Nejste přihlášen/a.
i když mám směs do -20, a to a už nějakou dobu, stejně mi to nahoře v hadičkách zamrzá, takže když potřebuju očistit sklo, nic nestříká... co se s tím dá dělat? co kdybych dolila vodkou, kterou doma nikdo nechce pít?
Možná by pomohlo zajet do nějakého nákupního centra s garážemi v podzemí,jsou všude ve větších městech.Tam by mohl led povolit po několika hodinách stání a pak dolít silnější koncentrát.Při zkoušení zamrzlého ostřikovače opatrně a jen velmi krátce podržet páčku,motorek se netočí a mohl by se spálit.
Většina aut to má tak, že když je motor auta delší dobu v provozu, teplo z něj zamrzlou vodu v ostřikovačích rozpustí. Takže po delší jízdě (ev. po delším stání nastartovanýho auta) až budou ostřikovače fukční, podle množství kapaliny (čím míň tím líp) v nádobce buď doplnit kapalinou s nižším bodem zamrzání(*) a pořádně prostříkat, aby se to, co zamrzalo, vyplavilo ven nebo odebrat (vysát, vystříkat pomocí čerpadla(**)) zamrzající kapalinu z nádobky a nahradit jinou, lepší.
* - touto kapalinou může být nová kapalina do ostřikovačů, ale v nouzi i třeba obyčejný líh nebo ta vodka - pak ale pozor na to, že můžete být častěji kontrolována na alkohol, protože ta vodka je většinou cítit
** - při vysávání pozor - nevysávat pusou hadičkou, kapalina do střikovačů může obsahovat i methylakohol a být tak jedovatá
ronyx, no právě že to takhle u mě nefunguje... ujedu 80 km a v průběhu jízdy musím zastavovat a ručně si umýt sklo, protože ty trysky jsou pořád ucpaný... natož při krátkých jízdách do práce - to nemám šanci...
Rozumím, pak je kromě zamrznutí ještě možnost ucpání trysek nějakou nečistotou (pokud tam lijete kapalinu do 60, tak je to ucpání dost pravděpodobné, protože ta by hned tak nezamrzla a to ani ji jen dolíváte do staré letní - jinak to nedělám, stále jen dolívám). Zkuste nejdřív otvory v tryskách na povrchu auta proštouchnout např. špendlíkem (pozor, pokud je na konci taková malá kulička, tak když s ní pohnete, bude vám ostřikovač pak stříkat někam do pryč a ne na sklo - kulička slouží k nastavení směru). Pokud ani tohle nepomůže, radil bych opatrně rozebrat trysky (pokud to jde) a vyfoukat stlačeným vzduchem z obou stran. V nouzi někdy stačí po rozebrání profouknout pusou.
Samozřejmě předpokládám, že čerpadlo ostřikovače je funkční - že se točí (odzkoušet se to dá jednoduše tak, že si otevřete kapotu a zvenku skrz otevřené dveře si krátce zmáčknete páčku ostřikovače - čerpadlo by mělo být slyšet (vrčet).
Mám ten samej problém. Řekl bych, že jádro pudla je v tom, že např. nasněží (následně roztaje a zase zmrzne) voda ne z těch ostřikovačů, ale z toho sněhu. A ne v těch hadičkách, ale v té poslední části - "kovových mini tryskách". Prostě se to zašpuntuje. Napadá mě vzít např. odpovídající špendlík a uvolnit to.
děkuji všem za rady - jak jste psali, že by to chtělo vystříkat letní před nalitím zimní, tak je pravda, že to jsem neudělala, a teď ji mám možná naředěnou... ale možná ne - mám poměrně malou nádržku a dolívala jsem tu zimní do -60 už několikrát, ještě než udeřily tyhle velké mrazy...
teď, když je to zamrzlý, tak nemám šanci s tím něco udělat?
U minulých aut voda (zimní kapalina) v hadičkách nezamrzala,ale zamrzali přímo trysky odstřikovače (jednou jsem někde vyčetl,že na chladiči auta jedoucího po dálnici může při venkovních -15 - 20°c může teplota dosáhnout až -90°c-nezkomal jsem ale ten nápor vzduchu ,no nevím).Na nynějším s Winter packem-vyhřívane př.sedačky,zp.zrcátka+ odstřikovač světel + vyhřívané trysky a je to ok .Nezamrzají!
no, ale nechápu, co mi tím chcete poradit? nějak se v tom neorientuju...trysky jsem se snažila rozmrazit horkou vodou, ale nic...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.