Nejste přihlášen/a.
Prosím o ty,kteří s tím již mají zkušenost s výměnou topení ve Favoritu.
Už mám plné zuby toho nedořešenýho topení ve Favoritu.
Chci si do formana dát topení z feldy,a vím že se musí vyříznout přepážka na palubce.
Vím o dvou maticích které drží komplet v motorové části a to je vše.
Poraďte postup.
Svody i se sáním už mám demontovány.
Dík za rady.
Ale to jsi vůbec nemusel demontovat...
Stačí odmontovat filtrbox a karburátor. Taky je dobré vyjmout baterku a pokud je vzpěra tlumičů, tak i ona. Pak je potřeba nejlépe vykuchat celou palubní desku v interiéru až na samotné dráty a ipa hadr. Je to k vůli lepšímu usazení na svody ventilace (spodní trubka a horní vedení.
Pak se odmontují ty dvě hadice a v interiéru se odpojí ten konektor a topení jde po odmontování dvou matic na 12! klíč ven.
A teď to nejlepší. Je tedy potřeba topení s benzínových feld. Naftová tam ten kohout taky má a tak by jsi si nepomohl .
Topení usadíš na ty dva štefty a opět vrátíš ty dvě matice a nezapomeneš dát oko kostry stěračů zpět pod tu jednu matku.
Nastává vyřešení elektroinstalace. Já si ustřihl konektor s kousky drátů s Felda elektroinstalace a vyrobil si redukci. Na redukci jsem udělal vývod s dlouhého lankového drátku 2.5mm asi 1m dlouhého, abych mohl opět topení ukostřit pod matici, kde je i kostra předního stěrače.
Sorry, možná to píšu dost kostrbatě, ale jsem už unaven...
Hlavně ta nová kostra je důležitá. Brát si kostru s konektoru je hazard. To je jen kostra pro osvětlení ovládacího panelu. Jsou tam dvě žárovičky. Já je dal hned z kraje obě nové.
Pozn.: Chledící kapalina leptá lak, tak pak vše opláchni vodou, kde ti ukápla. Systém chlazení se odvzdušnuje sám. Dám ti sem fotky, tak to pochopíš hned . Do pojistkovky jsem dal novou pojistku o síle 25A (průhledná/bílá)
doplněno 21.10.12 21:30:redukce:
Zde v interiéru usadit horní a dolní vzduchovod a nepotrhat si molitan. Mít to rozebrané v tomhle stádiu.
Té přepážky se řeže fakt minimum (cca 2cm nahoru a stačí od půlky dozadu k mot. prostoru jakoby). Výborné je jí cvaknout štípačkama (stranové a takové ty kusadly přímé). Pak jsem to vybrousil dohladka dremel vrtačkou s kamínkem a osmirkoval smirkem pod vodou do hladka a je tam, jako z výroby . Najdu fotku...
doplněno 21.10.12 22:03:Tak jsem ti udělal fotku toho vzduchovodu. Přepážka se vyřízne (vyštípne štípačkama) takto. Tečkovaně je, kde byla původně.
Jinak k tomu zapojení elektriky. Dáš tedy hlavní (topení) + na hlavní (topení) +, jak bylo na konektoru, pak propojíš + podsvícení na + podsvícení a pak kostru podsvícení na kostru podsvícení. K této kostře přidáš onen hlavní kostřící drát s 2,5 průřezem a připojíš ho pod matici na kabelové oko, jak je přední stěrač. Mě to přišlo jako nejvhodnější místo. Nebo ho dáš přímo na - baterky, ale to je nepohodlné vůči výměnám baterky, takže pod tu matku a je to OK.
Ty svody sem sundával,kvůli tomu,abych místo té "posrané" favoritácké měrky oleje,dal měrku z feldy.
Obnáší to převrtání otvoru pro měrku na Ø 10mm.
Tak to pak jo a sundat i vanu, že? Ty špony hliníku by byly v oleji. Jinak taky jsem o té měrce uvažoval a nakonec jsem se na to vyprdnul. Původně jsem tam měl takovou tu s ohnutého drátu do oblouku a bylo těžké pro ty, co Favorita neznají jí najít. Navíc já to chtěl mít tak, jak to mají moderněší auta přehledně, tak jsem tam dal měrku s Favorita po roce 1993. Taky je s drátu, ale není zahnutý do oblouku, ale pokračuje rovně a na konci má plastové červené ouško. Vypadá to líp a díru jsem nemusel vrtat i když ta Feldí měrka je Feldí měrka :D
Šrouby jsou na křížový šroubovák. Je potřeba sundat volant (22 gola a tisícihran znovu namaž vazelínou). Pokud nepůjde vysunout k sobě, tak ho chytni za ty dvě tuhá místa ramen a cukej střídavě k sobě jedno a druhé nebo volant zamkni a cukej a tlač doleva a doprava (ne moc, at se nepoškodí zámek, ale ten to vydrží). Pak demontuj plasty i s kompletem spínačů volantového sloupku. Pak sejmi kapličku (panely spínačů,spodní tácek,přístrojovku). Pak schránku spolujezdce celou ven (začíná se odmontováním víka a až pak ten koš. Drží ho horní lišta v palubce, tak se vycvakne. Já jí vypáčím vždy nožem nebo malím plochým šroubováčkem a začínám na levé straně (zasunu a nahoru o 90° zatlačím a postupně jí celou vycvakám. Chce to zde trpělivost a cit. Příjdeš pak na to sám.
Pak drží palubku spodních 5 šroubků na křížák a pak nahoře asi 7 šroubku a 2 uprostřed na vzpěře výztuhy. Pak jde ven a demontuj si šroubek pojistkovky a pojistkovku sklop, at ji neurveš při sundání palubky.
Pak případně demontuješ i vzduchovod (horní a spodní). Spodní je jen nasunut. Stačí jeho horní vývod u topení zatlačit kousek dolů a pak táhnout k sobě a dole ho vysunout a je tvůj. Horní drží 4 šroubky a v motorovém prostoru 4 matice M6. Ty skontroluj a případně dej nové, pokud některá chybí (vibracema se ztrácí). Je tam velkoplošná podložka,pérová podložka,matka M6.
Pak ti palubka nebude povrzávat a kňučet při vibracích.
doplněno 21.10.12 23:24:Ještě ti palubku drží panel topení. Dva šroubky nahoře a pak jeden blbě přístupní k popelníku (taky viděn zhora). A odpojíš zásuvku na 12V u popelníku.
doplněno 21.10.12 23:27:U feldího topení se panel montuje tak, že se nechají knoflíky i světlovod (plexi) a jen se sundá přední plast s popisky. Ten se dává zepředu do palubky a ten druhý kus zezadu.
Favoritové se dávalo celé v kompletu zezadu. To Feldí se ani složitě nedemontovává (ten panel) stačí povolit ty dva horní šroubky vzadu nahoře a pak stím zaviklat a on povolí sám a pak se snadno ten přední panel vyjme a zbyde ti jen ten bílí plast se světlovodem a knoflíky.
S tím kostřením u toho feldího ventilátoru,musím ho tam skutečně mít?
Jak sem odpojil původní konektor topení,tak sem zjistil,že je shodný s tím z feldy(tím odpadá i ta redukce).
Pokud je tam kostřící drát který je zároveň připojen ke kostřícímu konektoru pod přístrojovkou.
doplněno 22.10.12 21:49:Jo,málem bych zapoměl.
Při demontáži palubky sem narazil na neoznačenou plastovou krabičku s pěti vývody,kde na dva z nich je připájena zelená LED.
To jsi neřekl, že máš 1994ku s karburátorem? Ty máš tu výměnu kastle? 1994 neměla karb nikdy, vlastní bastl . Pokud je ta kostra tažená v konektoru stejně tlestým kabelem (hnědým) jako u druhé strany konektoru, tak to jen připojíš a nic víc nedoděláváš.
doplněno 22.10.12 21:48:Nevidím na dráty, ale pokud mají stejný průřez, tak je to vpohodě 1-1 2-2 3-3-3
doplněno 22.10.12 21:52:Ukaž krabičku, možná dobový immo. V 1994kách byla samá lepší výbava pro Němce,Dánsko,...
doplněno 22.10.12 21:54:Tak to by mě samotnýho zajímalo, co to je . Možná by věděl martinhajek .
Výborně, moc díky, že jsi se koukl! Tedy kostry jsou tam dvě (bílé vodiče ... Felda zase používá po vzoru VW hnědé). Kostra je tedy dostatečná. Jen zapojit a nic víc. Co dodat. Nové elektroinstalační svazky 1994 Favoritů, co později jsou ve všech Feldách
Klasika 1994. Dle výbavy se dá určit vývoz. Ostřikovače světel na tlačítko měli Severské země ve svých 1994kách. Němci zase měli automatiku se stěračema od Hella výrobce a češi měli prd .
doplněno 22.10.12 22:11:Češi měli ve výbavách GLX automaticky jen digitální hodiny ve stropním panelu a sedačky z mikroplyše. Ty ostřiky myslím taky (světel), alarm Scarico,centrál BRANO, světlo v kufru,odskok kufru,ale tím to haslo. Němci pak ještě okýnka v elektryce, popř klimatizaci (skutečně). Střešní okna byla jako doplňková výbava.
Ostřikovače světel se uváděli běžně v činnost automaticky takto:
Světla musela svítít potkávací, klíček v zapnuté poloze,puštění ostřikovače předního okna pustilo automaticky i světel. Na páčce všech Favoritů je piktogram dálkového světla a vodotrysku.
Extra na tlačítko to měli ti, co to musely často používat, tedy předpoklad na sever evropy. Najdu Fotku. Přípravu by ta 1994 mít mohla. Koukni u pravého panelu spínačů po 4 pinovém konektoru podobného tvaru, jako je u topení, které se lyší je 3 piny.
doplněno 22.10.12 22:20:Tlačítko pro sever evropy a stále k sehnání v pár autodílech
doplněno 22.10.12 22:27:oprava: levého panelu. Jeden z těch tří spínačů byl právě použit tento. Ostatní mají běžně dole záslepku.
doplněno 23.10.12 14:46:Obrázek části palubní desky v provedení ostřikovače světel na tlačítko pro sever evropy (vývoz)
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.