Nejste přihlášen/a.
Zdravim, potřeboval bych poradit s následujícím. Korodují mi 2 místa na mém Focusu, r.v.2002. Jedná se o zadní blatník a o spodek dveří u řidiče, přičemž se koroze dostává i na zadní dveře (viz obrázek). Jak si myslíte, že může být nákladná oprava a jak se postupuje? Chtěl bych samozřejmě dosáhnout nejlepšího výsledku. Zbytek karoserie vozidla je v pěkném stavu...Jak myslíte postupovat?
Omlouvám se za ne příliš kvalitní foto, auto je ještě navíc po zimě a od soli celé špinavé (černé mapy na autě)
Foto č.1 (zadní blatník)
imageshack.us/...
Foto č.2 (spodek dveří řidiče + spolujezdce)
Díky moc
tak to jeste neni tak hrozne.
doporucuji odrhnout rez pouzit odrezovac a pak osetrit barvou a lakem. az to zacnete brousit pocitejte s tim ze vam muze najednou koukat dira skrz plech je to nevyzpytatelne plech uz muze byt prorezly skrz. pak bych doporucil obrousit odrezovac a kit a prebrousit a nastrikat.
pamatujte ze pristi rok to pravdepodobne budete delat znovu jak se to jednou objevi uz se toho tezko zbavuje.
na mistech kde to neni videt bych pouzil nejaky gumoasfalt
ve chvíli,kdy se začne rez objevovat,je už pod barvou i v desetinásobné ploše(podobně jako ledovec-je vidět jen zlomek) a účinně je zapotřebí obrousit značné okolí až na plech-samo kitování,stříkání je už jen "třešničkou"-podstatná je příprava podkladu...Pokud se vám povede sehnat dobrý základ-třeba barvu od Pellachromu(což je řecký výrobce nejen lodních laků) s olovem,která vydrží-máte x let vystaráno...A ještě lépe barvu se slídovým oxidem železa-používá se na železniční mostní konstrukce(ne ale v čechách,protože stojí rance)...Ono cokoli jiného než účinné a osvědčené chemické ošetření nevyřeší problém oxidace železa(korozi)-je to jen jakože jako a je to do příštího roku...Každopádně zjara se tomu věnujte,pokud si chcete Focuse ponechat-alespon obrousit,fosforečná kyselina(chem.odrezovač),kit,barva lak-ve vašem okolí oslovte pár autodílen co a jak za kolik,pak si vyberete...
Děkuji za odpovědi...po zimě, hned jak začne být lepší počasí, tak se na to chci vrhnout a udělat větší servis auta a hned k tomu se chci postarat o tyhle místa...s autem to vidim tak na 2 roky (hodně hrubý odhad), takže bych chtěl, aby mi minimálně tuhle dobu vydrželo, jelikož motorově jsem s Focusem naprosto spokojený... Nevíte, jaká je cena opravy, kdybych si ten lak nechal teoreticky opravit u někoho v servisu? (nemyslim autorizovaný servis)...přeci jenom si myslím, že mají lepší přístroje a lepší zkušenosti
No žádá velká díra na vás sice při broušení nevyskočí, ale je to prorezle zevnitř.Bude tam max. dirka jak od špendlíku.Prostě jste zanedbal vystříkání dutin a to se vám vymstilo.
Místo kde jakých zázračných chemikálií je potřeba dokonale rez odstarnit a to co nejvíce i z druhé strany plechu. Pokud použijte nějakou základovou barvu tak jedině tu která se při stříkání vrchního laku nezvedne. Na vyrovnání nerevností je nejlepší použít polyesterový kyt (tmel). to místo kde je plech ohnilý bude zeslabené, proto je lepší použít kyt s "vlasem".
Jestli si to necháte někde opravit počítejte s tím. že co díl (lem, dveře) to cca 1500. Hlavně nechte po opravě udělat i dutiny. Né, že by to korozi zastavilo úplně, ale alespoň ji to zpomalí.
Podle fotek spár u dveří, to vypadá, že auto už bylo kdysi opravované, že.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.