blíží realitě to označení "rakev na kolech".Jedna věc je posun v konstrukci automobilů od felicie ke zde zmíněné Fabii,nepřítomnost dalších prvků bezpečnosti(airbagy,předpínače apod.) a důležité je také to,že ta Felicie už zdaleka nebude v ideální kondici a koroze rozhodně nepomůže tuhosti konstrukčních částí a deformačních zón.Kdysi jsem se podíval s formanem do kufru Peugeotu 505 a Forman měl předek na šrot a Peugeot měl rozbitý nárazník.Vím,že budete uvádět,že jezdíte opatrně,ale neovlivníte jestli Vás sestřelí nějeký ... v autě o generace mladším a budou Vás z Feldy tahat po kouskách.Tím tyto auta nehaním,ale realita je prostě taková.Viděl jsem na vlastní oči téměř čelní střet Peugeotu 205 a BMW a v P nedopadli pasažéři vůbec dobře,byt na vině byl BMW,který předjížděl jak hovado.

miroslavnavrati

Díky, myslel jsem si to. Auto je ve stavu, které odpovídá stáří a 200 tisícům kilometrů. "Lehká" rez, obvyklá feldám...

Ono máte pravdu, žádny hit to není a dnešní auta jsou po nehodě taky dost pochroumaná, ale to jsou jen plechy, kabina je OK

Já měl před fe favorita a v 50km/h jsem to obtočil kolem lampy a auto bylo jako bmw který by to obtočil v 200... hrůza

erikch*

suchy-vyzdvihl bych poslední větu s tím BMW-osobně jsem zcela přesvědčenej,že rozdíl mezi "vystoupením po svých" a úrazem(a i hůř) je právě v té mase materiálu před sebou a kolem sebe-z tohohle úhlu pohledu jde stranou spotřeba a další praktické záležitosti(které vám jsou ale ve chvíli napojení na přístroje na ARO úplně k prdu)...Jen pro doplnění,airbagy jsou účinné do max.rychlosti 62 km/h(info přímo z výroby-fa.Takkata Petri,která vyrábí pytle pro koncern,japonce atd.),nejen proto se dělají crash testy do max.této rychlosti...,bohužel je výrobci(aby si řekněme "zodpověděli" jejich použití a cenu) značně nadhodnocena jejich "nezbytnost",podobně to je s dalšími jakože asistenty (ABS,ESP,ASR atd.)-fyzika platí pro každého bez vyjímek,pojedete-li na sněhu do zatáčky,kterou lze dát max.ve 40 kmh,60 km rychlostí-bez ohledu na stabilizaci,nové zn.pneu apod. prostě ahoj a letíš,tak to prostě je... ,ale bohužel řidiči získávají naivní pocit,že to nové auto je přeci "bezpečné"(jak tvrdí výrobce,prodejce,Brusel atd.) a o to horší jsou pak následky... Je ale samozřejmě na každém v čem jezdí,co mu vyhovuje a jaké má priority...

 


3x

Tak je jasné, že bezpečnost feliciež žádný šlágr nebude, vždyt je to v podstatě kulatý favorit. Hodně ovšem také záleží na stavu auta.

Jen k té deformaci, ono i moderní auto se i při malé rychlosti hodně zničí. Viz třeba rána na zádní nárazník kdy zadku auta nic není ale zbortí se třeba zadní blatníky.

Za tohole můžou deformační zony, čím více a pozvolněji se zbortí čáasti auta mimo prostoru pro posádku, tím je auto pro nehodu lepší. V tuhém autě, byt nebude zvenku vypadat poškozeně zemřete, ale zato v autě které se bude zdát z venku hrozně rozsekané v klidu přežijete.

 

martinhajek*

2x
Ano, většina laiků má pocit že čím lepší a bezpečnější auto, tím méně se např. při čelním nárazu zdeformuje. Jenže tak to není. Třeba zmíněná Fabia I. měla nejtužší karosérii ve své třídě, proto je to tak těžké auto. Při silném čelním nárazu se předek Fábie doslova zaroluje do motorového prostoru a motor se posune dozadu a dolů. Proto je zde mezi vzpěrou nárazníku a chladičem a mezi motorem a přepážkou tolik místa.
Třeba u prvních Favoritů měla při čelním nárazu kapota motoru snahu probourat se čelním sklem do kabiny. Musely se tam začít montovat háky a pod čelním oknem vystužit záchyty. Pěkně je to vidět u Felicie, je to u nich nejpevnější část kapoty motoru.
Felicie samozřejmě musela tehdy plnit aspoň základní bezpečnostní předpisy, stejně jako před ní Favorit. Jenže dnes už je to vůz s prakticky nulovou bezpečností, zvlášt když má korozi rámu, která často ani není vidět.

 


2x

Klid. Automobil je primárně určen k dopravě a nikoli k tomu, aby se v něm člověk zabíjel. Trocha statistiky. V roce 2009 byl v ČR na 100 tis. obyvatel počet mrtvých: Nemoci oběhové soustavy-357, dopravní nehody-9 (devět). Zdroj Eurostat. Takže je čtyřicetkrát pravděpodobnější, že tě trefí šlak, než že umřeš v autě. A řešíš to?

ifkali*

už jsem klidnější

Já viděla starého favorita a felicii v sobě, kbec 50tka,jeden najel z boční to cesty tomu druhému na hlavní...prej slunko do očí.

Nikomu se nic nestalo, každý měl pásy,auto letělo do přikopy.Odnesla to auta,obě totálka na odpis...a lidi v poho.

doplněno 13.03.13 15:50:

odeslala jsem příspěvek bez oprav,takže v obci a ne to cesty,ale do cesty.

omluva nechápu jasně klikám a stejně není nad klasickou klávesku u pc.

 

56e3y3ubil

1x

Faceliftované felicie je o hodně bezpečnější, než favorit. Nedá se to srovnat.

např. zde je vidět přímý střet favorita s feldou Pick-up. I když to dle čumáku nevypadá, tak kastle je již faceliftovaná.Je tam krásně znatelné, že favorit se už bortil do prostoru pro cestující, naopak felda ne.

chcizit.cz/...

Na dalším je máme střet s Toyota RAV4. Což by mělo být nesrovnatelně bezpečnější auto. Ale zase to tak asi žhavé není. V obou autech těžce zraněný.

trutnovinky.cz/...

Neříkám, že Felicie je bezpečné auto, není to žádná hitparáda, ale zase to neznamená, že po každém nárazu jste mrtví.

doplněno 13.03.13 18:24:

sorry za chybu. Není to pick-up, ale van plus.

nerad rýpám, ale na prvních fotkách se nejedná o Feldu po faceliftu. Je vidět že maska se znakem je plechová, u faceliftu se dělaly nárazníky v barvě vozu a hlavně, Van plus se ani s faceliftem nevyráběl

doplněno 13.03.13 18:37:

každopádně ten kdo tvrdí, že Felda je kulatej favorit, tak tyto dvě auta asi nikdy neměl. Rozdíl je opravdu znatelný, jak v bezpečnosti, tak v komfortu a výbavě.

doplněno 13.03.13 18:43:

: tak se omlouvám, blbě čtu, teď vidím že píšeš o kastli, ano, to máš pravdu.

 

laybor*

0x

Felicie podle záchranářů je fakt na tom dost špatně , ale vždy záleží na více atributů srážky ,

známého baviče Hašašíru Petra Novotného nabořila Felicie z boku tak , že se Novotného Landcruiser převrátil,je to cca 4léta nazpět,

další střet jsem zažil při čelní srážce Felicia -Octávia , střet přesazeny, řidič z Felicie lehce zraněn (z výpovědi chtěl se zabít ),řidič z Octavie zraněn těžce.

cobrak*

No, Felicia je na tom opravdu špatně, co se týče z pohledu záchranářů. Je to staré auto, často zrezlé, chybí mu plechy, které zreznou a nahradí se laminátem, protože lidi ho mají na zničení nebo do sebrání technické. Ale jelikož je jich na silnicích pořád hodně, je to podle statistik auto, které často bourá. A vůbec mu nepřidává to, že kdo má Felicie? Buď staří lidé, kteří dostanou v plné rychlosti infarkt a naboří do někoho a nebo mladí kluci, co si myslí, že jsou na silnici na závodním okruhu a jezdí rallye. Bohužel...Ale, když je to Felicie udržovaná, nezkorodovaná a opečovávaná, tak je na tom docela dobře. Když se začínali vyrábět, tak vzniklo několik záběrů z crashtestů a tam si nestála Felda vůbec špatně. Na závěr bych dodal, že když jedete 150 a skončíte ve stromě, tak je jedno, jestli máte Feldu nebo BMW X6. Ale myslím si, že pokud je Felda zachovalá, není třeba mít větší obavy, než v Octavii 1. Konec konců už třeba Felicie 2 pochází z doby, kdy vznikaly Octavie a Fabie a tak jim byla nastavena latka a nemohli si dovolit klesnout. Nebojte se a jezděte dál. Jako rodinné auto bych asi Feldu nechtěl, ale na jezdění do práce nebo na nákup je v pohodě. Levný servis, díly, jednoduchá údržba, malá spotřeba...Na ježdění po ČR dostatečná.

P.S.: Na odlehčení: Když přijedou hasiči k nabourané Feldě, kde jsou uvěznění lidé, netrvá jim to tak dlouho, protože už je to přeci jen starší auto a tak ho znají a jelikož v ní pořád bourají mladí kluci, tak mají stálý trénink ve vyproštování z ní . A to se vyplatí

 

hm*

0x

Jednoznačně nelze nic takového říct. Viděl jsem tukanec, už to byl konec "manévru", takže rychlost nízká. Do boku feldy nebo formana nebo pickupu nebo něčeho takového (už si přesně nepamatuji, takové starší nic moc auto) předkem vrazilo krásné nabláskané (snad) Audi (budu mu dál tak říkat). Zranění naštěstí žádné. "Nicmoc" auto vypadalo, jako by ho někdo snad jen pořádně nakopl, policajti ho pak odtlačili na krajnici. Audina měla předek rozmydlený, vytekly z ní nějaké kapaliny a musela ji na místě naložit odtahovka, protože to auto bylo zcela nepohyblivé. Takže "nicmoc" auto bylo zralé na vyklepání, Audina asi na odpis.

buky*

To bylo proto, že to bylo AUDI, jó bejt to třeba FORD, tak to stačilo jen přeleštit brusnou pastou. Je to tak správně né?

To buky:

Sice netuším proč do dotazu na bezpečnost Feldy pletete Forda, ale odpovím - ano, některé Fordy nepotřebují ani to přeleštění brusnou pastou :

tallcoat.en.ec21.com/...

doplněno 13.03.13 21:19:

odkaz asi není plně fumkční - tedy třeba tenhle Ford jsem měl na mysli:

buky*

A husa se ozvala, já ti chtěl udělat radost a ty takhle?

doplněno 13.03.13 21:24:

Toho znám, každej den ho potkávám na Smíchově, když jedu do práce, jen má jinou barvu.

 

vanil*

0x

V bezpečnosti je na tom podobně jako fiat brava z r. v.1998.

euroncap.com/...

jklk

Brava srovnatelná? Stejný test s Feldou by vyšel výrazně hůř - čelní náraz motor na předních sedačkách, řidič i spolujezdec na kaši.

vanil*

Brava je nejmín bezpecne auto z euroncap.Takže stačí se podívat na Brava a říct:Felicie dopadne ještě hůř.

Tak s tímhle nesouhlasím, nejmíň bezpečným autem je myslím podle Euro NCAP Fiat Seicento, které získalo jednu hvězdičku a i tu mu škrtli, protože figuríny vytahovali po kouskách, prolomila se střecha i podlaha

Mimochodem v Seicentu normálně jezdím, už přežilo náraz do stromu (opraveno) a následně lehce do srnce a pořád v pohodě. Plech je u něj jako staniol, prohnutou kapotu stačilo rukou vytlačit do původního tvaru...

Nemám problém jet ve veteránech kde ani nejsou pásy. Je ale pravda, že v takových autech jedu extra opatrně a myslím i za celé okolí, držím si odstup a předvídám. V autě nezáleží na počtu hvězdiček, ale na hlavě řidiče a na štěstí. Papírově perfektní bezpečnost nemusí znamenat nic když je někomu souzené skončit v autě. Jak se říká - koho mají oběsit, ten se neutopí.

 

bono*

0x

U všech aut je bezpečnost o váze. Sebemenší autíčko s pěti hvězdičkami v testu bezpečnosti to odnese i s posádkou při střetu s třítunovým mercedesem s nebo audi 8. Moc se o tom nemluví, nehodí se to výrobcům malých a levných aut do krámu. Testy nejsou ani trochu směrodatné.

cobrak*

Naprosto souhlasím!

 

karelorel

0x

Fa je natom hůře než fe fe1 je na tom hůře než fe2-facelift, ale i tak jsou to stará auta vhodná pro důchodce, bezpečnost=tvoje nohy, sám jsem s fe r2001 katká boural a v 80 km/h to bylo na vrtulník pro spolujezdce, a to jsme bourali"jen" do přívěsu na dálnici na kterém měli dopravní značky a přívěs byl vyháknut, čili žádná pevná překážka a byla felda na srač*ku, škoda ji, ale toto auto už nikdy, je rok 2013 a ne 1985! Takže jestli je Ti život milý tak si felicii nekupuj, je to zastaralé...

Nepřeháněj. Mě život milý je a ve felicii taky jezdím. Ale na druhou stranu je fakt, že když do tebe nabourá stojící přívěs, tak s tím nic nenaděláš

 

cobrak*

0x

Je to jednoduché. Mít staré auto obnáší být dobrým řidičem, více převídat a jezdit daleko opatrněji než v autě novém. Ale tím neeliminujete toho, který to ve Vás v plné rychlosti napálí a zruší jak Vaší Feldu, tak Vás...Také mám Feldu a když občas vidím, jak lidi jezdí, mám strach stejný, jako Vy. Chce to myslet za ostatní daleko více, než v té Fabii. Můj názor, ale myslím, že pravdivý.

Mít staré auto obnáší být dobrým řidičem

Přesně tak. Dnešní moderní půldruhatunové SUV s různými asistenty parkování či trakce dokáže uřídit blbá blondýna. Na volantu felicie jde například krásně poznat, jaký je podklad-vozovka a tím pádem předvídat, jak se bude auto při jízdě chovat. Vozy s posilovačem takovou zpětnou vazbu nemají, bohužel.

 

indyan

0x

4 roky jsem dělal řidiče sanitky, když se řeklo nehoda š. felicia s... vyjížděl hned i pohřebák, ne opravdu realita

smutné, ale auta t těchto let ze západu vydržela vždycky více, např. 4elní náraz delicia 2000 megane 1997 a ve fe +

policie-cr.cz/...

policie-cr.cz/...

zpravy.idnes.cz/...

hradec.idnes.cz/...

media.regionycr.cz/...

policie.cz/...

img.blesk.cz/...

img.cz.prg.cmestatic.com/...

m.denik.cz/...

cobrak*

Jo, je to tak, bohužel

P.S.: Proč už neděláte řidiče sanitky?

indyan

to je na delší povídání, ale popravdě řečeno to byl strach, a ani ne tak z toho, když jsme jeli 160 po městě pro 11 letýho klučinu v krytickým stavu, ale spíš to bylo o tom, že jsme dostali během 1/2 roku 3x po držce a vždy to bylo na týden neschopenky no a tak jsem se uvrtal do přepravy seniorů a řeknu Vám je to klídek, pohoda jazz oproti stresům, ale zase zážitků bylo dost a jezdit s takovým dělem byla někdy i zábava, prostě benziňák... no ale teď zase v poho, T5 1,9TDI a ještě mi děkují

 

indyan

0x

das auto / theaa.com/...

 

jabraka*

0x

Také mám Feldu-combi,nechal jsem opravovat letos kastli.Proti Formanovi,kterého jsem měl předtím,je viditelně konstrukčně pevnější.Právě to,že se přední plechy zbortí,je jeden z ochranných prvků.Výztuhy za motorem tlačí při bouračce motor pod sedačky.Rozhodně nejsem závodník,takže se v ní cítím docela bezpečně.Asi by to chtělo i airbacky,ale snažím se jezdit bezpečně.

JABRAKA

 

cobrak*

0x

Jen pro zajímavost: novinky.cz/...

 

jena*

0x

já bych to neviděl až tak tragicky, záleží na roku vyroby, nejlepší jsou faceliftové od roku 1998 s vystuženou karoserií

crash test se dělal v roku 1995 ale to je bez výztuh.

asos.sk/...

jen tak pro klid na duši menší srovnání

euroncap.com/...

 

 

daniell*

0x

to že to je rakev na kolech je pravda zvláště v dnešní době kdy moderní auta jsou konstruovány po stránce bezpečnosti jinak jsou tužší a při konfliktu moderního vozu a felicie nemá to staré auto sebemenší šanci , Fabie je na to už dobře co se týče bezpečnosti , jsem dobrovolným hasičem a vyděl jsem rozflákanou felicii v rychlosti asi 90 km/h jediné co šlo celkem poznat bylo výko kufru spolujezdec přežil s vážnými zraněními a řidič byl mrtvý na místě u nové auta (Ford Mondeo) v téměř stejné rychlosti byli škody (na zdravý) minimální , auto mělo sice naprosto rozškubaný předek světla o 50 m dál ale interiér nedotčený a posátce se krom šoku , pár pohmožděnin a jedné zlomené ruky nic nestalo.

vždycky se mluví o Felicii jako takové, ale nikdo už nikdy neřekne, jestli se jednalo o původní typ, nebo po faceliftu, který má pevnější karoserii a je celkově znatelně bezpečnější než verze první. A to by mě právě zajímalo, jak je na tom verze faceliftová, protože co jsem viděl totálky Felda na s*ačky, tak to snad vždycky byla stará verze.

jena*

tohle je nevystužená

pozary.cz/...

jena*

vím že je to neprůkazná nehoda ale vystužéná felda rozpárala peugeot a dokázala nezabít řidiče

chcizit.cz/...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]