Nejste přihlášen/a.
Ahoj, chystám se dát dohromady svojí Jawu 350/639. Je pojizdná všechno, ale musí taky trohu vypadat. Chtěl bych svépomocí vyleštit motor, kartery. Hlavy a válce asi dám do žáruvzdorné barvy. Ale jak efektivně na ty kartery a blok motoru? Máte nějaké tipy? Motor neni uplně katastrofický, spíš zašlý. Leštěnka to nevezme, takže nejspíš nějaké mechanické řešení. Díky za nápady
Je zde ještě možnost chemicého leštění a také otryskání.
Více se dočtete zde:
Tyto stránky doporučuji i na ostatní problémy nebo dotazy ohldeně ČS motorek.
Na vyleštění hladkého hliníku bych (pokud by mi na tom hodně záleželo) vyzkoušel tohoto pána ( chemickelesteni.cz/...) - reference lze najít na různých veteránských forech a neviděl jsem zatím žádnou negativní (jen cena se asi bude zdát někomu vyšší).
Co se týká ručního leštění, s tím nemám vůbec dobrou zkušenost, protože hliník (ale asi taky hodně záleží na složení slitiny) se mi kromě pomalé ruční práce začal záhy "mazat", vznikly na něm šmouhy a ty pak vyleštit bylo peklo. Na to, aby šmouhy vznikly stačilo, aby se jen nepatrně zvýšila teplota toho leštěného hliníku. Takže bych doporučil při těchto pokusech to zkoušet na místech, kde to pak nebude vidět. Jinak na čištění hliníku jsem používal přípravek, který se kdysi dávno jmenoval Neoxyd (jestli se ještě něco takového vyrábí netuším). Co všechno obsahoval taky nevím (možná bych ještě někde doma nějakou zapomenutou tubu i našel), ale vím, že v něm byl čpavek. Naneslo se to na leštěný materiál, nechalo zaschnout a pak bavlněným hadrem vyleštilo. Hliníkové blatníky a ráfky na jízdních kolech byly potom jako nové.
Jinak na nehladké hliníkové odlitky (blok a hlavu vodou chlazeného motoru a skříň převodovky) jsem kdysi s až nečekaným úspěchem odzkoušel natupovat syntetickou barvu S 2013 ( Industrol) v hliníkovém odstínu. Odlitky jsem odmastil technickým benzinem a pak bez základu na ně štětcem nenatíral, ale tupoval výše zmíněnou barvu. Nic se neloupalo a výsledkem bylo, že obojí vypadalo jako kdyby to bylo právě vyrobeno. Mmch - tu plechovku s touto barvou mám dodnes (od roku 1986, kdy 1kg stál neuvěřitelných 13,-Kčs - tehdy moje hodinová mzda) a barva je stále funkční. Šetřím si (tedy používám velmi s rozmyslem) kromě jiného proto, že jsem i viděl prodávat jen jednou jedinkrát (to když sem ji koupil) a od té doby už ne. Ale třeba se ještě vyrábí a prodává.
na jawamanii, podle odkazu výše, psali :
Jinak na mé 353 1959 jsem zkusil víko vyleštit postupem
- šmirgl asi 60 na hrubé vrypy
- šmigl asi 120 na to co zbylo
- šmirgl 500 pod vodou
- šmirgl 1000 pod vodou
- sada z chromtechnik
Jedno víko cca 30-45 minut intenzivního arbajtu...
vypadá to docela dobře, po té 1000 pod vodou bych to vzal filcákem ve vrtačce s nějakou leštící pastou a mělo by to snad vypadat díky
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.