Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Šrouby do alu kol a šrouby do plech.disků

Od: accept* odpovědí: 22 změna:

Zdravím,

poradíte někdo zda šrouby z Alu kol se můžou použít do plechových disků.Mám na autě Alu kola a budu dávat zimáky na plech.discích a zda se dají použít i na plecháče,nebo de musí dát jiné.Auto je Ren.Scénik 2001.

Díkes za radu

 

 

22 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

olaf71*

2x

pokud máš šrouby, které patří správně k alu disku, tak bych je do plecháče nedával a naopak

accept*

ok,a díky za radu,jedu je koupit.

 


2x

taky se hodí compass.cz/...

bo*

Myslel jsem že už nebudu reagovat,ale po různých výblitcích zde,musím,.Renault má v záladní výbavě alukola.Takže pokud si někdo koupí plecháče,origo Renault,tak nejen pasují origo šrouby,tak mají i správnou dosedací plochu! A už dost chytrolíni.A ten hlupák co se tady chlubí tím že strhal závity,,,,,,,hanba plít.To není řidič,ale čuně.

olaf71*

aha, tak nakonec origo plecháče,origo alu

erikch*

dosedací plocha je vždy konická-jakákoli jiná by mohla způsobit počkození...-ale jde o závity uvnitř těhlice(bubnu)-tam jich musí být min.5-a tlouštka materiálu je rozdílná u ALU a u plechů-a to můžou být originály z nejoriginálnějších-prostě ALU potřebuje delší šrouby než plechy-při obráceném použití(z ALU na plechy)by mohlo dojít k tomu,že budete šroubovat a tradá .už nebude kam-takže plechy nedotáhnete-a to ted mluvíme i o origo kolech obou typů...,prostě šrouby jsou rozdílné(nemyslím tím počet závitů,stoupání apod.)

dosedací plocha je vždy kónická? kardinální hloupost. dosedací plocha u šroubů ke kolům může být:

kužel, koule nebo s plochou podložkou. vybrat si můžete tady!

doplněno 19.10.12 21:21:

erikch: nechápete rozdíl mezi kuželem a koulí? pokud je na disku koule a šroub použijete kužel, tak to do sebe nepasuje ideálně. koule na kouli, kužel na kužel. jsou to kola, která vás drží na silnici. s tím se fakt nedoporučuje eperimentovat. . .

erikch*

końusem míněno i zaoblené-zkrátka ne plochá(mimochodem i na tom odkazu jsou veškeré šrouby kol "zaoblené",tím jsem myslel celkově "kónické"(ačkoli vímě,že kónus je komolý kužel)...,prostě zaoblené-né ploché...

erikch*

2masoni-ještě jak tak brouzdám a koukám téma stř.podložka-a poradte.cz/... všem je jasný kuželový(používám kónický) tvar šroubů kol...

 

To Erikch- co jste myslel s těmi závity uchycení jen na 5 závitů? To bych řekl že je to "totální békovina".Každý mechoš,strojař atd řekne co průměr to hloubka uchycení (závitů).Tzn šroub na několika typech (F-125P,Seat Ibiza I , II,Citroen BX,Xantie,P405...) mají /nemám šupleru / mají průměr tuším 12,5mm takže šroub musí být v závitech min.12,5mm! a ne 5 závitů!

erikch*

jasně,terminus technicus-5 šroubovic...lidově 5 závitů(neboli závit otočení jednoho bodu na šroubovici o 360 st.)

 


1x

málo informací. můžou mít různou dosedací plochu a různou délku.

doplněno 17.10.12 21:13:

bo:

jedno je kolečko u trakaře, bohužel!

bo*

Mám RS a používám jedny šrouby,jak na plech tak na alu a je to jedno.

accept*

a nebudou krátké do plecháčů,nebo jsou stejné rozměrově?

bo*

JE TO JEDNO.

accept*

a i do Scénika?

mowla*

Nezáleží na typu auta - ale na discích... Obvyklé jsou kulové dosedací plochy, ale existují i kuželové - a měly by na discích i šroubech být tytéž...

Pokud jde o délku šroubů - do litých jsou potřeba šrouby delší (disk je z ´tlustšího´ materálu), ale i tak mohou (a nemusí) jedny šrouby vyhovovat na oba druhy disků - a šrouby mohou být nejen krátké, ale i příliš dlouhé...

Nejjednodušší je koupit šrouby přímo s disky (a nebo stávající šrouby zkonzultovat - třeba v pneuservisu při obouvání)...

erikch*

mowla-relativně správná(a bohužel i osamocená) odpověd-jde o kola jako taková-jestli jsou na Renaultu,Škodovce je buřt-podstatný je aktivní počet závitů-minimum je 5 -to se zcela jednoduše zjistí lehkým potřením třeba vyjetým olejem,zašroubovat a vyšroubovat-hned vidíte jak jste na tom..No a plecháře mají v drtivé většině mnohem menší "spotřebu" závitů(čili ALU vyžadují spíš delší šrouby) a je to z prostého důvodu pevnosti jednotlivých materiálů-aby měl hliník stejknou pevnost jako ocelový plech-musí být x násobně silnější...Takže zjistěte a podle toho třeba přímo v pneuservisu i zakupte správné šrouby...

bo*

RS=Renault Scénik.Běž si koupit šrouby a máš pokoj,chceš poradit nebo se hádat?Takové mám nejradši.A kup si projistotu metr dlouhé.

accept*

žádná hádka,jen informace a díky

olaf71*

je to jedno do té doby, než ulítne kolo. mě se to stalo v plném rejdu. závit na šroubech očesanej

To Bo není to jedno, záleží na disku! Např origo disky co mám ze staršího typu jsou těsně na hranici ale pokud bych měl origo na novější tak šrouby z plechů budou krátké!

To pův.tazatel-šrpoub by měl být v závitu tak hluboko jaký je jeho průměr! Takže příklad-šroub má průměr 10mm,tak musí být zašrouben min.10mm!Takže strč šroub do disku,změř jeho přeash a změř jak bude hluboko zašroubován.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]