Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
koupil jsem si nové zimní pneu a zajímalo by mě co označují ty barevné prouižky na pneu? K čemu jsou, každá barva má nějaký význam?
Poté bych se chtěl zeptat která barva antifreeze co znamená nebo spíše kde se používají různe barvy?
Děkuji mockrát
Ty barevné proužky - slouží pro producenta, přesně - pro vulkanizátora. Každý druh pneumatiky je vytvořen z jiné směsi, takže podle těch proužků vulkanizátor ví který lis použít.
Každý takový lis má svůj proužkový kod stejný s proužkama na nespracovaném pneu; různe rozměry budou mit určitě různé proužky, takže i podle toho možná rozliší rozměr. Jenže to neni hlavni učel barevných proužku, spiš výhoda.
Barvy nemrzek znamenají to, že je každá vyrobená na jiné bázi, takže se nesmějí míchat.
Jsou dva druhy červená (případně oranžová, růžová) a modrozelená (modrá, zelená)
Pokud mám červenou dolívám červenou a její odstíny, pokud modrozelenou, tak zelenou nebo modrou. (každý vnímáme odstíny trochu jinak)
A taky je různý doporučený interval výměny. U modrozelené 3 roky a u červené 5 let.
Popis třeba tady
Ty asi tu nemrzku užíváš i vnitřně, co? Dotaz byl na barevné proužky na gumách... Hulíte, proto vnímáte jinak i odstíny... B
Hmm a proč je tam teda druhá otázka na barvu nemrznoucí směsi? asi také julíte nebo pijete nemrzku a zatemňuje Vám zrak.
Nevím proč jsou tři barvy nebo dvě? Já tu modro-zelenou vidím jak dvě různé ,nebo spíše jsem měl dva různé druhy-jedna vyloženě modrá a druhá byle zelená. Jinak ty barvy "fridexů se odlišují hlavně dobou použitelnosti-ta oranžová či červená je pětiletá ,kdežto ty další jen na dva roky.Dále se rozlišují dle použití na hlinikové a litinové bloky ,a taky podle složení směsi.Snad je to v odkaze který je nahoře (nedíval jsem se na něj!)!
doplněno 27.10.12 15:26:Můžete dát jakou chcete,ale při změně zelené za červenou je NUTNÝ důkladný proplach chladicí soustavy! Tyto jsou NEMÍSITELNÉ! a vždy tam trocha zůstane,proto ten proplach-já to udělal,že jsem vypustil,dal vodu,pár dní jedzil a vypustil a tak jsem to párkrát opakoval.Je docela možné že nová kapalina jiného složení a po proplachu uvolní či odhalí drobné netěsnosti (tím že se vrstva sajrajtu odplaví a nová má jiné složení) v soustavě a tato začne téci!
Chtěl bych se ještě zeptat jetsli je nutný i tento proplach když bych přešel z červené kapaliny na tu modrou? Nebo tam ten zbytek té červené v tomto případě vadit nebude?
Ještě taková otázka, proč se vůbec musí měnit ten antifreezen? Kdybych ho neměnil mnoho let tak by to něco udělalo? Už by neměl vlastnost nemrznoucí směsi?
Stejně jako opačně je nutno při změně propláchnou-vžda tam zůstane (v celé chladicí soustavě ) odhadem cca 10% staré a tyto dvě jsou nemísitelné! Proto proplach! A má lhůty výměny proto,že asi také ztrácí své vlastnosti a po delší době nechrání motor jak před korozí,klesá její zámrznost atd!Asi když 2 letou necháte 3 roky asi se moc nestane ale déle asi neee!
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.