Nejste přihlášen/a.
dobry den
Dnes jsem zjistil,nebo spis nameril ze mi asi 3 tydny prebijel alternator,pri plnych otackach skoro 21 V,muzu pocitat s poskozenou baterkou,je zhruba 3 roky stara diky za odpoved diky
Je údržbová nebo bezúdržbová? Pokud údržbová s víčky, tak skontrolovat hladinu, popř dolít destilkou, aby byly desky článků utopené v elektrolytu. Přebíjením se elektrolyt vaří a vypařuje z aku ven (hladina klesá, článek na suchu degraduje ... klesá kapacita). Pokud se to podchytí zavčas, tak se baterka ještě zachrání.
Ještě žárovky tou závadou trochu zčernají a brzo skončí, tak kontrolovat osvětlení vozu.
doplněno 19.10.12 23:47:Ar: A jdou pak zpět dobře uzavřít? Třeba Banner se pyšní přímo ventily, které omezují odpařování na minimum.
doplněno 20.10.12 00:01:Ar: Dík za objasnění. Bezudržbovku mám pořád tu stejnou 6 let a ještě jsem ji neotevřel a ani zatím nic takového neplánuji, takže chybí zkušenost
Může a nemusí, to takhle nikdo neurčí, hlavně dolít destilku.
doplněno 19.10.12 23:38:"gumi" 99% baterií jde dolít a to i bezúdržbových, Stejně je už nejspíš po záruce tak strhnout samoleku a ucpávky vydloubnout. I bezúdržbová se při přebíjení odpařuje.
doplněno 19.10.12 23:58:Gumi, jdou, jsou to v podstatě jen plastové zátky bez závitů. Spátky se jen nacvaknou. To že se odpařují méně je pravda, ale při takovémto přebijení se protě odpařují taky. Jak by pak dopadly suché články je jasné, to jsi už psal.
Baterie se při takto vysokém napětí poškozuje, zvyšuje se spotřeba elektrolytu a zrychluje se rozpad desek. Nejrychleji se ale opotřebovává elektronika auta. Žárovky a jiné spotřebiče. 21 V je skutečně hodně, takto vysoké napětí bych se znažil vyřešit velice rychle a závadu opravit, aby nedošlo k poškození jiných komponentů auta. Pravděpodobně na 99% je špatný regulátor napětí.
no ja jsem si nejdřív myslel že to na volnoběh dává málo štávy a při zvýšených ot. to normal dobiji (světla začali víc svítit,ventilátor víc foukal) :D.samozřejmě že to to byl vadny regulátor už sem ho vyměnil.mě osobně se toto stalo poprvé,takže jsem si přebíjení praktikcky vubec nevšiml
opravdu nekecam měřil sem,pri zhruba 4k ot. napetí 20.7V,mozna ze to tak nebylo od zacatku,a elektrolyt opravdu nevim jak smrdi,zarovky mi odesly potkávacky a zadni zpatecka,daval sem to za vinu tem zmenam napeti.Dolival sem tam destlilku a zahucelo tam cca 1,5l,takze asi pocitat s poskozenim te baterky,že?
Ano take se mi to stalo merim a cumim 21V bohuzel shorel regulator a odesla baterka baterku jsem koupil novou a regulator taky jezdim dalsi 2 roky ted zacal altec vypadavat jinak dobiji dle hodnot byl po oprave jdu koupit novy najeto 140000 km
Na nabíječce nelze překročit nabíjecí napětí u akumulátoru, což je cca 15,5 V. Více baterka nepustí.
Ani u auta není pravděpodobné, že by akumulátor pustil více. Zkoušel jste jiný měřák? Při takovém napětí by byly žárovky spálené a ŘJ by mohla vykazovat chyby.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.