Nejste přihlášen/a.
dobrý večer, chci se s vami poradit, naměřil jsem na svorkách baterie při chodu motoru na volnoběh napětí 11.88 V, je to dobré? kolik má mít napětí baterky, dnes se mi vybila baterka při jízdě z ničeho nic
Alternátor - nedobíjí!
Pokud za běhu motoru naměříte méně než 13V, je chyba v dobíjení bez ohledu na to, zda je akumulátor funkční nebo v řiti. Pachatelem bude relé, nefunkční dioda v altíku nebo sjeté uhlíky v altíku. Baterii zatím nevyhazujte!
Baterie nemusí být na odpis,při chodu motoru musíte naměřit 13až14v jinak vozidlo nedobíjí,přčinou může být dobíjecí relé nebo alternátor.
doplněno 09.09.12 20:47:Změřte napětí na alternátoru kont.+ a kostra- a pokud naměríte více jak14v alternátor je OK a je to relé.
Dobíjecí relé je součástka většinou umístěná na alternátoru upravující napětí dobíjení v rozmezí 13-14v,jinak by alternátor přebíjel...ale to je na jiné téma.
alternátor musí udržovat napětí cca 14-14,4 V na baterii i když není nabitá. Vadný je alternátor (uhlíky) nebo regulátor napětí na něm.
Nižší napětí na baterii v případě dobrého alternátoru by bylo pouze v případě zkratovaného některého článku aku.
doporučení :Opravit alternátor.
altík ven a navštívit šikovného autoelektrikáře a nechat repasovat
nebo novej altík
nebo výměna kus za kus - dáte starý a za určitý peníz dostanete repasovaný
kdekoli-třeba v AKelly apod.-podle typu akce za pár set+hodinka i s montáží...
doplněno 09.09.12 21:14:domacikutil-ony altíky vyrábí tzv.subdodavatel(např.Valeo,Bosch,Delco Remy atd.)-takže i v Renaultu je v 90%případů Valeo,čili proč kupovat diod.můstek u renaultu-za x peněz,když totéž(a de facto originál) koupím ani ne za polovinu třeba u Kellyny...?!
Když ho vyndáž a kouknež na něj tak určitě nepoznáž jestli jsou v háji pouze uhlíky.Na renault se daj koupit u renaulta.
Plně nabitý akumulátor by měl přiměření naprázdno ukázat 14,5V.Pokud ukazuje méně,je to otázka dalšího měření,třeba hustoty elektrolytu která u plně nabitého aku činí 1,28 g/cm3.
Pokud je podstatně menší,svědčí to o zasulfátování článků a tedy konci aku.
Když jsou tyto hodnoty v pořádku a při venkovním dobití dosáhneme tyto parametry,poohlídneme se po dobíjecím systému.Tedy alternátor a jeho regulační obvod.Nejlépe je,obrátit se na specializovanou dílnu.
JABRAKA
A co kontrolka dobíjení svítí nebo nesvítí při vyšších otáčkách nebo jen mírně svítí podle toho to taky poznáš hlavně teď večer
doplněno 09.09.12 22:44:A zkoušel jsi zda není špatný kontakt na tom hrubším řerveném kabelu co vede k altíku tam vede + zkus povolit a popř.očistit(vlivem počasí to oxiduje a málokdo to promaže)
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.