Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Umístění pístu v motoru auta

Od: kuba7255® odpovědí: 4 změna:

Proč musí šipka na pístu směřovat k vačkové hřídeli... jaký to má význam děkuji

 

 

4 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

ar*

2x

U kterého motoru jste to viděl? Nepletete si šipku na pístu u dvoutaktních motorů, která směřuje dopředu. To je kvůli zámkům pro pístní kroužky a vyplachovacím kanálům. Při otočení vychází zámek do kanálu a kroužky pak praskají.

doplněno 15.10.12 17:28:

Pokud jde o písty s vybráním pro víření směsi, ty se spíše označují nápisem Swirl, šipku jsem fakt ještě neviděl. Není to ale šipka směrem k vačce, ale vždy dopředu. Ono k vačce je to celkem jasné a píst otočit vzhůru nohama nejde. Je jedno jestli je vačka nahoře (OHC) a nebo dole (OHV) tato dva jsou nejběžnější.

 


2x

protože některé písty mají větší sací a menší výfukové ventyly a proto při plném otevření aby nenarážel ventyl do pístu, jsou v pístu vyfrézované drážky pro ventyly. kdyby jsi ten píst do motoru dal opačně, tak by se ti potkal s ventylem

tot můj názor

doplněno 15.10.12 17:14:

třeba tady: rovertech.net/...

 

technoman*

2x

Třeba u škodáren je to proto, že (vodorovná) osa pístního čepu neprotíná (svislou) osu pístu, je tam malý odstup obou os.

frankie*

Pístní čep bývá u většiny motorů vyosený kvůli snížení hlučnosti jeho překlopením v horní úvrati, proto se na dně pístu šipkou vyznačuje montážní poloha.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]