Nejste přihlášen/a.
Zdravim,mam otazku,zda je mozne,ze v oleji je citit benzin:Rikam si,ale jak by se tam mohl dostat ..Navic se me zda ridsi,nez ma byt,ale voda tam neni,je krasne pruhlednej bez bublinek.Muze to souviset s vetsi dymovosti vyfuku?Diky za odpovedi.
Asi bude dulezite, o jake se jedna auto. Benzin by se mohl do oleje dostat, pokud treba nepali jeden valec atp., ale to by bylo dost poznat. Jestli to je jen podle cuchu a jestli auto jezdi furt studene kratke useky, muze to byt i normalni.
doplněno 25.10.12 18:01:Ze by mohlo jit o nejake stare auto s karburatorem a mech. cerpadlem me teda napadlo jen okrajove a ani jsem na to nechtel plytvat pismenka - to uz je raritka
přesně tak-pokud ho válec nespálí,nebo studený zkondenzuje a kroužky jej pak "stáhnou" dolu do oleje...Pokud nepálí válec,poznáte to na vyšší spotřebě(krom zvuku-ale to ne každý pozná)-to apolehlivě i laicky...
doplněno 25.10.12 18:02:chlapi- dole (gumidek a solenza )doba karburátorů je už pomalu minulostí-u nás sice přežívá na Š 105,120 a Fáčkách,ale vstřik v jakékoli formě už převažuje...
Pokud je to karburátor a auto čerpe benzín mechanickým čerpadlem, tak může dojít k poškození membrány čerpadla a může tak docházet k průsakům benzínu do motorového oleje. Tohle je typická závada pro vozy Škoda s karburátorem až do karburátorového Favorita včetně.
doplněno 25.10.12 18:00:Gumidek: Jj, je to tak.
Pokud by to byl pro př. Favorit s karburátorem, tak se tam benzín do oleje dostává snadno naprasknutou membránou palivového čerpadla. Čerpadlo je totiž mechanické poháněné vačkovou hřídelý motoru a čerpadlo je ukotvené na bloku motoru.
Je dost důležité uvádět značku a typ auta
doplněno 25.10.12 18:00:@solenza : Byl jsi rychlejší
no je to stary punto r.v. 1995,koupil sem ho pritelkyni,tak se me to nezda..a je mozny,ze v dusledku toho by byl olej ridsi?a ta spotreba by byla v prumeru o hodne vyssi?
na 3(nedejbože 2) válce je to znát tak 15-20% vyšší spotřeba,nemluvě o zvukovém a dynamickém projevu...jednoduše poznáte sám po nastartování auta-lehce-ale opravdu jen lehce jemným rozprašovačem ostříkněte kabely u svíček-budou "létat" takové modré jiskřičky-tzn.že kabely "pálí",pak postupně po vypnutí motoru odpojte jeden kabel po druhém a vyndejte(stejně tak postupně) jednu svíčku za druhou-svíčky(kontakty)musí mít takovou jakoby skořicovou barvu a i ten jakoby prach je jemnounká skořice a hlavně musí být suché! Ve chvíli kdy bude i jen trošku mokrá-je jednak sama svíčka k.o.(vyměnit-je propálená) a pak je nutné zjistit proč nefachčí-pokud je cítit benzín z oleje,je možné,že kroužky jsou tajky už skoro k.o.(válec nemá tlak)-to by bylo dobré nechat změřit-uvidíte po výměně svíčky za případnou špatnou...
A pro gumidka a solenza-karbec už to není...(to je jen "dloubnutí":D,samozřejmě to nemohl nikdo vědět...)
doplněno 25.10.12 18:50:jen doplnění-pokud by jel jen na dva-tak je spotřeba klidně i 15 litrů-ale hlavně zvuk blížící se "malotraktoru" z roku 1967...
No, myslim, ze v tomhle pripade, pokud to vubec jede, tak fungujou vsechny valce, ted jde o to, jak daleko to jezdi (jestli se to staci ohrat). V zime olej obecne trpi prebytkem vody a paliva, proste to muze byt pri kratkem popojizdeni OK. Benzin se muze dostat do oleje jen setrenim z valce, pokud se nespali, u studeneho motoru, nejjednodussi by bylo projet to nekam dal, tak aspon 1-2 hodiny jizdy, to by se mel benzin z oleje odparit a uvidi se.
no ale auto si prede tak jak ma,i spotreba do tech 6l na 100 si myslim,ze odpovida..ale jak uz tu nekdo psal jezdi s tim spis kratsi trasy,ale co ten bily kour?
bílý kouř je asi trošku olejíčku,když to takhle napíšu...Jak je na tom olej-množství-neztrácí se?,a "kvalita"(podle víčka motoru-nesmí tam být takový mléčný šlem)...?
co znamena trosku olejicku?no olej sem prave vymenil,kdyz sem to koupil,takze ten je ok..a sajrajt tam pod vickem taky neni,ani voda se neztraci
taky dobrý-teče kde-simering kliky,těsnění vana,hlava nebo třeba ventilové víko...? To jsme trošku pozapomněli zmínit...,ale nemyslím to nějak ve zlém-pokud se ztrácí únosně(ne jakože 5o litrů oleje na 100 km jako třeba sovětská lokomotiva "Sergej") a studený to trošku začoudí,nedělal bych si z toho hlavu-u Puntáče měnit simeringy na motoru(musí se zevnitř motoru-a to nejen u Punta) nebo těsnění hlavy apod.už nemá smysl(jedině tak přetěsnit vanu za pár set)
Benzin se docela snadno dostane do vany s olejem stěrem z válců.U staršího ,přidřeného ,motoru by mohl prosakovat za studena přes stěrací kroužky.Může se do vany dostat také kolem zdvihátek ventilů,nebo netěsností těsnění pod hlavou.Ale asi to bude první případ,o tom hovoří i kouřivost motoru.
JABRAKA
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.