Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Octavia TDI na krátké trasy

Od: jajau odpovědí: 14 změna:

Dobrý den, plánuji kup Octavie II 1,6 TDI, nebot velikostně mi vyhovuje víc jak O III a také si myslím, že ceny půjdou ještě dolů - po najetí nové. Jenže problém je v tom, že jezdím celkem krátké trasy ( každý den do práce 8+8 km ) a celkově za rok tak 12000 km. TSI nechci vzhledem k poruchovosti rozvodů a nic jiného na výběr z Octavii nemám. Taky rozdíl mezi benzíňákem a naf'tákem je "jen" cca 30 tisíc. Chci se zeptat, jak ten motor na krátkých trasách moc trpí (turbo, filtr pevnych částic) a jestli mi brzy neodejde. Plánuji, že si auto nechám tak 10 let. Děkuji za komentáře.

 

 

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

nu*

2x

já mám na kráté trasy 12+12km Octavii 1U, TDi 66 kW, spotřeba 4 litry, v německu za cca 120 tisíc solidní ojetina, nesrovnatelně jednodušší a nenáročnější než octavia 1Z...

doplněno 19.01.13 21:58:

nic netrpí a když jsem viděl v servisu jak do Octavie 1Z mechanik montuje tažné zařízení, které má vlastní ŘJ, jak táhne kabely od palubní desky až dozadu a kolik to stojí, ani achvilku jsem nezaváhal a vybral jsem starší model

já sem na tom stejně akorát sem si nechal dovést 81KW taky jezdím převážně krátký trasy 15km ta a odpoledne zpět spotřeba 6l na 100km dlouhodobou mám 5,5l tažný sem si nahodil sám a dal za ní před rokem 130 též dovoz německo

doplněno 19.01.13 22:05:

s tím DPF budeš mít na krátký trase problém bude se zanášet a bude to stát prachy bylo by lepší ho nechat odborně odstranit

 


0x

Nevím, jestli dám radu, ale osobně si myslím, ře dieselový motor nepatří do osobního vozu ale do lokomotiv nebo lodí. Nafták je určen pro dlouhodobější provoz při poměrně konstantním zatížení a v úzkém rozsahu otáček.

nu*

pro dlouhodobější provoz při konstatním zatížení v úzkém rozsahu otáček je určeno jízdní kolo

No a já si pořád říkám, proč blbci utrácejí za naftu a netahají třicet tun přes kontinent v závěsu za bicyklem.

nu*

ti co nemají na dražší naftová auta je pomlouvají, ale socani mohou jezdit úspornou fabií junior 1.0

Jo tak naftový vozejčky se dělaj proto, aby se měl s nima kdo ukazovat?

doplněno 19.01.13 23:34:

Jako koupím si chrochtácka, že na to ale mám?

 


0x

po takovéto jízdě se vám brzo rozsvítí kontrolka filtru pevnych častic a budete nucen to jet projet na dálnici... já bych šel raději do TSI.. pokud naftaka na takove couračky tak jedině to co už tady bylo řečeno..

nu*

Octavia 1U nemá filtr pevných částic, pokud si tam fiktr nenecháte namontovat kvůli emisní plaketě, už jsme takoví auto v německ u viděl, filtr byl namontován dodatečně, byl mechanický a po týdenním krátkém popojíždění stačilo auto projet po dálnici a usazenináy šly papaáááááááá...

ale opakuji, Octacvia 1U s motory 66 a 81 kW NEMÁ filtr pevných částic, a také netrpí jako focus 1.8 TDDi, který po delším popojíždění na krátké trase neprojde při měření emisí

díky za poučení ale já píšu k dotazu ... akorát u té 81 kw pokud se nepletu tak je už trochu problém se zanášením turba, jelikož už má variabilní lopatky... na takové popojiždění mi vychazi nejlip 66kw ...

stirecek*
1.8tddi jsem měl a na emisich byl na míle vzdálený maximalnim hodnotam. Honzas: předejít zapeceni lopatek turba se dá, stačí občas třeba jednou týdně pustit motor nad tri tisíce, aby se lopatky preklopili, lidove řečeno vyhnat saze z komina.

 

stirecek*

0x
Těm co te tady straší filtrem pevnych částic nevěř, protože sami nemají osobní zkušenost a mnohdy ani neví, jak filtr pracuje. Mám motor s fitrem pevnych částic již tri a pul roku, jezdím výhradně denodenne po městě, krátké trasy a nemám sebemenší problém. Za sebe můžu commonrail jediné doporučit a na krátké trasy je určitě vhodnější ci odolnejsi než stará dobrá 1.9. Ta dost trpí, kvůli vysoké kompresi a třemi dostává zabrat zejména baterka a startér. Takže volba mezi 1.9 a 1.6 je jasná, nicméně mam radši motory hdi/tdci, jsou propracovanejsi, modernejsi a hlavně z lehkého hliniku narozdíl od litiny, takže se i dřív prohreje.

já jsem nestrašil... jen říkám že pokud s tím bude litat jen kratke trasy tak to bude muset jezdit jednou začas vymést na nějakou delší trasu... já to sice nemam ale kámoš ma supa II a lita s tim jen po městě a po nějake době se rozsviti kontrolka a musi to jit vymest jinak to pry spadne do nouzaku.. tod vše.. u benzinu by tohle asi řešit nemusel...

stirecek*
To mel možná tu prvni výrobu tech filtru, kde byly ještě nastavené špatné algoritmy. U forda to funguje tak, ze se spustí aktivní regenerace. Žádná kontrolka nesvítí, prostě filtr se vypálí sam, tim ze do vyfuku ještě dostane dávku nafty, nafta se vzniti v katalyzatoru a horké plyny vypálí dpf. Pokud regenerace nedobehne dokonce, spustí se pri příštím startu. Pri delsich jizdach probiha pasivní regenerace, tudíž se filtr vypaluje průběžně horkymi plyny. Neni třeba žádný dovstrik nafty do fáze vyfuku. Ale samozřejmě to muze mit každá autimobilka jinak, skodovku nemám prozkoumanou. Jen vim, ze první modely s filtrem měly problémy a musely se doladit. Ford ma nastavene algoritmy uz pri 50procentnim zaplneni filtru, první skodovky měly tuším 70-75procent a pri souhre krátkých jízda zrovna v te době, kdy byl zaplneny na max, se pak nemusel stačit vypálit. Pak pomohla řízená regenerace vyvolana v servisu.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]