Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Chcipla mi felicie

Od: neonnacestach odpovědí: 13 změna:

Nedavno jsem koupil felicii s lpg, najeto 175 tis. km.

Dneska me na cestach prestala fungovat. Stalo se ale vice veci a nevim vubec v cem je problem, a nebo jestli je to kombinace vice problemu.

1. Zacala problikavat kontrolka dobijeni. Vetsinou nesvitila, ale casto na volnobeh svitila. Jel jsem takhle 100km.

2. Zatim auto jelo v poradku, ale pak prestalo z niceho nic tahnout, jit za plynem, dokuckalo me to jeste par metru na trojku, vyradil jsem a chciplo.

3. Zkusil jsem ho startovat, ale vubec ani tuk, nestartovalo, ani naznak. Myslel jsem, ze je proste mrtva baterka, tim ze to poradne nedobijelo. Ale pak jsem to po pul hodine zkusil jen tak ze srandy a ono to normalne tocilo, chytlo a jelo. Jel jsem tak dalsich 40km, s jednim vypnutim a nastartovanim motoru.

4. Pak stalo 10 hodin, chtel jsem ho nastartovat a zase ani tuk, vubec. Ale svetla sviti, blinkry blikaji.

5. Nahodil jsem to na rychlost roztlacenim. Chytlo to hned. Tvarilo se to na volnobeh chvili ok. Preplo to na lpg (prepina to podle otacek), kousicek jsem i jel, ale pak to zacalo kuckat a chciplo.

6. Pak uz to neslo ani na rychlost nahodit.

Kdyby byla vybita baterka, tak jaktoze svetla a blinkry jdou? Nebo ony jdou klidne i potom, co to nema stavu na start? Jakoze na start je potreba mnohem vic, ale svetla dal sviti jeste dlouho?

Ale kdyby to bylo jen baterkou, tak proc to pak ma problem fungovat po roztlaceni a nastartovani? I kdyz jsem to nakopnul, tak tam byl jeste nejaky problem s motorem.

Melo by jet auto po nastartovani treba na tu rychlost, i kdyz je baterka treba hodne vybita? Premyslim, jestli to neni treba normal, ze kdyz by byla mrtva baterka, tak ani motor nepojede a bude chcipat?

Napeti na baterii (pri zhasnutem motoru) jsme pozdeji namerili 11.6 pri odpojenem kabelu a po pripojeni to kleslo na 11.56 - jestli tato informace k necemu je.

Dekuji moc za jakykoli postreh, radu.

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


1x

vidím to tak že ti delší dobu nešlo dobíjení a vymlátils baterku skus měřit napětí na baterce při startu jak pude pd 9V není co řešit

pokud to roztlačíš chytí měř napětí na baterii při puštěných světlech jak bude mín jak 13,8 Vtak altík ven a repas

co třeba start na kabeli de to natočit?

 

mowla*

0x

Baterka je vybitá - aspoň na noc ji dej na nabíječku...

Napni klínový řemen (pravděpodobná příčina nedobíjení)...

A pak se uvidí... Příčiny mohou být ještě jinde, ale tyto mi připadají nejpravděpodobnější...

BTW - startér ´žere´ klidně i 80 A (nevím přesně, jaký startér tam je) , na plné svícení stačí cca 10 A (a těžko poznáš, jestli světla svítí naplno a nebo jen na třeba 80 %), blinkrům stačí ještě výrazně méně...

doplněno 17.09.12 22:56:

Přesvědčují tě o blbosti - "žduchnout a jede to" funguje tehdy,když je v pořádku dobíjení...

Opravdu zkus - co jsem psal - dobij baterku a napni klíňák... Uvidíš...

doplněno 17.09.12 22:57:

BTW - takhle to funguje u všech aut s benzinovým motorem (tedy se zapalováním), nejen u Feldy...

praivo*

Startér Felicie má ruším 1,2 kW, tzn. ne 80, ale ještě víc, kolem 100 A (při 12 V). Ohmův zákon samozřejmě platí, takže když při zatížení spadne napětí třeba na 11 V, zmenší se i proud, ale určitě je to víc, než 80 A. Vždyt baterie do velkých nákladních aut jsou schopné dávat startovací proud i přes 1 kA!

doplněno 18.09.12 20:52:

*tuším
-
Vzhledem k tomu, že 1,2 kW je udávaný maximální výkon, by tam o moc víc téct nemělo. Ale jistě by bylo zajímavé to změřit. Škoda, že DC "klešták" zatím nemám

gumidek*

Teče tam mnohem víc, vždyt musí startér točit motorem (je v zátěži).

doplněno 18.09.12 20:58:

Jj. Taky bych to chtěl někdy v životě změřit a otestovat, jak točí v zimě a jak v létě (vzhledem k tuhosti oleje v motoru a dílů)

 

vseumel

0x

První co bych udělal by bylo, že bych auto nastartoval, a změřil napětí na svorkách baterie, melo by tam být napětí aspon 14 V C POKUD SPADNE POD 14 V AUTO ŠPATNĚ DOBÍJÍ, DRUHOU ZÁVADU BYCH VIDĚL NA STARTÉRU , MOŽNÁ UKOSTŘENÍ, ZAOXIDOVANÝ KONTAKT NEBO ŠPATNEJ UHLÍK,

 

gumidek*

0x

Při roztlačení jednoduše chytla proto, protože při startování nebyl použit startér, který baterku dost vyštaví.

Je problém s dobíjením. Baterka musí mít dobrá v klidu 12,6 - 12,8V a při dobíjení (nastartovaném motoru) 13,8 - 14,2V.

Většinou na altíku odchází uhlíky a tak se nepřenese dostatečný budící proud, jak uhlíky odskakují.


 

neonnacestach

To s tim spatnym dobijenim, spatnym starterem dava smysl. Ale proc to i po nastartovani chcipa? Chvilku to jelo, ale pak to prestavalo tahnout, kuckalo a chciplo. A poprve to takhle prestalo tahnout a chciplo na lpg a podruhe na benzin.

gumidek*

ŘJ a vše okolo ní, včetně zapalování potřebuje min. napětí 12V. Pokud se soustava zatíží ještě světlama a ventilací (případně), tak u slabé baterie se zátěží napětí klesá a baterie se rychle vybíjí a na pokles napětí zareaguje jednotka ECU nestabilitou a odpojí zapalovací trafo a chípne...

doplněno 17.09.12 22:37:

Není zač. Vše tomu nasvěčuje, že je problém s dobíjením (alternátor) a baterka to pak odskáče. Mimochodem Felda startér je mnohem lepší, než ve Favoritu ten 0,8kW . Ono hodně záleží na stavu baterky a ampérhodinách (její kapacity). Kdyby se měla měnit, tak pod 55Ah nejděte. Vyplatí se to.

neonnacestach

Tak toto by bylo super, kdyby to vsechno bylo vybitou baterkou, i ta posahan ridici jednotka. Kixlo me to na cestach, tak se pokusim nekde dobit baterii a uvidim. Jen jsem fakt zvykly ze stareho favoritu, ze baterka, ktera byla hotova, tak aspon trochu tocila starterem jeste i v moment, kdy uz slably svetla. Tady me svetla normalne sviti. Tahli sme to na lane s blikackama pul hodiny a v odpojenem stavu ma tech 11.6V - tak snad to bude fakt jen tou baterkou. Dekuju za tip!

neonnacestach

Jeste me tu presvedcuji, ze to je blbost. Ze mockrat zazili na felde, ze byla vybita baterka, auto se zduchlo a normalne pak jelo. Navic na vybite baterce prej nenamerim 11.6V.

gumidek*

Je to olověný akumulátor. Při napětí 11V sice není vybitý, ale už nemá potřebnou kapacitu a ten proud pro spotřebiče nedodá.

Jestli někdo považuje 0V za vybitý, tak já říkám mrtvý. Takový akumulátor už se zachránit ani nedá, protože dochází k nevratné sulfaci desek.

Povedlo se mi jeden akumulátor s 9V oživit (světla ještě svítila), ale dvakrát po čerstvém vytažení z nabíječky otočil startérem a zase umřel, takže to asi Vám radí rádoby kutilové...

doplněno 17.09.12 23:00:

Pokud má víčka, tak změřte hustotu elektrolytu v článcích. Ty hodně ukáží stav, jestli je vybití, nebo ne. Multimetr s Baumaxu ukáže napětí naprázdno, ale pro testování baterií se aspoň pustí všechna světla, aby se baterka měřila při zátěži, nebo se měří zátěžovým volmetrem...

 

endyfrog*

0x

Mám pocit že v baterce to nebude ale fakt záleží na tom zda auto dobijí na druhou stranu kdyby byla baterka v háji a auto nedobíjelo tak po 5 min na laně je po baterce bude problém vněkde jinde skouknul bych ukostření startéru řádně očistit kontakty,projít základní věci změřit ten altík kouknout na kabely alternátoru prostříknout atd pokud nic pokračovat dále svíčky cívka kabely a naposled napojit na počítač zda se něco ukáže

 

martinhajek*

0x
Zcela jasně ti nefunguje alternátor. Nic víc, nic míň.
Takže odmontovat regler a podívat se na uhlíky, případně regler vyměnit.
Svítí ti při zapnutí zapalování kontrolka dobíjení? Nebo svítí (naplno nebo žhne) i při běžícím motoru?

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]