Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Chladící Kapalina - kolik do felicie

Od: jirin* odpovědí: 16 změna:

Ahoj,
Potřebuji poradit, v aute(Felicia) mi vytekla chladící kapalina. Uvolnila se hadice u chladiče. Koupil jsem 1 litr nové kapaliny a chci se zeptat jestli ten 1 litr bude stačit, že bych to dolil vodou. V prodejně se mě ješte ptal jakou měla kapalina barvu, ale nevěděl jsem když vytekla, tak mi dal podle roku výroby(97) zelenou. Momentálně tam mám nalitou jenom obyč vodu. Dík :D

A ješte nevíte někdo kde je výpustnej ventil od chladící kap.

 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

gumidek*

2x

Chladící kapalina pro Favorita a Felicii do 97 je modrozelená FRIDEX G48 (celohliníkové motory).

Pro pozdější Felicie to vylepšily dražší růžovou G12 (motor ale zůstal bezezměn, takže je to jedno.

Pokud nevíš, jaká tam byla, tak se musí systém 2x naplnit a vypustit čistou destilkou (a chvíli jezdit 10km), aby se staré náplně rozředily (mezi sebou se nemíchají, jinak degradují a ztrácí schopnost antikoroznosti a mrazuschopnost).

Za pravým kolem vepředu je taková plechová kapsa, kryt. Drží ho 3 šroubky na křížový šroubovák. Po odejmutí je vidět na řemen (nejedná se o rozvody - ty jsou řetězové, ale o pohon pumpy chlazení a alternátoru). Z pumpy vede 100mm hadice jako přechodka a dále vede trubka obtočená kolem spodku motoru ke chladiči. Ve spodním místě trubky je na 13 klíč hlava výpustního šroubu. Na trubce je navařená matka, tak nechytni klíčem i ji a neutrhni ji z trubky! Chytej jen za hlavu šroubu!.

Šroub má pod sebou měděný těsnící kroužek a počítej stím, že trocha kapaliny zůstane v sacích svodech. Proudí v nich kapalina, aby rozehřívala sání a benzín dobře emulzoval a dělal aerosolovou mlhu (motor pak lépe spaluje).

Šroub nestrhni po dotažení... a při vypouštění odšroubuj víčko na expanzce .

Kapaliny měň vždy na studeném motoru (vyjímkou je jen olej). Do horkého motoru nesmíš chrstnout studenou vodu, jinak praskne hlava.

doplněno 14.08.12 18:54:

Trubka

jirin*

Jo podívám se na to. Takže to udělám následovně, vypustim obyč vodu a naplnim destilkou a zase vypustim(2krat). Potom naleju chlad. kapalinu co jsem koupil a doleju destilkou

Jinak díky za rady

jirin*

A ještě jeden dotázek. Jak moc vadí že tam mám jen momentálně obyč vodu a jezdim s tim?

gumidek*

Dost! Zanáší se systém vodním kamenem, který je v pitné vodě. Pak se u 1.3 motorů stává, že špatně chladí poslední krajní válec a pálí se. Stejně tak průtok chladičem zaroste kamenem.

Ne hned, ale za nějakou dobu určitě (pár týdnů).

Systém má 6 litrů. Na závěr tedy nalít 2 litry G48 nebo G12 a pak zbytek výhradně dolít destilkou (počítá se stím, že v ten moment zůstává silně rozředěný zbytek destily a původní kapaliny, což je dobré (musí být předtím silně zředěno/vypláchnuto čistou destilkou).

doplněno 14.08.12 19:46:

Jabrako: Chladící kapalina tam být musí, protože zvyšuje bod varu na cca 108° ve míněném poměru.

Tazatel: Dlouho s výměnou neotálej...

gumidek*

Ještě je tu jedna věc, neucmrndej tu kapalinu bokem v motorovém prostoru na stěny karoserie. Kapalina je agresivní vůči laku. Když se tak stane, tak místo polej vodou (jakoukoliv čistou).

doplněno 14.08.12 21:18:

Kapalina vyhovuje, akorá pozor na hornatý terén, kde voda vře dříve (95°C) a při této teplotě spíná větrák na sahaře a to už se kapalina tlačí ven víčkem a vře a všude zavzdušńuje voda sousatvu, jak bublá a špatně se tak chladí motor.

Dolévat mezi rysky MIN/MAX. Horkem stoupne na MAX a tam se drží, takže nepřelít!

doplněno 14.08.12 21:46:

Je problém to vypláchnout? Netuším, jak moc si vážíš toho auta, ale riskovat vyžrané těsnění? Můžeš to vypláchnout i deštovou přefiltrovanou vodou nebo převařenou pitnou, když jí tam necháš jen na těch 10km a max 5 dnů...

doplněno 14.08.12 21:48:

Mísitelná možná bude, ale namícháš búhví jakou srač..ku... chudák motor

jirin*

Jinak co jsem koupil se jmenuje VIP Antifreeze VW TL 774/C a píšou na ni že je mísitelná se všemi chlad. kap. na bázi etylenglykolu...

Takže když budu mít přes léto jenom destilovanou vodu v chladiči tak by to nemělo ničemu vadit?

jirin*

Takže je když je mísitelná tak by nemělo vadit jaká tam dřív byla kapalina?

laybor*

Tak s destilkou můžete mísit cokoliv ,

jinak jste před vytečením kapaliny nikdy nezvedl kapotu a neviděl barvu kapaliny?

doplněno 14.08.12 21:55:

V 98 r už byla růžová , tak se řidte gumidkem ohledně barvy , viz popsáno výše.

jirin*

Ne nikdy jsem nekoukal na barvu

jirin*

Ok udělám to jak jsem psal víše, proplachnu to nejdříve destilkou ... Dík ještě jednou za rady :D

řeknu to ještě jednou pokud tam měl červenou a nalije modrou čeká ve velmi krátké době výměna těsnění pod hlavou nepomůže žádný byt i velmi důsledný proplach mám stím skušenost a to na vícero autech včetně svýho bejvalýho fafouna tam sem to proplách několikrát a nalil červenou místo modrý měl sem jí zadarmo a neuplynuli ani 2 měsíce a začlo to žrát vodu a dělalo se těsnění jak říkám zjistit co tam bylo za barvu a tu tam nalejt

jabraka*

Zatím bych Fridex uložil a počkal s dolitím až na zimu.Zatím ta voda přes léto stačí.

JABRAKA

 

 

mowla*

0x

Kolik kapaliny vyteklo? Felda má, nepletu-li se, okolo šesti litrů celkově...

Nejjednodušší bys měl nechat si zrovna změřit mrazuvzdornost a podle toho domíchat. A nebo teď nalít jen destilku a mrazuvzdornou dát až na zimu...

doplněno 14.08.12 18:30:

Šlo by nalít litr kapaliny a 5 destilky - ale netuším výsledný bod tuhnutí - to by mělo být (aspoň přibližně) uvedeno na lahvi.

jirin*

No vyteklo asi vše, v nádobce nic nezbylo. Kdyby jo poznal bych aspon tu barvu.

Tak by šlo nalít tedka 5 L destilky a 1 L ty kapaliny co jsem koupil?

nikdy to nevyteče vše většinou tam tak 2 -3 litry zůstanou viděl bych to dolejt aspon 2ma litry fridexu a zbytek destilka

jinak je dobrý zjistit co tam bylo za barvu protože pokud tam byla červená a doliješ zelenou či modrou počítej stím že tak do 2 měsíců děláš tesnění pod hlavou! proč to tak je nevim ale je to tak.

píšeš jezdím zatím na vodu ta voda jelikož tam něco zbylo by se měla lehce nák zbarvit tak koukni

 


0x

Já bych se vy...na destilku a lil tam obyč vodu.Dnes již běžně výrobci chl.kapalin nedoporučují destilovanou.A to že po používání modré či zelené kapaliny se po důkladném proplach použije růžová a odejde těsnění či cokoliv jiného je taky pověra.To těsnění by určitě povolilo i po nové náplni stejného druhu kapaliny.

Normálně bych do podzimu jezdil na vodu (zda destil.nebo obyč záleží na každém jak se rozhodne!) a potom připravil roztok na cca -25°C v patřičném množství+ litr pro jistotu a před zimou ,resp v průběhu provozu provedl 1-2 proplachy a pak vypustil a nalil novou.U předohrabů se pohybuje v rozmezí 3,5-6 litrů (dle kubatury i víc)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]