Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Svazky kabelů od ŘJ

Od: punker* odpovědí: 13 změna:

Zdravím.

Nejspíš budu potřebovat svazky kabelů od řídící jednotky na Fiat Brava 1.6 16V 76KW r.v.99 plast sání.

-Nevíte na kolik mě to cca vyjde?

-Vrakáč,nebo zajet do fiatu?

-Výměnu asi zvládnu sám,že?

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

radši bych honil vrakáč či nákou inzerci u fiata to bude ranec

kdysy sem chtěl svazek na jednoho mercedesa a řekli mi v autorizáku 25000kč tak sem si poradil jinak přetahal sem si to sám za pomoci jednotlivých drátů

jinak co je kabelům že honíš nový?

punker*

prvně sem myslel že je vadnej nějakej snímač teploty,nebo krokovej motorek,ale pak sem zkusil zahýbat kabelama u řídící jednotky a auto málem zdechlo,při dalším zahýbání se zvýšil volnoběh...takže jednotka asi dostává špatný informace od čidel,dneska sem to zkusil prostříknout kontakt sprejem,ale vypadá že si s tím už někdo hrál,možná je to oblepený jen aby to bylo zaizolovaný,to se budu muset podívat

se toho neboj vycvakni konektor a kontakty na ŘJ vem jehlovým pilníkem a bacha at si je neohneš

pak rozeber pokud pude i konektor kabeláže a jukni jestli nejsou vyhnilí dráty

většinou ale postačí očista konektorů ŘJ a mírné naohýbání kontaktů v konektoru kabeláže

punker*

jenže já ten pilník asi neseženu,protože bydlím v malým městě,ale zkusím se poptat

doplněno 02.02.13 09:31:

a navíc kontakty na ŘJ byly totálně čistý,takže v kabelech asi taky (není do toho vidět jak je to malý :D )

oni i když ty kontakty vypadaj čistý tak nejsou je na nich šedivej povrch oxidace to že hejbeš kabelama a motor na to reaguje to jen dokládá

nebo když neni jehlovej pilník de použít pilník na nechty či jemnější smirek na tenkým šroubováku -prostě si poradit

punker*

aha,no jenže tam sou dírky maximálně na malou jehlu :D asi tak 1-1,5mm :D

 

artemio2*

0x

Já bych se podíval i na svazek kabelů před konektorem.Ten konektor sám bývá čistý,ale problém může být těsně před ním.Opatrně odizolovat a prohlédnout a hlavně proměřit.Nejen v klidu,to povede každý drát,ale zahýbat s ním při měření.Bezvadná kabeláž k řídící jednotce motoru je základ.Nespoléhej na vzhled kabelu,i když vypadá nepoškozeně.Uvnitř může být přerušený či poškozený korozí,ač to není vidět.Spousta záhadných závad je způsobena právě tím.

punker*

jojo až bude zase lepší počasí tak na to mrknu pořádně,vřera jsem to jen prošplíchl kontakt sprejem a zdá se že výkon neztrácí,otáčky jsou jaké mají být,jen při startu se prohoupne volnoběh,ale zatím jásat nebudu,třeba je to náhoda že dnes byla jízda bez problému

doplněno 02.02.13 12:30:

třeba to vylepší ještě základní nastavení přes diagnostiku

 

punker*

tak sem to pročistil znovu a důkladněji + sem prostříkl pár kontaktů (u snímače teploty vody i vzduchu,krokového motorku,potenciometru) a ''kostku'' (spojku) s kabelama,která byla dost zaprasená,ale nevěděl sem jak ji rozpojit tak jen zvenčí.

Po následným seskládání start bez prohoupnutí otáček (ale to bývalo občas i před tím) a při hýbání s drátama taky klid,tak su zvědavej na následující dny,ale byl bych rád kdyby byl problém vyřešen

f3n1x

už ani nepamatuju jak dlouho řešim ten samej problem všechno co je zde popsáno vyčištění, sprej na kontakty atd všechno jsem vyzkoušel na chvilku dobrý ale vzhledem k tomu že jsem to zkoušel takto třikrát a problem se za náhodnou dobu stejně projevil znova si nemyslím že je to to pravé řešení. mám podezření že na to má vliv počasí a vlhkost vzduchu takže nejspíš nějaké změny v roztažnosti těch drátů...nezávisle na teplotě : startuji a dalších 5 minut se těším 3000 ot/min na volnoběh, dále v závislosti na teplotě budto ve vlhku a nebo při teplotách nad 30°C někdy i míň během jízdy kolísání otáček kdy mi ručička skáče sama od sebe nahoru dolu, zastavím-li kouknu do motoru při volnoběhu a otáčky opět buď cestujou semtam v pravidelných intervalech nebo prostě jen vyskočí opět na nějakých 2500 - 3000 - pohejbu s kabelama a problem je na pár dní vyřešen. přestože vysoké teploty pokračují. nechápu. Sháním někoho kdo by za rozumnou cenu uměl na zakázku vyrobit kabely zbrusu nové třeba i měděné.

punker*

Odpojil sem konektory od ŘJ prostříkl sprejem na kontakty a samozřejmě to nepomohlo.Tak sem to znovu odpojil kontakty u řídící jednotky sem opatrně očistil jemným smirkem a kontakty v konektorech kabelů sem proštoural opatrně jehlou znovu prostříkl vrátil pak sem očistil kostřící drát co vede ze svazku na kostru prostříkl přišrouboval a potom ještě konektor co je na fotce (vpravo) je za baterkou nevěděl sem jak to rozpojit a byla kosa tak sem to prostříkl jen tak nahovado a od tý doby bez problému doplněno 02.03.13 17:39: foto
takjan*

Čistit smirkem je blbost, zrníčka se zadřou a vodivost je v ...

já to dělám jehlivým pilníkem

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]