Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,prosím o váš názor, čím preventivně chránit u benzinového auta škrtící klapku atd,aby se nezanášela zplodinama atd.,aby prostě fungovala bezchybně nonstop. snad jste pochopili na co se ptám. Díky
Sací potrubí (to plastové) ke klapce včetně filtrboxu musí být těsné a nepopraskané, aby z venku nešel přisávaný falešný vzduch s prachem a částicemi ... nefiltrovaný). Dále se musí měnit filtrační vložka ve filtrboxu, aby byl vzduch pokaždé dobře čistý bez prachu.
Pokud je před klapkou montovaný tuším EGR ventil, který část spalin posílá zpět ke spálení, tak je tu problém. Nelepší je ho nějak vyřadit z činosti nebo ho bypassovat do výfuku a zplodiny neposílat na klapku.
Př. U Felicie by se jednalo jen o pravidelnou výměnu filtru (vložky) a kontrolu těsnosti spojů a stavu sání (bez prasklin). Pak se klapka nemá jak zanášet a jen se zanese až za hodně dlouhou dobu částečkami, které nezachytí ten filtr.
Další možností je pravidelné čištění klapky. Pak se nebude odstraňovat tak velký nános svinstva a klapku to tolik nerozhodí (nebude třeba její seřízení).
Hlavně používat kvalitní filtrační vložky a nešetřit. Levné toho moc nezachytí. Některé tuším jsou i nečím napuštěné, aby lépe zachytili prach.
u aut bez EGRu klapka většinou funguje zcela bez problémů-EGR ventil je zlem a je vpodstatě nutné se jej zbavit-podle modelu a motorizace,kterou vlastníte-vygooglujte na foru clubu vaší značky auta postup-napříč spektry zmaček aut jsou podrobné návody-protože onu pravdu o škodlivosti ventilu pro motor(sání atd.) už odhalili mnozí...Vy taky nedýcháte splodiny ze svého komínu(obrazně řečeno),asi by se vám trošku "špatně dýchalo"-a stejné to má i motor vašeho auta...
Jsou na to spreje a hlavní složkou je Aceton. Stačí na volnoběh trochu prostříknout po dávkách, aby se motor nezadusil, případně při zvýšených otáčkách na ni stříknout. Jen v garáži, nebo v době, kdy ve vzduchu není pyl a prach a je chladno.
Mechanicky tomu pomáhat nemusíš, když je to preventivní. Sprej je na to jako wapka. Jen hodně zanešenou drbat kartáčkem na zuby a stříkat u toho
doplněno 16.10.12 21:19:Ale to už je samosebou lepší vymontovat ze sání a nedělat to na autě.
1. Namontovat oil catch tank. To pomůže nejvíce. Přes odvětrávání víka ventilů jde olejová mlha do sání, kde zas.re co může.
2. Pokuď má tvé vozidlo EGR ventil, tak ho zaslepit.
Mám dacia logan 1.4 benzin 2006, má to vůbec EGR ventil a jestli ano, fakt nevadí když se zaslepí a proč ho tam vůbec dávají? Díky za vysvětlení.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.