Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Oprava koroze karoserie

Od: robin1* odpovědí: 8 změna:

Hezký večer všem

Mám na autě (transit r.v.2004) výkvěty na klasických místech. Nějak se mi zatím nechce (hlavně mé peněžence) do toho nechávat to měnit celé a tak uvažuji o tom že to :

- obrousím až na plech

- dám základovku - jakou?

- vytmelím rapidem nebo něčím jiným?

- přestříkám sprejem nebo vibrační pistolí nebo airlesem nebo armixem?

- a jak dlouho to tak vydrží?

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

ar*

6x
Robine1, píšeš klasika u Transitů, to znamená zadní lemy, přední lemy a zadní dveře. Hodně záleží, jestli je to prorezlé anebo to jde od hran, kde byl poškozený lak. Jestli je to prorezlé tak je oprava zhruba na rok max. dva. Jestli je to "jen"orezlé z vrchu oprava vydrží několik let. Při takovýchto opravách postupuji takto: 1, Obrousit až na čistý plech i v okolí koroze. Dej pozor, pokud použiješ dráták do flexy. Vypadá to jako vydrbané, ale pokud na to vezmeš ještě glaspapír jde z toho rez. Takže nejprve to vezmu drátákem pak papír do vybračky (hrubost 80-100) a pořádně to celé vyčistím až na "stříbrný"plech. 2. Natáhnout polyesterákem, nesnažit se to natáhnout na poprvé. Po vytvrdnutí přebrousit do hladka. Brousit papírem na tvrdé podložce a to zasucha. Papír hrubost cca 120. Po přebroušení dotmelit místa kde to není ještě OK a pak znova přebrousit. Vždy se to dělá načisto. Žádné nahrubo u tohoto neplatí. Brousit na sucho a do kříže, jinak se nadělají "lavory". 3. Když je to vytmelené polyesterákem a vybroušené do roviny, odmastit a stříká se plničem. Lepší je použít dvousložkový. Po vytvrdnutí se plnič brousí vždy pod vodou. Pro "obyč"lak papír hrubosti cca 1000 pro metlu cca 1200. Plnič se brousí krouživým pohybem a zase papír na tvrdé podložce. 4. Po vybroušení plniče se okolí kam přijde rozstřik přebrousí papírem 2000. Papír pod vodou a v ruce. Celé místo musí být matné, nesmí tam být lesklé místo. Radši si přebrousit větší kus než menší. Na lesklém laku pak přechod nevyleštíš. Toto dělej s citem neprobrousit. 5. Celé to opravované místo pořádně omýt, klidně do vody v kýblu dát nějaký odmaštovací saponát. Pak to celé pořádně opláchnout. Vyfoukat vzduchem anebo nechat oschnout. Bacha aby pak někde nevyprskla voda pří stříkání, proto to ofoukání. 6. Pak to pořádně odmastit. Při odmaštování použít buď lakýrnický papír a nebo mamině "sebrat kombiné". Prostě nějakou umělinu, která nepouští chlup. Po odmaštění je dobré to přetřít lakýrnickou utěrkou. To je taková lepkavá utěrka, na které se nachytají chloupky a podobně. 7. No a pak to stříknout. První vrstvu jen tak "naprášit"až je to lepkavé zhruba jako samolepka stříká se druhá vrstva. Po zavadnutí, zase do samolepky se stříkne třetí vrstva a tou se to "naleje"8. Barva je leštitelná zhruba po 24 hodinách. V místě přechodu mezi starým a novým lakem to přebrousit papírem cca 2500. Zase jen pod vodou. Místo musí být opět matné bez lesklých teček. Pak to vyleštit. Já používám pastu Farécla G3. Dělají se i menší balení a pro tebe na tyto opravy bude stačit 250g. hyperzbozi.cz/... Leštící pasta se vždy používá na molitanu a to za mokra. Přistříkává se voda z rozprašovače. Beránek na toto nikdy neber, s ním se dělá jen za sucha a to až po vyleštění pastou. Ty lemy a spodky dveří nekdo chce "odolnější"na to se používá přelkovatelné UBS. To se nanese před lakováním a nechá vytvrdnout.doplněno 25.07.12 21:44: Ještě jednou ten odkaz na pastu. hyperzbozi.cz/... 25.07.12 21:58: Tady je jedna starší podobná odpověď i s foto. poradte.cz/...
robin1*

Taktéž díky, jenom se ještě zeptám, na obroušený plech rovnou tmelem nebo nejdřív také odrezovač a základ?

erikch*

odrezovač bez základu...

ar*

Já odrezovač nepoužívám. Jestli je to prorezlé stejně nepomůže a když ne čistím na čistý kov a tam je zbytečnéí. Mezikriszalickou korozi nezastaví nic.Rezistin je jeniom "berlička".

doplněno 27.07.12 12:38:

Má tam být odrezovač, ne Resistin. Sorry, trochu jsem včera slavili Pod tmel základovku nedávám, natahuji rovnou na plech. Vždy jen slabé vrstvy a raději víckrát než jednu silnou. Jestli nemáš natohování ještě tak v ruce nekupuj si rapid. Nemusel bys to stačit natáhnout, tvrdne hodně rychle.

 

erikch*

3x

1.krojk správně-obrousit až na plech-ale na plech i v okolí viditelné koroze(koroze je jako ledovec-onen výkvět je desetinou postižených míst)...

2.krok je odmastit a ošetřit chemicky(jsou odrezovače s fosforečnou kyselinou-ideál např.výrobek od Forchu)

3-aplikovat tmel(sklovlákno),zbrousit na hrubo a za sucha,odmastit a plnič-postupně brousit(od zrnitosti 280 se to láme-za sucha-pod vodou) až na 1200(plochy až 2000) odmastit a plnič...

4.opět broušendos,už pod lak..,odmastit

5.stříknout barvou(náhražka je ve spreji podle kodu barvy-homol.štítek)+čirý lak do rozstřiku

6.po vyschnutí a vyzrání-třeba 3.4.den zbrousit 2000 přechod nového a původního laku a rozleštit(postačí i beránek na vrtačku-ale tohle je takový jakože jako,ideálně molitan) a někde v lakovně si "vyžebrat" trochu leštěnky profi 3M (4l kanystr stojí 3500,-) ta dělá divy-to jsou ty vyleštěnky na bazarech apod...

 

gumidek*

3x

Hlavně pořádně obrousit a pak chemicky odrezit nejlépe tou kyselinou a odmastitit tech benzínem a klidně i několikrát a pořádně. Jinak to začne kvést znovu a to klidně i za měsíc.


doplněno 26.07.12 17:54:

Čistá náhoda Robine1

vesi*

vynikající návod výš! btw i sebelíp opravený rez stejně časem vyleze, hlavně po zimě...je to zápas xD

robin1*

Gumídku jak to děláš že si strefil i s barvou auta to fakt nechápu dík.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]