Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Záměna brzdové kapaliny

Od: fava odpovědí: 9 změna:

Při odvzdušňování favorita mi došla brzdová kapalina. Použil jsem místo ní hydraulický olej.Auto už s tím půl roku jezdí, nic se neděje. Je v tom nějaké riziko, jako var a zplynování? Přeci olej nevaří hned tak.

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

Ano, je v tom značný rozdíl a Vy si koledujete o megamalér. Jednoho dne zřejmě nezabrzdíte. Doufám, že budu od Vás dost daleko.

 

hop®

0x

Olej opravdu "hned tak" nevaří. Ovšem brzdová kapalina má své specifické vlastnosti, proto se používá ke specifickému účelu. Doporučuji co nejdříve systém vypláchnout brzdovkou a znovu naplnit. Opravdu si koledujete o průšvih...

 

ladaadal*

0x

Tady jde o vícero vlastností, než jen o bod varu. Stlačitelnost, změna konzistence dle teploty, působení na gumové části systému. Můžeš s tím jezdit třeba ještě rok, ale taky můžeš zítra skončit. Když bude 30 pod nulou, s olejem už toho moc neubrzdíš, může naleptávat kroužky, takže jednoho dne můžeš šlápnout a ono nic. Neriskoval bych to a co nejrychleji vyměnil.

 

jirkamatapat*

0x

Je neuvěřitelné,jakou blbost dovede kutil amatér udělat.

 

asd*

0x

To ale byla oslovina, být líný chvíli počkat a sehnat to co tam patří Ano riziko je, hlavně v poškození těsnicích kroužků. Pokud vám selžou brzdy, nabouráte a zjistí se hydraulický olej místo brzdovky, tak zaplatíte celou způsobenou škodu ze svého. Počítejte že při selhání brzd se brzdovka kontrolovat bude určitě.

Zjistěte si jaký olej jste použil, u výrobce pak jeho vliv na těsnění v brzdách. Pokud nemohl škodit tak propláchněte a dejte brzdovku. Pokud nevíte jaký to byl olej, tak zrepasujte komplet brzdy = výměna všech těsnění, proplach a až pak naplnit.

fava

Osobně jsem to okoukl ne fabrice, v portálových jeřábech se běžně dával hydraulický olej místo kapaliny. Nedělalo to problém. U starého citroena DS byl hydraulický olej ve všem, auto to zvedalo, i brzdilo. Tak nevím. Použil jsem hydraulický olej do serva a fakt to funguje, nikde nic neprolíná.Auto stejně za dva měsíce vyhodím, tak to tak nechám.

asd*

jj, on vlastně portálový jeřáb brzdí z dlouhých kopců a Citroen má těsnění ze stejného materiálu jako Favorit, to pak jo. Problém být nemusí ale může, nalít to tam bez znalosti jestli to je OK je o hubu, pokud auto přestane brzdit tak to není jen váš problém. Osobně bych do takového rizika nešel. Držim palce at problém není, pro příště ale velké NE.

 

jabraka*

0x

Především bys to poznal v zimě.Při -15 stC bys určitě pedál nesešlápnul-.

JABRAKA

cyril*

Z jakého důvodu? Snad ne ze strachu?

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]