Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Ochrana laku - stará škodovka

Od: mikihans® odpovědí: 8 změna:

Ahoj, jak hodně z Vás ví, vlastním Škodu 105L z roku 1980. Jenže její lak už je v horším stavu, místo lesku je matný a chtěl bych s tím něco udělat. Problém je, že jsem to zkoušel nějakým voskem naleštit, zkusil jsem to na kousku zadního blatníku, vypadá to mnohem lépe a leskne se, ale hadr byl potom silně "špinavý" červenou barvou (barva vozu). Mám tedy strach, jestli tím spíš lak neničím ještě víc

A potom auto je místy docela špinavé, (je to zašlá špína), myslíte, že by ten lak přežil mytí v běžné myčce s kartáči a následným voskováním? Je voskování laku přímo v mycím programu kvalitní, nebo je lepší umýt si to doma houbou a "rozsleštit" ručně? Díky za odpovědi.

doplněno 04.09.12 16:02:

Tady je trochu vidět, jak teď lak vypadá. Po lesk opravdu žádný a nevypadá to pěkně.


 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

mowla*

2x

Lak je zmatnělý - na povrchu má zoxidovanou vrstvičku - tak se nediv, že po vyleštění je hadr "špinavý" - tu oxidovanou vrstvu je prostě potřeba odstranit, ideálně ne voskem, ale leštící pastou. Lak se tím ne/ničí - zmenšuje se jeho vrstva... Navoskovat až poté...

Kartáčové myčky nepovažuju za zrovna vhodné - kartáče musí být v dobrém stavu, myčka nesmí nadměrně šetřit vodou, neměl bys tam jezdit po hodně zabláceném autě... Z tohoto důvodu si auta myju (nebo nechám umýt) ručně...

 

gumidek*

2x

Ahoj, odpovím ti přímo z vlastní zkušenosti. Nedávno jsem bral kapotu ve stejné barvě jako mám já z vrakáče. Lak super, jen byl špinavý a zašlý. Kapotu jsem umyl CIFem a houbičkou na nádobí (ta strana s houbou, ne stím koberečkem) a jemně otíral. Pak pořádně proplách vodou, aby cif nikde nezůstal a kapotu otřel tech lihem. Ani nevím proč a asi to nutné nebylo, možná i špatně, ale nelituju toho. Pak jsem vzal čistý bavlněný hadr ze starého prostěradla (bílé vlákno) a tvrdý tekutý vosk TurtleWax v zelené lahvičce s želvou. Nanesl rozetření, nechal působit a pak tu vrstvičku rozleštil a pak to přímo zářilo jak nikdy a voda na tom dělala krásné kapky a žádné mokré filmy. Takže skus tenhle postup a přikládám fotky

gumidek*

 

k2

0x

Pletete si pojmy: vosk je na ochranu (nalesteneho) laku, vy potrebujete lestenku. Voskovani v mycce Vam nijak nepomuze...

Ze barva zustava na hadru je normalni vec, to se odlestuje zvetraly lak.

Kupte lestenku dle Vasich financnich moznosti a auto vylestete. Idealni je pujcit si strojni lesticku, rucne na tom nechate ruce.

 


Díky, leštěnku mám, jen si pletu pojmy s tím voskem po naleštění, je nějaká možnost mimo navoskování v kartáčové myčce a tak, abych to nemusel dělat ručně?

ar*

Doporučuji nejprve vzít pastou Simoniz color restorer na zvětralé laky (žádná dřina jako s Tempem). Bohužel zrovna červená barva je nejvíce náchylná na zvětrávání. Po vyleštění do lesku ještě napastovat. Nic nenahradí ruce a tvrdý vosk. Myčky je to nejhorší voskování, vosk je "všude a nikde"ke všemu na krátkou chvíli.

autolaky-airbrush.cz/...

mowla*

Moc nevěřím ani voskování v myčce - lepší je klasika, jen na rozleštování je výborné použít leštičku - i ty nejlevnější ušetří spoustu práce...

 

hop®

0x

Miki, zkusil bych klasiku, pastu Tempo. Je to teda makačka na ruce, nesmí se to dělat na sluníčku, ale výsledek bývá někdy až neuvěřitelný. Možná by šla na leštění použít i nějaká mašinka...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]