Nejste přihlášen/a.
Ma smysl dotahovat remen, kdyz se to evidente toci, neprotaci? Nebo s tim ani neztracet cas? Jde proste od oka poznat, ze se to toci a tim padem nemusim dotahovat? Nebo to nemusim zrakem poznat a je dobre vzdy dotahnuti aspon zkusit? Dekuju
To, že to prokluzuje ukáže kontrolka dobíjení. Při zátěži všemi spotřebiči se s alternátoru stává brzda a vzniká postupně prokluz, kdy přitom se alternátorem stále méně otáčí a přestává se budit rotor. Kontrolka pak ve tmě trochu prosvítá. Řemenice jsou hodně oleštěné a lesklé.
Přišponováním řemenu akorát zničíte ložiska na víku altu a hlavně na vodní pumpě, která pak poteče!
Řemen musí být tak napnutý, aby šel vepřostřed horních řemenic (pumpy a altu) u komínku rozdělovače (BMM verze, jinak u hlavy motoru) prohnout prstem o síle asi 4kg 10mm. Větší průhyb je nepovolený (prokluz), stejně tak žádný (ložiska do kytek!)
Pokud klouže, tak koupit nový a český BARUM nebo RUBENA CZ a řemenice namočeným hadříkem v technické benzínu očistit a odmastit.
Pod motorem musí být krycí plech (tedy ten za chladičem), aby se na řemen nedostávala voda. Stejně tak je potřeba krycí plech řemenic. Je to taková boční kapsa za PP kolem (pravý kryt motoru).
Od oka se prokluz poznat nedá, pokud nejste terminátor
doplněno 18.09.12 20:33:Je snad problém s dobíjením? Koukněte spíš na uhlíky regleru (zadní víko altu ... regler drží dva šroubky a jde z něj jeden vodič na konektor)
doplněno 18.09.12 20:45:Ty uhlíky, když jsou krátké, tak nemájí takový přítlak na sběrací kroužky a s případným špatným ložiskem (ovšem i s dobrým) začnou odskakovat a přestávat budit rotor. Kontrolka to zatím nezaznamená, protože slabě žhne, skoro vůbec.
Správně natažený řemen,ani to nemusí být u alternátoru,je takový,který se neprohne tlakem ruky o více jako 1 cm.V tom případě nejde o problém řemenu.Většína problémů bývá ve funkci regulátoru,ale problém může vznikat i u vadných ložisek,vadnou diodou v napájení rotoru,sjetých uhlících,nebo vadném a a zanešeném komutátoru.Proto je třeba alternátor rozebrat a tyto komponenty zkontrolovat,případně vyměnit.V druhém kole je tu potřeba kontrola usměrňovacích diod na chladiči.
JABRAKA
"evidente toci, neprotaci" - to neuvidíš, navíc by bylo potřeba altík ´zatížit´ odběrem...
Napnutí řemenu je jednou za čas dobré vyzkoušet (nahmatat), výborným indikátorem volného řemenu je ´hvízdání´ při prudkém přidání otáček...
Přílišné napnutí zase odrovnává ložiska - takže to nepřeháněj...
No ten regulator s uhlikama jsem prave vymenil pred 14 dny, kdy to zacalo problikavat a po vymene to bylo naprosto ok. Ale ted po 14 dnech zase blika, sviti, nebo neco mezi, slabe sviti. Auto mam koupene mesic. Alternator je tam prej dva roky stary, ale zere prej nejak rychle ty uhliky, prej co pul roku to predchozi majitel menil. Jestli se z toho da neco usoudit? Proc u noveho alternatoru to sezere co pul roku uhliky.
Dejte prst tam, kde dosedají uhlíky (na ty kroužky). Pokud ucítíte vyjeté koleje, tak je to jasné. Vyměnit rotor, nebo celý alternátor. Další možností jsou ložiska. Rotor skáče a bouchá do uhlíku, které sežere a pak je odpinkává a přerušuje buzení.
doplněno 18.09.12 21:01:Takto to vypadá:
doplněno 18.09.12 21:02:Dají se teď sehnat uhlíky takové celé měděné (mědi je tam větší podíl). Mám je a zatím mi je nežere a to už tam ty kolejničky vyjeté trochu mám .
doplněno 18.09.12 21:10:Pokud máte možnost soustruhu, CNC (známí), tak je možné sběrací kroužky upnutím celého rotoru do soustruhu trochu srovnat
Dekuju moc, uz vcera za skvele rady a dneska! Jeste dotaz prosim. Sel byste do pouziteho alternatoru? Aukro,bazos apod.? Nebo je to podle vas velky risk? Nechce se me do felcky vrazet takove prachy za novy, kdyz je tolik vraku kolem.Ale za ty stare porad chteji aspon 400 (plus doprava).
Mám Favorita a byl tam 55A alternátor origo. Před rokem jsem ho na vrakovišti vymontoval s bourané Felicie 70A a dal si ho do svého auta. Prohodil jsem jen řemenice, protože mám ještě klínovou a sloužil teď do konce srpna, kdy jsem ho rozebral, vyměni ložiska, proletoval diodový můstek, vyměnil uhlíky a kompletně vyčistil tech benzínem od uhlíkového prachu a oleštil ta hliníková víka kartáčem ve vrtačce a je jak nový a hlavní věc je, že funguje!
Šel bych i do použitého startéru, protože ho zvládnu repasovat.
U altu si jen skontrolujte uhlíky (nestejně dlouhé značí problém s ložisky nebo kroužky). Berte z Bazoše. Teď je tam pěkný...
doplněno 18.09.12 22:24:Spíš tenhle:
A ten repasovaný nebrat, jak je natřen celý stříbřenkou. To vypadá pro mě dost odpudivě
doplněno 18.09.12 22:30:Takto drahý? Nový stojí 2500,-Kč Magneton CZ. Ty alty kolem 1500,- nové jsou sra..ky s číny. Na ty bacha. Kamarádovi k vůli čínskému regleru shořel celý alt.
doplněno 18.09.12 22:54:: Asi limitovaná edice :D
No to je prave pro me dilema, jestli takto drahy pouzity. A nebo novy s dvouletou zarukou. A nebo velice levny pouzity. Me porad lakaji ty velice levne Treba
Kazdopadne moc dekuju!
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.