Nejste přihlášen/a.
odovedet nelze jednoznačně a hned ti řeknu duvod okud je dlouhý kopec mimo vesnici a nikde žádná vesnice vdohledu, tak ano Rychlost vyhazuju a duvod? uto je tišší, a zaroven opravdu v ten moment jse to jedine vylatí vyhodit rychlost, protože třeb já znm pár kopcu kde kdy jedu 90 - 95 a na hoře na kopci vyhodím rychlost tak se auto rozjede klidně i až na 135 km za hodinu, většinou jen na 120 ale i to pomuže budto když pod kocem násldeuje rovinak tak než ti auto zbrzdí samo´na 90 což smíš jet tak tě ulyne dost velký vzdálenost, klidne i 3 km ( zalžeí na kopci silnici a terenu) ale hlavně uděláš to takle 10x a jedeš 20 - 30 km vlastně na neutrál což máš odsttně znát na spotřebe benzini či nafty ač je rozdil jestli těch 30 km jedeš na neutrál nebo s motorem v otáčkách no a zadruhý kdy tam není rovina od kopcem tak ti jizdou na neutrál kolem rychlosti 120 omuže vyjet následujici kopec (mluvim v jednom a tom případě zase zaleží na terenu nekde se ti to rozjede z 90 na 100 nekde ze 70 na 95 to je jasný, no a zase tady je jasný že do kopce musí motor víc točit, taklže další spotřeba, a ty pokud jedeš s koce na naeutrál tak do kopce jedeš v podsttě zadarmo pač tam máš tu energii kterou jsi nasbírl s kopce dolu opravdě, nenávidím lidikteří na dobrý silnici s kopce brzdi provoz protože nesmeji přesáhnout 90 za hodinu a jedou na neutrál a brzdí.. znám jeden takovej případ
no a druhá verze je kopec třeba ve meste, nebo při příjezdu do vesnice, tam nechávám zařazený nejvyšší rychlostní stupen a proč? protože auta jsou vybavený uzaverem prutoku benzinu z kopcu, neboli pokud je zařazený optimalní stupen a snaži se jakoby zrychlovat ale rychlost mu to nedovolí a to auto pozná a vypne přívod paliva, je to třeba dobrý ve městě třeba jedeš a je kopec tak zařdíš trojku a auto jede uplně zadarmo, nebo jedeš a v dálce pod kopcem vidiš vesnici tak sundáš nohu s plynu a na tuu 5 kdy jedeš zadarmo tam pomalu zbrzdiš a okud se to naučíš dostatečně odhadovat tak budeš značku vesnice mijet v 50 km v hodině pak jen zařadiš 4 nebo 5 podle kadýho auta, učil mě to muj učitel autoškoli a musim říct pokud človek nespechá je to supr vec a ušetři ten dost drahý benzin ok, je tam možnost to tam pustit na neutrál a před vesnici dobrzdit, ale to udělá jen hlupak a nebo ten kdo hodne pospíchá protože to máš uplne zbytečný opotřebení destiček, a to sou další výdaje za čas, ale ta vydaj pokud budeš brzdit jak hovado te dožene dřív než ty co jezdi předvídave a ani nemusi to být jizda na spotřebu, jedná se o efektivní jizdu kde využíváš Kinetickou energii nebo naopak brzdiš motorem já Mam felici 1.3 nevim co máte vy jinak co vým tak dost špatně brzdí motorem 1.4 TSI OCTAVIA ten motor toho moc nenabrzdí
omlouvám se za vynechávání písmen, píšu z mobilu
doplněno 12.09.12 16:20:lukas12
děkuji za pochopení
kdyby jsem te mohl ohodnotit tak to udelam, jenomže mi to nejde
Jestli to je karbec tak vyhazovat pokud ne tak nevyhazovat
doplněno 13.09.12 21:04:Nešetříš jen brzdy a palivo ale i motor lépe se maže
známý,od kterýho dostávám naftu-jezdí s nákladákem(sice objemný,velmi lehký náklad) a ušetří právě díky,a jen,vyřazování z táhlých kopců...Mimoto-nelze až zas tak bezhlavě věřit PC v autě,že v tu chvíli,kdy nešlapu na pedál plynu,motor nespotřebovává palivo-v opačném případě by se jednalo o perpetum mobile(tam se ale lidstvo zatím nedostalo)-a není to jen setrvačností,hybností pohyblivých hmot motoru atd...,prostě fyzika má nějaké zákonitosti a údaj z palub.počítače auta je nezmění...
Spotřeba s kvaltem a z kopce opravdu může být nulová, a proč? Právě proto, že auto jede z kopce a tedy není potřeba dopravovat do motoru palivo. To je ta fyzika. O perpetum mobile se opravdu nejedná, protože na auto působí gravitace.
doplněno 12.09.12 19:26:Jinak ale používám kvalt/neutral právě podle toho jaký je to kopec. Když je mírný a auto udržuje na neutral rychlost, tak tam prostě vyřadím. Když auto zrychluje, nechám tam kvalt a auto už nezrychluje a jede tak jak chci, aniž bych musel brzdit (a že jich potkávám hodně, co jsou schopní stát celý dvoukilometrový kopec na brzdě...)
Pokud je motor řízený elektronicky, velmi pravděpodobně odpojuje řídící jednotka při brždění motorem přívod paliva (vstřikování), tedy je v takovém případě spotřeba nulová. Motory s karburátorem ´žerou´ i v tomto případě...
(Ne)Výhodnost (ne)vyřazení je ale závislá na více faktorech - délka i klesání kopce, zatáčkovitost, povrch... Ale - každopádně málokdy jezdím s vyřazenou rychlostí.
Táta pravdu nemá, se zařazenou rychlostí je spotřeba téměř nulová.
Ušetří se tímto způsobem sice málo paliva, ale jízda z kopce se zařazenou rychlostí má nespočet výhod.
Už jen to, že auto brzdíte, a při zpomalování seřazujete rychlosti dolů, má velký vliv na opotřebení brzd, atd. . .
přesně tak to je jak píšu ja těma brzdama, ale i tak pokud ten kopec je dostatečně dlouhý tak se vylatí jet naneutrál, a nechat auto zrychlit zadarmo a odjed co nejdál pod kopcem bud o rovině a nebo se enchat vyvíst do kopce, ale samozřeme pokud z velkýho kopce jedeš 90 tak je lepší mít zařazenou rchlost aby to auto vlastně zaprvý brzdilo motorem a zadruhý jelo na odpojený přívod paliva
doplněno 12.09.12 01:18:nevim proč by se to nedalo číst pokud myslíš že kecám tak to řekni narovinu, ale pokud ti jde o to vynechávání písmen tak sry, ale ale píšu to z mobilu, a už takle mi dá práci, se tam zdržovat s diaktrikou a něčím, pač to je fakt docela zdlouvavý sát s mobilu tak se omlouvám na ten pravopis a vynechvání písmen
no ztrácim neztrácim o to mě nejde, ale skus jsi takovýhle článke kontrolovat na 2,2 displeji, když už tě bolej prsty od psaní, dotykáč nemam ani nechci, a takovejch znaku je docela fuška :D jinak i mysli o mě co chceš napsal jsem to k dotazu, a hlavní je to co tam je obsaženo, a ne jak je to napsano.. :P
doplněno 12.09.12 12:49:a ty si pan profesor čico? jako pokud se ti muj přispevek nelibi tak ho proste nehodnot, ale nevyjadřuj se ani k nemu, je to moje, vec a pokud nejsi schopný si doplnit jedno pismenko v těch slovech tak nevim, ale fajn udělal jsem chybu že sem to nepřekontroloval ale aspon sem i toho vedom, ale ty me tu kazez jako bys byl učitelem česštiny :D sry ale je me to jedno! a nebudu se vyjadřovat k tvemu přispevku, maš tu radit, a odpovidat na dotazy a ne nekomu radit jak psat přispevky zdarek! :P
Při čtení jsem si připadal jako neandrtálec.Nepiš z mobilu ale z PC (jestli nemáš tak si kup) a budeš psát jako čech
RE:HEJKAL
Hej ty máš dost, řešit take blbosti! Já jsem si článek od rapida přečetl a neměl jsem žadný problem stím, že tam nechtěně s překlepem nenapsal pismeno. Ty si asi postižený a nedojde ti co tam ma byt za pismeno Odopověď napsal dobře a o to jde! Ty misto kritizování jsi mohl udělat taky něco užitečnějšího!
Některý motory při zařazení a puštění plynu uzavírají přívod paliva a spotřeba je nulová, ale auto brzdí motorem a nedojede tak daleko jako při vyřazení a neutrálu kdy motor sice palivo bere ale nebrzdí a auto dojede mnohem dál = celově vyjde spotřeba menší než když je zařazeno. Platí to pro táhlé mírné kopce kde se dá na neutrál dojet daleko a při zařazení auto rychle zpomaluje.
Z prudkýho kopce zásadně zařazeno (jaký kvalt nahoru takový i dolu), brzdit co nejvíc motorem, brzdama jen před zatáčkou - v prudkým kopci je na spotřebu výhodnější uzavření paliva, vyřadit znamená větší spotřebu a navíc přehřívání brzd (hlavně v prudkých dlouhých kopcích a s naloženým autem)
U aut se vstřikováním se skutečně při jízde z kopce se zařazenou rychlostí ušetří. Další věc je šetření brzd. Ne nadarmo mají nákladní auta a autobusy motorovou brzdu. Ta má za úkol udržovat bezpečnou rychlost při jízdě ze svahu i bez použití klasické brzdy, která není určená na delší brzdění a při brzdění se velice intenzivně zahřívá. Při jízdě z kopce je potřeba využít trvalou brzdnou sílu, kterou nám klasická provozní brzda vzhledem ke své konstukci nemůže poskytnout. Existuje také jednoduchá poučka, podle které sjíždíme svahy na stejnou rychlost, jakou by jsme daný svah vyjížděli. Jízda z kopce s vyřazenou rychlostí není moc bezpečná. Třeba já mám auto s karburátorem a kopce sjíždím z rychlostí vždy.
doplněno 13.09.12 20:33:Nehledě na to, že u některých vozidel je jízda na neutral z kopce zakázaná. Týká se to náklaďáků, autobusů a možná i traktorů, ale to si nejsem teďka jistý. Každopádně nevyřazuju nikdy na dlouhou jízdu na neutral.
Jednoduchá rada : Pokud potřebuješ při jízdě s kopce postupně zpomalovat (například, když víš , že dojedeš ke křižovatce, kde musíš dát přednost v jízdě), tak jeď se zařazeným rychlostním stupněm, jinak jeď na neutrál. Na neutrál totiž jedeš třeba rychlostí 100 km/hod a máš za tu hodinu spotřebu 0,5 litru nafty. Když se Ti na dlouhé cestě povede jet na neutrál touto rychlostí třeba jen 1/2 hodiny, tak jsi ujel 50 km za 0,25 litru nafty a to je výborné, ne?
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.