Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Zimní pneu vs zadní náhon - kam dát lepší?

Od: clayman® odpovědí: 7 změna:

Loni žena prdla jednu pneumatiku a musel jsem koupit rovnou 2. Mám tedy 2 s plným vzorkem a 2 s cca 5mm. Takhle už mi to asi zůstane napořád Nemít zadní náhon, tak dám lepší dopředu bez debaty.

Je lepší mít nové pneu vpředu pro lepší zatáčení nebo vzadu pro lepší záběr?

doplněno 27.09.12 07:58:

Logicky mi přijde vepředu - zatáčení a víc brzdné síly aneb co neubrzdím to stejně neukecám a to, že vyjedu kopec mi bude k šípku.

 

 

čekejte prosím, probíhá přenos dat...

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

ar*

3x

Kdyby jsi měl starou škodověnku s motorem vzadu tak nové pneu dopředu, aby zedek "nehrnul" předek. To,ale rozhodně nemáš.

My co jsme odkojeni klasikou (náhon na zadek a motor vředu) víme , že je lepší dát nové gumy dozadu. Motor je dost těžký a čumák se hrnout nebude.

" Takhle už mi to asi zůstane napořád " neboj, ten zadek se ti bude sjíždět rychleji a předek dožene.

doplněno 27.09.12 11:33:

Opak je pravdou než jak to bereš logicky. Právě v těch krizových situacích (prudké brždění a zatáčení) zadek strácí trakci daleko dřív než předek ,v zimě na sněhu a mokru o to dřív. Navíc čumák dokážeš "korigovat" volantem, zadek ne. Když budeš mít na čumáku "ostré" gumy , motor vředu a na zadek dáš gumy horší, všechno se to jen umocní. Já dávám nové na pr*el i u "předokolek" (pokud jsou dvě nové a dvě starší ,ale dostačující vzrek) Dělej ,ale jak myslíš.


a co když je auto vyvážené a je to cca 1:1 váhy na přední vs zadní? Čumák je z hliníku a zadek ocel, plus nějaké těžké věci, takže je to skoro 1:1

doplněno 27.09.12 12:04:

logiku to má, díky

 

nutt*

0x
Zdravim,
z logickeho hlediska bych je dal take dopredu ale vzadu by se mohly hodit pri pripadnem smyku coz v zime s nahonem na zadek neni problem.
.
Myslim ze v pneuservise poradi nejlepe az budete prezouvat.
.
Hezky den NutT

 

bartas*

0x

Já bych dal lepší vzorek na hnanou nápravu

erikch*

my odkojeni zimní klasikou v horách(abych držel notu) jezdící i s Bafíkem,víme,že jak píše ar-lepší je mít "vzorkovatější" pneu vzadu-ve chvíli,kdy se na sněhu nerozjedeš je ti brždění a zatáčení k prdu-protože budeš stát na místě a hrabat-víš jak to myslím...Ono ale hodně záleží co je to za kárku,jaký je tam diferák(svornost)atd.-osobně mám na Bafíkovi 5lamelu a když je počáteční jakože problém(zaparkuju třeba na nahrnutým mantáčku sněhu u chodníku),tak tradá,hned mi zabírá i druhá strana a jedu...Předek je natolik těžký(řadový 6V TDS),že ve chvíli,kdy by se to mělo "urvat",tak už je pak cokoli(i pneu)úplně jedno-naštěstí zatím nebyl problém...

takjan*

Lepší pneu se dávají zásadně vždy dozadu pro zvládnutí smyku. Stačí se podívat na motoristická fóra..

Jo to doporučují i "odborníci" od michelinu-ale nikdo mi nevysvětlil,jak u předohrabu zvládnout smyk,když zadní nové drží ale mírně jeté přední ustřelí.Proto já si dávám lepší na poháněnou nápravu (předohrab-dopředu,zadohrab -dozadu).

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]