Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Co nedělat, aby neodešlo turbo

Od: bazim* odpovědí: 9 změna:

Všechny rady co nedělat, aby životnost turba byla co největší.

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

itan71*

1x

Nervat to do otáček za studena až se motor zahřeje a to platí i pro motor až se zahřeje

erikch*

-nechat po jízdě tzv.dochladit(volnoběh)-turbo točí až 150 000 otáček /min...Podstatný je olej-žádný ultra řídký sajrajty-a hlavně žádný "long life"-to je prostě kravina(není technicky možné,aby olej splnoval parametry i nad 25 ooo km-to vám sdělí každý odborník přes maziva)-takže olej měnit klasika 10 000 km-bez ohledu na "doporučení" výrobce(jsou to kecy)...Tímhle minimalizuje možnost kolapsu turba-ale téměř jistotu získáte v nahrazení jakože "moderního" turba s nastav.geometrií klasickým desetiletími ověřeným obtokovým-je to hlavně jakože uspokojení ekol.tlaků-opět technicky to jde "proti"-praxe ostatně ukazuje,že taková turba jdou zákonitě do pr...Pokud se k vaší motorizaci dělal obtok-dejte ho tam,neprohloupíte(repas stavitelného 10 000,- a výš,obtok novátor 4000,-)...Je to samozřejmě složitější povídání-je to o tlacích,ložiscích(není nad kuličky-na co už přišlo třeba BMW) a spousty dalšího...

bazim*

Děkuji za dobré rady. Samozřejmě vše tak dělám jen nevím jak dlouho je správné to dochlazování? Většinou to nechávám tak 20-30 sekund nebo je to málo?

laybor*

Při dálniční rychlosti i klidně minutu - nic tím nepokazíš.

doplněno 03.10.12 22:35:

Pokud máte zasraný filtr pevných částic ,tak musí turbínové kolo překonávat větší odpor a je zatlačováno do turb.skříně,tomu neodolá těsnící kroužek na straně turbíny a olej tak má volnou cestu do výfuku.

 


0x

a pravidelně měnit olej a filtr max.15000km nejlépe však po 10000km

 

koukolik

0x

Otázka úplně blbého: jak se pozná, že odešlo turbo?

auto většinou kouří jak dýmovnice netáhne turbo může pískat chrastit či vydávat jiné podivné zvuky

pokud sundáš hadici s turba a koukneš na vrtulku neměla by mít skoro žádnou vůli a lopatky turbíny by neměli bejt očesaný či seklý

vv

pri nejhorsim to poznas tak, ze ti jeho zbytky vyndavaj z motoru...

Nejlíp se to pozná podle výrazně nižšího výkonu motoru.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]