Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Klepání při brždění

Od: axlik* odpovědí: 15 změna:

Dobrý večer všem! V první řadě bych rád poprosil, aby mi nikdo neřikal, že mám zvlněné kotouče, děkuju. Problém je následující, už nějakou dobu mi klepe do volantu i v podstatě tak nějak do celého auta když brzdím ve vyšší rychlosti, dnes jsem měnil čepy ramen který jsem měl za příčinu, čepy řízení jsou v pořádku, co není v pořádku jsou silentbloky ramen, mohlo by to být tím? Jinak je opravdu vše opraveno krom tohoto, jediné co by mě tak ještě napadlo, že bych měl nějak špatná kola, nechal jsem je vyvažovat, ale přecejen...Díky všem za rady, odpovědi!

 

 

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


3x

nejčastěj to dělaj brzdový kotouče pak spodní čepy pokud si dal čepy jiný koukni ještě jednou na uchycení toho čepu už sem zažil že se to vrglalo v něm musel sem dát novej šroub a řádně utáhnout

ty ramena to můžou dělat taky zvlášt jestli je v háji ten zadní co de do kastle

doplněno 13.02.13 18:08:

jestli ti stáčeli kotouče tak je to jasný budou slabý a vlněj se vyhodit a dát nový

axlik*

Dělal mi to mechanik, nechtělo se mě to dělat v takové zimě a sněhu (nemám garáž) .. No myslím že horší z těch dvou byl ten přední, ten zadní prej ještě jakž takž šel co sme se dívali..

Silentbloky stabilizátoru sou měněný též. No takže nakonec abych vyměnil i kotouče i silentbloky :D

doplněno 13.02.13 18:15:

Ještě dodám teda, že jak jsem jel z města tak rozdíl v jízdě byl dost znatelnej, najednou takový bez klepání ticho, jen trocha vibrací tam ještě je a to si myslím bude těma ramenama..

 

frantisek*

2x

Mě dělalo to samé co popisujete a měl jsem vydřené přední kotouče na vnitřní straně kotoučů. Nedoléhali celou plochou na brzdové destičky. Po výměně brzdových kotoučů bylo po klepání.

axlik*

No kotouče mi totiž kontrolovali a stáčeli čili jsem je tak nějak za "nové" považoval a zvlnění se mi na minulym autě projevovalo jen kopáním do pedálu (jako při abs)..Zřejmě to bude to vydření jestli to teda silentbloky dělat nemůžou, díky moc jak budu moct dám je vyměnit a uvidím

frantisek*

Když mě mechanik řekl kde vidí chybu, tak jsem mu navrhl zda bude stačit kotouče stočit a on odpověděl že v žádném případě, že to chce nové. Také se mě to nezdálo a dnes vím, že mechanik rozhodl dobře. Ani cena nebyla moc vysoká.

ladaadal*

Předpokládám, že pokud tazateli kotouče stáčel mechanik, tak si ověřil, aby nebyly pod minimální přípustnou míru, tudíž bych považoval kotouče za OK.

 

ladaadal*

2x

Pokud to dělá jen při brždění, tak to bude souviset s brzdama. Kotouče jsou nové, že nechceš mluvit o jejich výměně? Nemusej být zvlněný, můžou být popraskaný, ale samozřejmě tam může být i fůra jiných závad. Silenbloky to ale nebudou, ty se projevují i bez brždění.

richard*
Tak přátelé... přečtěte si kde co na netu... mám auto 3 roky stáří. Najeto 200000. Při brždění mazec... kotouče nové atd. Problém? Tlumiče

 

ar*

0x

Jestli jsou v háji ramena se silentbloky tak je příčina jasná. Až je budete měnit překontrolujte zároveň uložení stabilizátoru. To je také přičina chvění při brždění.

doplněno 14.02.13 06:50:

Většina lidí, kteří auta opravují ví, že pokud jsou vyžrané nebo zvlněné kotouče, "kope" to do brzdového pedálu.

Vy popisujete, že to "klepe do volantu i v podstatě tak nějak do celého auta když brzdím" což je jasný příznak vůle na nápravě a né poškozených kotoučů. Radím hledat problém tam kde je a ne kde je jednodušší výměna dílů.

 

bono*

0x

Ono škoda že nechcete slyšet ty kotouče, protože to skoro na 100procent budou. Vyvážení kol by se neprojevovalo jen při brždění, a hlavně by se neprojevovalo jen při brždění. I ostatní podružné závady-silentbloky, svislé čepy atd. by jen více zdůrazňovaly špatné kotouče, které jsou dle mne prvotním problémem. Dále jde o to, zda je měl mechanik dobře vycentrovalé při stáčení, mohl vám je pouze zarovnat na křivo. Většinou to chce vždy výměnu, a nedoporučuji nejlevnější značky, nemusel by jste si pomoci na delší dobu. Jinak bych uměl zkurvit kotouče při jedné jízdě, stačí několikrát prudce zabrzdit a pak vjet do hlubší louže. Máte je zkřivené nevratně ihned.

axlik*

Mám vadné uložení tlumičů až se bude zvlnění kotoučů projevovat tak, že při lehkym zabrždění při 100kmh se začne třepat kastle a ne volant ani pedál, tak mi dejte vědět

bono*

Tak proč v úvodní otázce píšete, že vám to klepe do volantu. Asi nevíte co chcete.

axlik*

Ano, volant se klepe taky, ale když zabrzdím víc, jak jen z lehka, tak se klepe kastle auta..Dnes jsem na to přišel, spolu s pohupováním a posloucháním při jízdě, od tlumičů jde hroznej hluk a rány a že nemůžou dělat? Tak proč přímo mechanici řikaj, že to může být uložením a proč jsem našel tolik příspěvků na netu kde psali jak vše vymněnili a bylo to uložení Kotouče jsem dnes kontroloval a jsou v pořádku a ramena nemají takovou vůli a ani nedělají ty příšerný rány jen se rozjedu..

gomezroman

Tlumiče nemůžou tohle dělat, i když tam nebudou, auto se bude houpat, ale nic při brždění vibrovat nebude. Hledal bych jinde.

 


0x

Pokud ti to při brždění klepe do celého auta a né jen do pedálu a do řízení, tak si zkontroluj jak máš vyžrané kotouče na zadní nápravě, stejný stav jsem měl na Focusu a děti na Mondeích... To je celkem obvyyklá záležitost na starých autech. Zadní brzdy se málo obrušují, brzdná síla je cca 40% vůči 60% na přední nápravu. Zkus koumat tam a zjistíš hrůzné věci... To jsou věci které se mění pořád dokola a není v tom hledat nějakou vědu...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]