Nejste přihlášen/a.
Zdravím všechny rádce,
měl bych dotaz jak nejlépe a efektivně vyčistit hliníkové součástky, které jsou v motorovém prostoru (znečištění z venčí od zapečených částeček špíny). Jedná se o víka alternátoru, žebrování kolem přípojky ECU motoru (držák), karburátor a jiné drobné díly.
něco mi jde oleštit mechanicky (víka motoru), ale u karburátoru je sposta záhybů a mini vzpěr (žeber) a anvíc bych do toho moc mech. nechtěl jít. Spíše nějak chemicky odmočit, aby to mělo původní vzhled.
Máte z nějakou chemijí zkušenosti? Mám představu to v něčem vykoupat a pak tomu pomoci zubním kartáčkem.
Díky za rady.
Zkus použít kyselinu dusičnou,ta by hliníku uškodit neměla.Nesmí v něm být vlisovány součástky z jiných kovů(mosazi,železa)
JABRAKA
No wiki říká, že hliník rozpouští a při tom se vytváří jedovatý plyn
U karburátoru by to bylo dosti nežádoucí (změna velikosti difuzorů), vůle v uložení klapek vlivem ztráty materiálu.
Potřebuji něco méně agresivní a aby se i mě něco nestalo (nejsem chemik).
Kyselina dusičná čistý hliník neleptá,sám jsem mnohokrát čistil hliníkovou konvici od kamene.
Jde použít také směs kyseliny dusičné a fosforečné na několik sekund a pak zneutralizovat čpavkem.
JABRAKA
A mohu ji koupit v čistém stavu nebo koncentráty nebo jako součást nějakého čistidla a kde? (drogerie,lékárna?)
doplněno 01.12.13 21:33:V klidu, jen se ptám. Jak jsem řekl. Nejsem chemik...
Docela jsem se pobavil příspěvky o kyselinách ,nechci nikoho urážet proto nejmenuji ale používat kyselinu dusičnou k čištení hliníku v prostoru motoru to je hazard až životu nebezpečný hazard a co potom auto jako samotné uvedu jen toto pracuji deset let s chemií a kyselinama nevyjímaje a vím z vlastn zkušenosti co umí kyselina dusičná.Prosím žadatele o otevření očí a řádně si přečti tento příspěvek.
Nedej bože aby si sehnal padesáti procentní dusičnou tu otevřeš a už se z ní kouří,použiješ-li takovýto koncentrát nedovedu si představit jak to budeš aplikovat v prostoru motoru i kdyby si ty věci vyndal rozhodně musíš použít rukavice ,ochrany štít ,zástěru v případě že budeš používat v prostoru motoru to si hodně rozmysli protože už jenom výpary ti budou napadat vše co je železné jako důkaz uvidíš oranžový dým -tady musíš použít ochrané prostředky taky - jinak samotnou kyselinou toho moc neumeješ budeli to mastné musíš přimíchat nějaké odmaštovadlo - a nezapomen pro ředění vždy kyselinu do vody jinak tomu neutečeš a budeš mrzák nadosmrti a ted to důležité na závěr jako neutralizaci použij obyčejnou sodu na praní tu rozpust ve vodě 4-5 litrů
doplněno 02.12.13 12:26:aby si se přesvědčil zda není nějaká příměs v hliníku a tím nedošlo k chemické reakci měj připravený kýbl s vodou a tu neutralizačku v případě že by se ti začal vytvářet oranžový dým rychle to opláchni vodou a pak neutralizací
Mám celohliníkový Jikov. Ze žlutě zinkované jsou jen šrouby a držáky z tvarovaného plechu.
Ještě jsem netestoval Petrolej, Naftu,Ocet (toho se bojím, že hliník zčerná),Elektrolýzu (zda bude co platná a jaký roztok),Aceton, motorový olej?
Nerad bych nakoupil zbytečnou chemii (málo času na pokusy a i z prachama šetřím).
Zatím jsem to drhnul zifem a kartáčkem. Spíš chci zkusit něco jiného (efektivnějšího). Mám tu ještě jeden karbec a zatím jsem na něj nešáhl. Čističe klapek a karbů... nic moc.
Neprodává se u nás něco takového?
něco takového hledám...
Něco takového se neprodává NIKDE. to funguje jen v reklamách. Ale mám při čištění všech možnejch sajrajtů super zkušenosti s Cilit Bang. To se mi zatim osvědčilo nejvíc...
Cilit Bang? Konkrétní odkaz by nebyl? Díky!
Ještě mě napadla coca cola, zda tomu trochu pomůže a hlavně nepoškodí...
Octu, coca-coly i ostatních kyselin bych se bál protože reagují s vrstvičkou oxidu hlinitého na povrchu hliníku, což v důsledku vede k poleptání samotného hliníku. Výjmkou je koncentrovaná kyselina dusičná, ale nevím, jestli ji seženete. A taky nevím, která vlastně koncentrovaná. U dusičné v tom mám zmatek někdy se jako koncentrovaná uvádí 65% a jindy 98%. Pro Vaše účely by to byla nejspíš ta 98%, protože i malé množství vody by mohlo znamenat rozleptání karburátoru.
V minulém století se motory myly v myčkách Arvou nebo párou. Arva se pak musela důkladně opláchnout. Pára nečistoty rozpustila a odtekly do sběrné jámy odpadu. Oba druhy potřebovaly následnou ekologickou likvidaci.
Protože v motorech už není jenom mechanika a svíčky, ale i elektronika citlivá na páru a kapaliny, tak vám už nikdo takhle motor asi bez záruky neumeje, nebo umeje a nechá si podepsat, že to je na vaši zodpovědnost a přání. Když se pára dostala ve starém autě do elektroinstalace a motor nestartoval, stačilo vlhkost vyfoukat stlačeným vzduchem a už se jelo. U dnešních aut to nikdo neriskne.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.