Nejste přihlášen/a.
Dobrý den. Mám automobil s elektronicky ovladatelnými předními světly. Pokaždé když jdu na technickou kontrolu, má pracovník STK nutnou potřebu vyzkoušet si, jestli ovládání funguje. Vždy se přesvědčí, že je vše v pořádku, ale problém je v tom, že pokaždé odcházím s totálně rozhozenými světly a následuje návštěva v servisu, kde si opětovné seřízení musím samozřejmě zaplatit. Opravdu mne nebaví vyhazovat neustále zbytečně peníze jen proto, že mi na STK světla rozhodí a již neseřídí zpátky. Nemáte někdo zkušenost s tím, jak se tomuto bránit? Blíží se mi technická kontrola a nerada bych zase vyhodila několik set úplně zbytečně. Předem děkuji za radu.
Tak v tom pripade vam to asi dobre nefunguje, protoze normalne by stacilo cudlik nebo kolecko vratit do puvodni polohu a svitilo by to jako pred testem
No když to je těžký, oni mi to nikdy sami do původní polohy nevrátí, a já sama netuším, kam a jak s tím hnuli, abych si to vrátila zpátky.
u světel je motůrek který naklápí parabolu světla nahoru a dolu dle toho kam se hne s ovládacím kolečkem v interiéru vozu takže pokud se otočí kolečkem tak se při zapnutých světlech rozjedou motorky u světel a hnou parabolou světla nahoru či dolů dle směru otočení ovládacím kolečkem pokud to ovládání vrátím do původní polohy měly by se ty světla vrátit do polohy kde byly před tím pokud ne je problém bud v ovládacích motorcích jednotlivých světel nebo v zoxidovaných kontaktech konektoru motorků naklápění světel
tak to zřejmě nevíte, na co to elektrické ovládání světlometů je a nepoužíváte jej. pak při jiném zatížení vozu oslňujete protijedoucí vozidla, nebo naopak špatně vidíte.pokud budete mít opravdu rozštelované světlomety, tak technickou neprojdete.
Nesouhlasím. V podmínkách pro provedení TK ministerstvo dopravy garantuje, že seřízení světlometů je v ceně TK.
Nastavují, nerozhazují, jenže neví jak je v provozu auto zatížené, také jsem to vracel. Chce to mít základní znalosti v čem sedím...
Mohli byste napsat, kde najdu vámi zmiňovaná pravidla ministerstva dopravy, kde je garantováno, že seřízení světel je v ceně TK? Všude jsem našla jen, že součástí TK je kontrola osvětlení, ale o seřízení ani zmínka. Pokud vím, tak z STK, kterou mám nejblíž, pokud nemát seřízená světla, pošlou vás do specializovaného servisu, kde si seřízení musíte zaplatit. Rozhodně to sami neseřizují.
Seřízení světel je JEDINÁ "oprava,která se dělá a PATŘÍ do toho co se dělá při STK-pokud to mechanik neudělá a vyhodí skrze rozštelovaná světla,tak tam nená co dělat a nebo naopak je na svém místě protože dokáže vytáhnout z důvěřivých a neznalých lidí peníze za opakovanou technickou!
doplněno 14.10.12 14:14:Ještě doplním -co si pamatuji,tak na ibize zkontroloval zda naklápění funguje a poté regloskopem v základním naklopení seřídil!Na nynějším jen seřídí-nemá naklápění,má systém udržování konstantní sv.výšky.Vždy a bez problému-minule jediný-praskla žárovka tak ji i dokonce vyměnil!
tato informace mě také zajímá a tak jsem rozeslal pár emailů na různá místa STK s otázkou, jak je to s těmi světly. snad zítra budu vědět nějaké odpovědi
doplněno 15.10.12 13:46:tak první STK hlásí, že seřízení světlometů mají zdarma v rámci TK.
doplněno 17.10.12 18:28:druhá STK odpověděla pozitivně. světla seřídí zdarma
V autě nejspíš máte ovladač na seřizování sklonu světel podle zatížení auta (viz návod). Na STK vyzkouší jestli ovládání sklonu funguje a světla seřídí v základní poloze (sklopená dolu). Pokud jste potom dávala seřizovat světla, tak servis jen otočil ovládacím kolečkem nahoru a bylo opraveno
"světla seřídí v základní poloze (sklopená dolu)" To je tak proto abyste při zatížení mohl světla zvednout ještě výše, aby byli oslněni nejen protijedoucí řidiči, ale i veverky na stromech?
Je ta povinnost stanovena nějakou vyhláškou? Když už bych tvrdila, že tu povinnost má, tak abych taky věděla, na základě čeho.
Halogenové světlomety mají ruční korekci sklonu,většinou kolečkem se stupnicí.Nějak nerozumím,kde může být problém.Samozřejmě,že to na STK zkouší,to je jejich povinnost.Ale také zkouší seřízení světel na regloskopu a pokud mají odchylku,hned je opraví.Bezplatně.Pokud seřídit nejdou,je to závada.Pokud seřídit nepotřebují,stačí otočit korektorem a je vše zpátky.Potud halogeny,tedy běžné žárovky jako H1,H3,H7,H4.U xenonových světlometů je situace trošku jiná,tam se ručně neseřizuje nic a o vše se stará elektronika,pokud je v pořádku.Rozhodit světlomety tedy na STK nemohou v žádném případě a problém bude spíše neznalost obsluhy automobilu.Bohužel.Proto se setkáváme dnes a denně s oslňujícími řidiči,kteří ani netuší,že sklon světlometů je nutné měnit se zatížením.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.