Nejste přihlášen/a.
dobry den.chci koupit vw touran nebo vw golf.jakou motorizaci vybrat?ročne toho moc nenajezdim.
stirecek®-atmosfera není nějak líná.mám v golfu 1.6 a líta jak střelená.jasně nemá to 500koní.na běžný předjíždění mi to uplně stačí.jen na tourana se mi to zdá málo,je o 300kg težší.
strecek®-tak tohle můžu taky vyvratit.jezdim kazdorocne chorvatsko.(z 99% dalnice) a plnou nadrz ujedu +-900km.neco jinyho je mesto a kort ted v zime to je tak za 10l/100km
já ho měl taky.. ale když začnete jezdit s TDI tak myslím že by jste se už nerad vracel zpět... líbí se mi dost ta dynamika motoru.. jede to kopec nekopec, pokud to držite v rozumnych otáčkách tak jde za plynem okamžitě.. to když s atmosferou benzinovou šlapnu při 2tis. plyn na podlahu tak se to sbírá pěkně dlouho, pokud člověk chce at to zatahne tak to musi rakvit pomalu v blizkosti červeneho pole.. u benzinu je zas vyhoda že je to tiche, nevibruje... ale zase hovno jede.. ja dam ale raději přednost dynamice před komfortem.. a o spotřebě nemluvě..
doplněno 19.12.12 22:04:jezdim denně 70km.. jednou jsem byl nucen si vzit fabii 1.4Mpi.. no děs... do kopce jsem měl pocit že to auto budu muset tlačit a ta ručička padá před očima.. to co mi v tdi vydrží 3-4dny to jsem s tim krámem projel za den.. to je auto vhodne pro duchodce :D.. o bezpečném předjíždění nemuže být řeč.. ..
honzas®.u atmosfery se pri 2tis podrazuje tak se nedivte ze vám to nejede, hlavne v kopci.do tahliho kopce dam 1.9tdi 77kw na pr..l.kdyz budu drzet 1.6 v rozumnych otackach jed za plynem taky okamzite.dynamice?kdo bude na míli rychlejsi? 1.6 nebo 1.9tdi.mam nejeto par tisic na 1.9 dci 88kw(renault espace) a za miho golfika bych nemenil.je to vec nazoru.ja bych sel do nafty jen kvuli spotrbe.jestli si clovek chce trosku uzit nafta nema sanci.do cerveneho pole jsem se nikdy nedostal nebyl duvod.
no taky pravda.. sranda začína maximalně u 1.8T... 2.0TFSI apod...
doplněno 20.12.12 19:21:tak pardon..no normalni to je a v tom vidim nevyhodu oproti naftě... jo? to jezdíš na čistý? bych chtěl vidět jak se dostaneš na 1.5 kč/km
doplněno 21.12.12 09:42:no ted v zimě mám 4,5 nafta 34kč .. jezdim okrsky a města, občas dalnice.. takže budíček si nech pro sebe.. si myslíš že každé tdi žere 6l? ty si dej budíček.. a konkretně ta 77kw bere kolem 5 což si myslím že je slušné na OII
doplněno 21.12.12 17:08:jo to nevim... ale když jezdim brzda plyn tak kolem 5 pruměrna.. ale nenmam 1.9 a mam lehke auto tak to bude rozdíl ale když už na ethanol tak to auto předělat at je to cajk .. jak ti to v zimě startuje? to bude asi trochu problem ne?
honzas®-jezdim na čistý ethanol.na 1.5kč/km se dostanu na dalnici.mimo mesto 1.5-2kč/km.ty mi chces rict ze jezdis za 4lØ?budicek?veril bych ti 2.16kč/km.
doplněno 21.12.12 09:12:pri cene 25kč/l za ethanol.(nejvyssi cene jakou sem videl tankuju i za 23kč/l) cena nafty36kč/l
Problém u motrů TSI je tady již zmiňován. Spotřeba u motoru 1,4 TSI se pohybuje okolo 8,5l/100km. U naftové 1,9 by se mohla spotřeba pohybovat v rozmezí mezi 5 až 6l/100km. Pokud nejezdíte "drbky", ale spíš občas delší trasu, určitě, i přes menší nájezd km, bych asi volil 1,9 TDI. V případě koupě ojetého vozu, rozdíl mezi benzínem a naftou není nijak extrémně cenově velký. Pozor, pokud Vám někdo bude nabízet naftový motor o objemu 2 litry (výkon myslím 103kW) tak ho neberte ani zadarmo. Jedná se o nejproblematičtější motor VW, oproti tomu 1,9 je léty ostřílená tutovka.
gocars-nejkratsi vzdalenost je 15km do mesta a zpet jinak vylety s rodinou a dovolena.o tech 2litrech a tsi jsem uz taky cetl.ted se tedy rozhodnout jestli 1.6 75kw nebo 1.9tdi 77kw.
V podstatě sám osobně občas taky jezdím s naftákem (Focus 1,6 TDCi) cca 15km tam a zpět. Je pravda, že spotřeba u nafty je v prvních km dost velká, nehledně na to, že motoru krátké trasy moc nesvědčí. Pokud chcete mít opravdu klid, asi bych šel do 1,6 75kW, výkonově to nebude žádná raketa, ale pokud nejste závodník, tak Vám to stačí. Na 1,9 tdi (ikdyž je to kvalitní motor) se může pak spousta věcí pokazit (turbo, vstřiky, čerpadlo atd...) a opravy jsou hodně nákladné. Takže pokud bych já vybíral, poohlédl bych se po 1,6 75kW.
: 3,4 je spotřeba na okrskách, to je spíš tvůj sen a myslím, že 5,5litru v průměru kdy se denně jeudí po městě je krásný. Já si nestežuju, poněvadž ani s plynem bych se do toho nevlezl. Jinak těch tvých 50tis km jsem dříve najel třeba za tři měsíce, nepotřebuju na to rok. Ale po patnácti letech ježdění jsem si užil až až a proto jsem to přenechal mladším. Já jsem rád, když řídit vůbec nemusím. Těch cca 1 800 000 km bez nehod mi stačilo. Co se týká spolehlivosti mrkni třeba sem kde je c max
doplněno 20.12.12 16:56:ono štěstí přeje připraveným Občas stačí vyměnit filtr, někdy olej, nelít do nádrže žádný šmejd s tím, že ušetřím...Pak se něco pokaká, člověk si postěžuje v hospodě, za měsíc je z toho fáma, ale že někdo tahal naftu z kombajnu a olej měnil až když to nechtělo jet, to už nikdo nepřizná. Ale na trysky a čerpadlo nemá...asi tak.
doplněno 21.12.12 19:50:honzas: nech ho tak. Za 1,50kč nemuže jezdit a na dálnici už vůbec ne. Jestli nemá upravený motor, za chvíli mu vyhoří písty nebo ventily. A jestli ho má upravený na e85, tak přijde o výkon, poněvadž lambda zaznamená více kyslíku a ochudí směs. Ve vyšších otáčkách to prostě nepojede tak, jako na benál. Ale oproti benálu určitě ušetří, pokud pojede defenzivněji. S dieslem ho ale vždy strčíš do kapsy. Nejen jízdním výkonem, ale i spotřebou.
doplněno 22.12.12 12:53: Kura: sam víš, ze tu spotřebu ti nikdo nebasti. Mrkni se na skodaoktavia forum, po dálnici min 8litrů, takze cca 2kc/km . Na diesla to prostě furt nemá. Až ti odejde čerpadlo, tak máš další výdaj a odešlo každému.Tech tabulek a grafů je na netu samozřejmě plno. Třeba spotřeba zde:
nebo praktické testy a předepsaná spotřeba u oktavie multifuel zde:
Praktické testy jsou úplně někde jinde, než v laboratoři. I na tom tvém grafu je jasně vidět, že účinnost narostla jen cca 2-3procenta, ale spotřeba ve vyšších otáčkách letí až o 25procent výše. Tudíž důkaz toho, že motor vysoké oktanové číslo využije jen z části a zbytek letí z výfuku ven. To by se rovnou vyplatilo tankovat vysokooktanový benzín, kdyby tomu tak bylo, ale motor si veme jen tolik, kolik dokáže zpracovat.
doplněno 31.12.12 11:47: Ano máš pravdu. Ted se na to dívám, ze spotřebu jsem počítal v procentech a výkon v bodech. Nebyl to záměr, takze nachytat jsem te nechtěl To ale neznamená, ze si nestojím na svém původním názoru. Jak jsem psal, oktanove číslo vyjadřuje odolnost paliva proti samozapalu. Samozřejmě se podílí na kvalitě benzínu ale ke zvýšení výkonu je treba vyhrevnost paliva. Oktanove cislo musí mít pod kontrolou hoření, směs nesmí shořet naraz jako při detonačním spalování, což je chyba, protoze vznikají velké razove vlny. Směs musí hořet postupně, čímž dochází k postupnému rozpinani plynů do čím dál většího spalovacího prostoru. Tím je zajištěný produktivní tlak na pist po celou dobu az do dolní uvrati . Lih nemá takovou vyhrevnost , proto se toho paliva musí dodat více, ale jelikož má výhodnější odparnost , shoří dokonale, takze zajistí dostatečný produktivní tlak na pist. Kvalitní hoření pak má vliv na čistotu emisí. Pak je zde určité navýšení výkonu vlivem účinného spalování aleza cenu vyšší spotřeby. Nesmyslné zvyšování cetsnoveho čísla je tedy zbytečné a drahé, protože samotný motor je konstruován s nějakou kompresí a pokud má údaj paliva v tp 95, tak toto číslo je naprostou dostačující. I formule mají předepsaný benzín na 95-102 oktanu a jezdí. Mohli by mít víc, ale uz by to vyžadovalo jiný zásah do motorů. U diesla s normou euro4 je předepsané cetanove cislo v rozmezí 55-60. Kdyz dostane méně, tak jede ale nemá potřebný výkon protoze palivo hoří nekontrolovaně, kdyz dostane více, nad 60, tak taky jede, ale uz je to zbytečné, poněvadž hoření uz je pod kontrolou. Na výkon ma vliv množství VYUŽITELNÉ ENERGIE v palivu a dokonalá účinnost hoření. Dnes uz jsou v prodeji motory, které mají ve zhavickach čidlo - senzor ke snímání průběhu tlaků v reálném čase, takze tyto motory se umí přizpůsobit kvalitě paliva a dle toho řídící jednotka sama upraví predvstrik, bohatost směsi atd.Tady je přesně vidět, že skoro nic nenajezdíš. Tvá udávaná spotřeba na předchozí fotografii 3,4l , je jen tvé vnitřní přání dlouhodobé spotřeby. Jinak nic neříkající údaj. Průměrně máš 5,58l, což není žádná hitparáda.
Až najezdíš přes 50tis ročně, pak můžeš začít věrohodně hodnotit výdrž aut.
doplněno 28.12.12 11:17:@stirecek Je dobře, že už si nestojíš na své předchozí odpovědi. Můžeme se aspoň posunout dále.
Účinnost motoru nenarostla o 2-3% ale o 2-3 procentní body. To má totiž úplně jiný smysl, který ti možná trochu uniká.
Pokuď totiž zvýšíme účinnost motoru o 3 procentní body při spotřebě 8l na 100km , tak spotřeba benzínu bude 7,14l, což znamená rozdíl ve spotřebě 12% . A to už je znatelný rozdíl.
Já už se obecně vyhýbám vláknům typu nafta X benzin, prostě je nečtu (a už obecně aktivně nepřispívám, protože to postrádá smysl. Po tom, co sesmolím půlstránkový text na dané téma, a ono technický text se nepíše lehce jako sloh ve škole, mi vždy někdo odpoví takovým nesmyslem, že už na to ani nemám sílu reagovat)- obvykle jsem v nich nacházel jenom ohrané fráze a úplné nesmysly a dohady od lidí, co o tom absolutně nic neví (ale to si nikdo nepřipustí-každý muž si myslí, rozumí autům a umí souložit). I tohle téma jsem proletěl téměř bez čtení - ale zastavil mě až tvůj graf. Skoro jsem se zděsil, že někdo své tvrzení podkládá fakty-to se v tom klasickém, mozkovém průmu většiny, vůbec nevidí. Tak jsem tvůj příspěvek přečetl a musím, s velikou radostí, říct, že celý tvůj příspěvek dává smysl (možná malinko něco okolo kompresního poměru a účinnosti, ale to je drobnost)-ono to tak i být musí, protože to jsou jednoduše principy fungování spalovacích motorů, které by měl znát každý, kdo se tímto oborem zajímá, studuje ho-pro něj to není žádná novinka, ale většině lidí by to mohlo být velikým přínosem - museli by však chtít. Takže každopádně díky za lidi jako ty, kteří píší o věcech, do kterých vidí a pomáhají tak druhým rozšířit obzory. Dobrá odpověď.
pánove nevim jestli jste ten článek četli.ale pan čupera o E85 mluvi pouze v superlativech.nebo neumim číst?
Rozbor výsledků měření ukázal, že
navzdory menší výhřevnosti paliva E85 je vozidlo schopno podávat
vyšší výkon. Příčinu je možné hledat v adaptaci elektronického
řídicího systému motoru. Velmi výhodný parametr _ vysoké oktanové
číslo _ zabraňuje větší míře detonačního hoření. Autoři obdobných
publikací taktéž upozorňují na fakt, že naproti teoretickým pracím,
které vždy ukazují zhoršení výkonových parametrů motoru spalujícího
E85, regulační systém značnou měrou ovlivňuje výsledek
výkonu, a to často ve prospěch E85.
Klíčová slova:
výkon motoru, palivo E85, bioetanol, dynamometr
Mé zkušenosti jsem vesměs prezentoval z vlastní zkušenosti z motory TDCi. Nicméne stejně to bude pokaždé platit, že benzín je na krátké popojížďky výhodnější. Samozřejmě se nejedná jen o motor, ale o auto jako celek. Třeba baterka u nafty trpí daleko víc, Vaše popojížďky po městě skončí, jakmile jednou budete mít v autě filtr pevných částic. Stačí pak takhle po městě jezdit 10tis km a je vymalováno
Pokud jste s escortem najezdil 300 000km a zatím vás DPF netrápí, tak to máte větší štěstí, než kdyby jste vyhrál onu sportku. Ono opravdu Escort byl nespolehlivý (ale spíš 2,0D), takže to žádné povídačky nejsou, s té doby také vzniklo oblíbené přísloví - Fordem tam, vlakem zpátky...
gocars-nechci být rejpal,ale hrozně rád bych viděl Escorta(at už kterákoli modelová řada,včetně clasika) s motorem 2.0 D...?!? A nemluvě o filtru pev.částic(DPF)-je zapotřebí si uvědomit,že Escort skončil v roce 2000(řada VII,resp.clasic),a to ještě Brusel ani nevěděl,že nějaký filtr pev.částic existuje...
erikch: Ano, s 2D to byl překlem, zrovna jsem přemýšlel v hlavě o nějakém "dvoulitru" a automaticky jsem to napsal, správně by mělo být 1,8...ohledně DPF, prosím přečtěte si ještě jednou pořádně celou pointu, moje zpráva reaguje na jinou zprávu. Tím pádem DPF s Escortem nemá vůbec nic společného (ikdyž to tak možná může vypadat). O DPF vím opravdu hodně, takže i vím, kdy se začali zhruba oběvovat
stirecek-dlouhy streky jezdim za 6l.(110-130km/h)mám samozřejmě v autě řídící jednotku.bez ní by šel motor do kopru.o výkon v žádnem případě nepříjdu ba naopak.zvýší mi ho o 10% páč má vyšší oktananový číslo než N95.jezdim s tim jako s N95.mám to tam pul roku a do ted startuje jak sN95 i když bylo unas -12°.výkonem mne 1.9 tdi 77kw v zadnem pripade nestrci do kapsy.se spotrebou urcite to je jasny.ale 1km mne cenově vyjde +- jako u 1.9tdi 77kw.a ta nejvetsi vyhoda-motor mi vydrži dyl nez bych jezdil na N95.
doplněno 23.12.12 11:17:nevim proc by 1.6 nemohla jezdit za 6l/100 kdyz tdi jezdi3,4l/100.a nevim proc by mi melo odchazet cerpadlo.bracha na E85 najezdil nakych 300tis a neodeslo mu vubec nic.proto jsem do toho taky sel.naky nepodlozeny povídacky od pul litru mne vubec nazajimaji.
Ethanol E85 zvyšuje výkon motoru, přestože má nižší výhřevnost než benzín ze čtyř důvodů:
:pak se v tom vyznej.
doplněno 30.12.12 16:20:basnik tim asi chtel rici ze E85 ma vetsi hustotu?
Nechci ti kazit radost ze zkopírovaného textu, ale ta ten poslední důvod je minimálně pěkná hloupost. Co tím chtěl básník řici?
To se jako kvalita a výhřevnost paliva určuje dle jeho váhy?
Hlavní je, že při zakoupení 1l E85 dostanu méně energie, než v případě 1l benzínu.
doplněno 30.12.12 21:36:@kura Ano toto jediné z toho lze usoudit. Ale to není žádná výhoda proč přejít na E85. Možná spíše nevýhoda, že palivo váží více a tedy více zatěžuje vozidlo a tedy i nepatrně zvyšuje spotřebu.
nejlépe 1,9td 77kw ty 103kw 2litry sou průšvich
doplněno 16.12.12 21:22:oprava i tsi 1,4 osobně néééééé
Tazatel píše, že jezdí málo (hodilo by se, kdyby napsal aspoň řádově roční nájezd), tak se mu nafta nevyplatí.
velký pozor při nákupu čehokoliv koncernu VW s motorizací TSi-už i třeba 'Skodovka (samozřejmě na tajňáka,vcelku nepostřehnutelně) píše do servisníh knih doporučení výměny rozvodů na 60 000 km-jenže to nikdo neudělá a jejda,až dojde ke kolapsu,tak sorry,i v záruce(nemluvě pouze o dvouleté,dnes již značně poddimenzované) máte smolíka-"neuposlechl" jste doporučení...Takže pro všechny,kdo uvažují o koupi čehokoliv nového s TSíčkem motorem-hned od prvního kilometru tomu dávat pořádný céres,nakládat auto co se do něj(ne)vejde atd.-tím dosáhnete toho,že zkolabující motor + agregáty(o volnoběžkách altíků,atd.)vám budou v záruce vyměněny...,protože "slušným" chováním akorát oddálíte kolaps po uplynutí dvouleté záruky,kdy si pak sháníte motor za své...,takhle to je dnes konstrukčně řešeno-přežít záruku a ahoj...
No, ono to neni pouze tim prezit zaruku a ahoj, i kdyz samozrejme to tak je (dimenzovani na urcitou zivotnost a slus), ale take tim, ze zmlsani lide chteji spickovou techniku za srandovni penize.
Stovky predpisu (emise, bezpecnost, hlucnost...), drsne provozni podminky (klimaticke, uzivatelske...), komfortni pozadavky (elektronika, spousta ruznych vychytavek, zlepsovaku, cudliku, hyblatek, minimalni udrzbovost...), hlubokotazne plechy, vysokopevnostni plechy, milion druhu plastu, korozivzdornost, radia, klimatizace, vyhrivane sedacky, polohovatelne volanty, osvetleni vseho mozneho, nizka spotreba, vysoky dojezd, a tak dale a tak dale,
a to vsechno nejlepe za cenu jedne, maximalne dvou kvalitnich kuchynskych linek, ktere se skladaji z par desek drevotrisky, nekolika pojezdu, pantu, uchytek a nejvetsi namahani zazijou, kdyz se nekdo povesi za dvirka...
ani s ojetinou nemam riskovat tsi?pak mi zbyva jen 1.6 75kw a na tourana je to slaby.tdi se mi asi nevyplati a ojetina?najedu 5-7 tis rocne zadny couracky.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.