Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Upevnění baterie - Felicia

Od: voltik odpovědí: 8 změna:

Ahojte, na rovinu řeknu, že se v autech moc nevyznám.

Akumulátor je k vozu připevněnt (spíše přitlačem) takovým plechem, tento plech je připevněn tuším dvě šrouby (nemají zářez pro šroubovák).

Je nutné při vyjmutí baterie tyto šrouby demontovat?

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

ten plech je tuším na 13 klič, šrouby odmontovat dostat plech jinak baterku nedostanete

ano sou to 8čky šrouby na 13 klíč nejlépe gola ořech ráčna a dlouhej nástavec

 

gumidek*

2x

Na skeletu vozu je navařen držák/podložka aku se zadní patkou pro uchycení. Přední patku má přišroubovanou, aby šel akumulátor demontovat. Drží ho dva šrouby s šestihranou hlavou M8 na 13 klíč. Svorky aku drží M6ky na 10 klíč.

Přední patku je tedy nutno sejmout a při montáži aku nejprve aku usadit co nejvíce dozadu na zadní patku a pomůže pohyb do stran, kde si sedne do těch plastových výlisků na aku.

Před montáží šroubů musí patka uplně ležet a šroubky musí jít rukou až na doraz a pak na klíč. Nesmí tam být jen tak položen a patkou skřípnut, to nejde.

doplněno 30.10.12 16:06:

Pokud je osazená rozpěra tlumičů (hrazda), tak tu je nutno demontovat taky. Tu drží M8 samojistící matky a měli by se používat vždy nové (jsou samojistící se silonovou vložkou).

doplněno 30.10.12 16:09:

Zde si pohrát s aku a usadit ho na zadní patku:

doplněno 30.10.12 16:17:

Mínus svorku montovat jako poslední, jinak hrozí při montáži + svorky (když je mínus už namontovaná) zkrat klíčem o kostru a že je to pecka, tak bacha.

 

mowla*

0x

Pokud si dobře vzpomínám, jsou šrouby součástí ´kastle´, plech je držen na nich našroubovanými matkami... Ty je nutné odšroubovat a sundat profilovaný plech - pak lze vyndat baterii...

 

voltik

Díky všem za odpovědi.

Mám ještě další dotaz, na autě mám zabezpečovačku (od Metasystem), co jsme se dočetl, tak je třeba před demontáží AKU vypnout alarm, chce se zeptat, jeslti někdo nevíte, zda se tato jednotka nachází právě za AKU (poblíž něj). Klíček na to mám.

gumidek*

Jestli je to origo škoda, tak se klíček zasouvá do boku sirény. Poblíž aku je amplion a v něm i řídící jednotka. Tak to měl systém u Fa. Díra pro klíček je přehrnutá gumou.

 

voltik

Všem díky, už se nabíjí

Poslední dotaz mimo téma - potřeboval bych doplnit olej, od předchozího majitele vím, kdy je třeba olej vyměnit (jak dobu, tak počet km), ale bohužel vůbec netuším jaký olej používal ani on to již neví.

Myslíte, žemohu doplnit jakýkoliv olej?

gumidek*

Do Feldy se dával (motory 781.135 a 781.136, čili 1.3jky) olej Mogul/Paramo M7ADX 15W40. Vypustíš ho po jízdě horký a nezapomeneš vyměnit i filtr oleje, který je vepředu motoru a za chladičem (válec).

Můžeš použít i lepší 10W40, ale řidší už ne!

doplněno 30.10.12 17:00:

Když už si to nepamatujete, tak vyměnit! Je možné ho tam mít max 1 rok nebo 10 000km (max 15000km)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]