Nejste přihlášen/a.
no, uz jsem ze skoly dlouho pryc, ale myslim, ze to neni mozne.
Pri spalovani vodiku by mela vznikat voda (snad se nepletu) a z toho je uz jasne proc to klasicky motor nezvladne
Myslím že to jde. lae chce to víc než jenom úpravu klasickýho motoru. rozhodně by musely být díly jako písty, ventyly... vyrobeny z nerezu, či jiného materialu, kerý nepodléhá korozi, protože spalováním roppných látek se motor taky maže. Myslím že to je možné, ale všechny snahy všech vlád se snaží aby to nešlo, dovedete si představit co by to udělo se světovou ekonomikou?
Ale přesto jsem to hledal a přemýšlel nad tím a našel jsme návod jak to postavit, zatím jsem ale nebyl schopen to ralizovat.
Mnou nalezená dokumentace na vyžádání na e-mailu.
Taky nad tím hluboce uvažuji. Ale dle jiných"patentů"jsem názoru, že lepší než elektrolýzy je lepší použití el. oblouku - zkratu ve vodě. Vznikne plyn 2H2 + O2 (je to tak správně?). Jediná nevýhoda oproti"pohonu zadarmo"viz MWm je v tom, že do motoru musíte hnát více tohoto"plynu"než když jde o"čistý"H2.
Proč by to motor zvládnou neměl nevím, jelikož vodní pára vzniká i při použití LPG paliva. Neříkám, že motor vydrží jak u benzínu, ale určitě nějakej ten rok na to jezdit budete. S takovou můžete ušetřit i na generálku motoru, nebo koupit nový motor...
No... ...taky mě napadlo použití benzínu"jen jako"udržení volnoběžných otáček motoru a"přikrmovat"ho vodíkem...
No asi to nebude úplně to pravé ořechové, že prej to bouchá samo o sobě, ale netuším, kdo mi to řekl, podle mě je to otázka...
Neznáte někdo odpověď?
Ďýk
Za předpokladu, že by se jezdilo pouze na vodík, tak by se dalo např. na střechu umístit chladící zařízení výfukových plynů (zároveň to může fungovat jako např. spojler), což by znamenalo zchlazení páry na vodu a větší část by mohla jít zpět do nádrže.
No pokud by šlo"přikrmovat"tak by už toto zařízení nebylo reálné, nebot by kondenzovala pravděpodobně nejen voda a už by to bylo znečištené...
Nechcete někdo udělat nějakou"fandovskou stránku?"Vsadím body, že by to přineslo hodně světla do reality, jelikož málokdo tomu věří, se slovy"kdyby to fungovalo, už by to tu dávno bylo"...
To se mi povedlo, můj příspěvek byl zřejmě dost dlouhý a psaný ve wordu,
moc se toho nedovíte, jak jsem psal byl to můj první pokus.Omlouvám se
Už jsem to psal na Scienceworldu, takže ještě jednou sem.
O tom, že se dá vodík slučovat s kyslíkem (at už ve spalovacím motoru nebo v palivovém článku) a"vzniklou"energií pohánět stroj nikdo nepochybuje. Problémem je, kde ten vodík vzít. Nikde volně neleží, tudíž ho musíme vyrobit pomocí jiné formy energie. Vodík není nic víc než jen způsob, jak energii akumulovat. Naivní představy, že energii potřebnou k výrobě vodíku si vyrobím za pomocí toho vyráběného vodíku už opravdu nehodlám komentovat.
Pro výrobu solárních článků se spotřebuje zhruba stejně tolik energie, kolik jí jsou články vyprodukovat během své životnosti. K tomu si připočtěte potřebnou plochu půdy. Proto se používají jen tam, kde na ceně až tak moc nezáleží, spotřeba je malá a kde by jiný způsob dodávky energie byl ještě dražší (k družici nebo k vysílačce v neobydlené oblasti dráty nikdo tahat nebude a vláčet s sebou zásobu paliva a okysličovadla na deset, patnáct let taky není ideální
A k výše zmíněným tunovým monstrům: Rodinný automobil nižší střední třídy s prázdnou hmotností pod 500 kg se dá postavit bez ohledu na zvolený způsob pohonu. Potíž je v tom, že lidí nejenom auty jezdí, ale i narážejí. Tuhost karosérie, deformační zóny, nároky na pasívní bezpečnost rostou. Srovnejte se hmotnost favorita z poloviny osmdesátých let s dnešní fábií.
Na těchto stránkách testují věcičky, které byly patentovány:
Najdete tam i výrobu vodíku z H2O. Dle údajů stačí 1 díl k vytvoření 3 dílů.
Na těchto stránkách je i tzv."Lifter", který úspěšně sestrojili studenti"učitele"M. Žáčka z FELu, který své studenty ihned nazval"autory", snad jako by to vymysleli oni. Upozorňuji, že zlodějna tohoto stylu je ve vyšších pozicích u otitulovaných"vědců"zcela běžná. Takže až uděláte nějaké to Perpetuum Mobile, radši si to nechte pro sebe a naše"vědce"zloděje a nicneuměly radši vynechejte.
Odkaz na úspěšný pokus: www.aldebaran.cz//...
Na levitaci problem zadny neni - nebot kazdy vi, ze dva magnety opacnych polu se odpuzuji...
Neni to nic divneho - prave magneticky rychlovlak jezdici az 500 Km rychlosti vuziva prave dvou opacncyh magnetu k udrzeni se ve vysce par cm nad trati. Ale stavba teto trati je tak nakladna , ze se to proto zatim prilis neprosadilo...
Zakladateľ Google investoval do firmy Nanosolar asi pred 3 rokmi. Vraj majú technológiu striekania samokonfigurovateľnej polovodivej látky a solárne články stoja desatinu dnešných kremíkových. Len to ešte nepredávajú, berú objednávky Možno je to"kačica", lebo ich web je akýsi divný... a na email neodpovedajú.
Kedysi som fandil firme MilleniumCell. Tá má technológiu plynule regulovateľnej výroby vodíka z boraxu. Používajú na to akýsi katalyzátor, ktorý je jedno veľké tajomstvo.
Různých zákonů,které to či ono popíraly exitovalo v minulosti mnoho a přesto
jde vývoj dál.Někteří jedinci ne a ne uvěřit,že je země placatá.
Asi máš málo informací, ono to už existuje a minimálně půl století. Moderní technologie tzv. hybridního pohonu (př. benzín vodík) jsou k mání a budu je prodávat. Dají se namontovat do každého auta a ušetří 20-50% paliva a čisté emise. Problém je, že musí být dvě nádrže, jedna na klasiku a druhá na vodu. Otázka je, budou-li chtít lidé do toho investovat. Máš zájem?
Mágus
Takže vzato teoreticky jde o docela dobrý domácí generátor elektřiny a tepla
Do ři*i s Dukovanama a Temelínem!
Ještě je tu něco, čemu se říká"volná energie". Začal s tím Tesla a v principu stačí vysokonapětový pulsní generátor a elektrody z legované oceli (330) do vody.
Byl bych docela rád, kdyby někdo Meyerův vodní článek vyvrátil. Na druhou stranu už má spoustu patentů a nikomu se zatím nepodařilo dokázat, že to nefunguje (ostatní s tím asi natajno jezdí, nebo co).
Je celkem fuk, jestli použijete Ballardovy palivové články PEM nebo motor s vnitřním spalováním (ten má zase Nissan), WFC (Water Fuell Cell) mají účinost kolem 800% (O_o), takže motor můžete postavit.
Energie není z h.. ale z vody a ta na rozštěpení kovalentní vazby H-OH je asi z vakua, ale at už je to jak chce, asi to funguje...
Jo - to je běžná otázka - proč to každý nepoužívá, když...
Jenomže Každý používá to, co je mu nabídnuto v reklamě, tj. hlavně v TV. Zkuste zastavit náhodného kolemjdoucího na náměstí a zeptat se ho na vodíkový pohon. Vsadím se, že většina lidí to pořád považuje za SCI-FI, přestože tu palivové články máme už víc jak dobrých dvacet let.
Jezdit na směs dvou nejběžnějších plynů ve vesmíru je science fiction, ale jezdit na rafinované zbytky po dinosaurech je"normální".
Podle mě to je jenom věc reklamy. Osamocený vynálezce se neprosadí ani ve světě komerce, asi se setká s ignorací a tichým, ale tvrdým odporem ropných magnátů, ale neprosadí se ani ve světě vědy, protože fundovaní vědci neberou vážně nevědce, kteří vynalézají v garáži a sami se do takových"okultních"experimentů nechtějí pouštět, aby si nezkazili vlastní pověst.
Ještě k té energii. Ta se bere z okolního prostředí. Dnes se spekuluje o energii vakua (tj. částice lze limitně ochladit na 0 K, ale nikdy na absolutní nulu - to je ovšem prokázaný fakt, který je stejně oficiální, jako Meyerův WFC).
Ale s lidma je to fakt těžký. Třeba dneska máte taky megabitové připojení k netu za 500,-, ale hodně lidí přesto dál serfuje přes dialup a platí ještě víc... všechno je to o masmédiích. A o penězích.
To je jenom takovej příklad. Narážím na konzervativitu lidí. Na ten postoj:"Synu, je to hrozně zajímavé, co mi ukazuješ, určitě se s těmi palivy musí něco udělat, takhle to dál nejde, počkáme co přijde ... eh kde jsem to předtím skončil? ... jo - kolik stojí ten nový Ford, Maruš?"
Ale tady není přece řeč jenom o nějakých úžasných vynálezech. Vodík si můžete vyrábět doma za pomoci solárních panelů, technologie už funguje na 70 čerpacích stanicích - jen si zajeďte na Island.
Samozřejmě jsem předpokládal, že je to jenom příklad, škoda. Ovšem hodilo by se mi takové připojení, protože jedu přes mikrovlnku nějakých 3-10 kB/s a to je někdy skutečně tragédie. S ČTc se nekamarádím, takže přes drát to nejde a ani WiFi u nás"na samotě u lesa"nehrozí. Ovšem za zeptání nic nedám, takže kdybyste věděl o alternativě - nebo kdokoli, kdo tuto odpověď budete číst - nenechávejte si to pro sebe.
Příjemný den.
Zdar
Nevíš, kde bych sehnal návod na výrobu pulzního generátoru pro Mayerův článek? Jsem totální elektroantitalent. mám většinu toho co lítá na síti o Mayerově vývoji vodíkového generátoru, ale nikdo z elektrotechniků mi není schopen postavit pulsní generátor s rozsahem 6-50Khz a modulovaným vysokonapětovým výstupem. Pulsní generátor, který běžně seženeš v obchodě má frekvenční rozsah, ale nemá možnost modulace napětí, což je vlastně podstata Mayerova štěpení kvalentní vazby H-OH, při použití minimální vstupní energie.
P.S. Většina Teslových vynálezů není přístupná ani odborné veřejnosti
Nejsem si jist, že máte pravdu.Vyvíječ jsem sestrojil dle vlastního návrhu.
Pulzní generátor bere z 12V baterie 1,7A, pulzy 16kHz mají velikost š/š 46V (měřeno
osciloskopem a vyvíjeným vodíkem krmím"ZATÍM!"propanbutanový vařič, který sice
nejede jako z PB láhve, ale určitě má větší výkon, než 50W. další uvidíme. Myslím, že nejsem blázen, ani nějaký fantasta, ale také žádný kandidát na Nob.cenu.Jsem jenom ten, kdo se snaží dle Vás plést z h.. bič. Dle mě na výkon 12V a 1,7A (20,4W) nepotřebuji ani dukovany ani temelín.
Tak to je ty chytrej!Drahý kolego!
Co se týká výroby vodíku pomocí molekulární rezonance vody, bych s Vámi mohl vyměnit pár námětů a zkušeností. Jak zde píší různí skeptici a škarohlídi, že to možné není, tak to možné je! Musíme se jen řídit všemi obecnými fyzikálními zákony, ale opravdu všemi i těmi, o kterých se v učebnicích fyziky nepíše. Rezonance sama o sobě je do dneška problém hodně diskutovaný a raději málo objasněný.
Zajímá mě zdali jste schopen mi zaslat pouze schéma toho generátoru s měničem na
Vámi uváděných 1500V. Ostatní zvládnu sám.Případně poraďte kde bych toto schéma našel. Děkuji
Ty chytrej hrdino, tak se přijdi podívat!
Nejlepší jsou Ti, co všechny jen kritizují, ale sami jsou zdechlí cokoliv pro to
udělat.
Když se dívám kolem sebe a vidím kam se ten svět ubírá, tak se mi dělá nevolno.
Většina mládeže se zabývápouze plannými diskusemio ničem, stěžuje si, že není
pro ně práce a každý kdo řádně pracuje je pro ně"osel"atd. Jsem zvědav, co jim
bude za pár let platné, že budou vědět vše o technopárty, že budou vědět vše o
Bigbroter, že budou vědět vše o sprostém vyjadřování a nadávkách atd atd.
Jímá mě hrůza, že tito lidé budou muset řídit tento stát, vydělávat na důchody atd.
Takže:
Než bezdůvodně kritizovat, tak se pust do vývojů a výzkumu na tady těchto
věcech, které budou možná sloužit i Tobě! Nejde přece jen o ušetřené peníze,
ale hlavně o ekologii! Co budeš za 10 let dýchat? Budeš totiž asi tam, kde
si myslíš že jsou ti Tvoji Petrolejovičové!
Nazdar
Zadývám se rozkladem vody již nějaký pátek a nemůžu dosáhnout toho správného nastavení. Řeším systém od daniela dingla , a co ti budu povídat...pořáde informace se nedovíš jelikož stránky které jsou dobré tak se rychle ztratí jako stovka na zemi. Samozřejmě mám i já nějaké zkušeností ale bohoužel se na to nedá ještě jezdit, i já můžu poskytnout informace a budu vděčen i za tvoje a jestli máš nějeké dobré schéma které trochu funguje- na internetu stojí za prd!
dík KARELDobrý den. Už delší dobu sleduji věci okolo vodíku a pohonu auta na vodík, zatím se mi jeví jako nejjědnodušší řešení to jenž je publikováno na stránkách: www.gewo.applet.cz/ je velmi jednoduché a mělo by fungovat bez jakékoliv elektroniky. Silně uvažuji o tom, že si jej postavím a dám do své škodovky (120L). Jen se mi zde jeví jeden velký problém a tím je to že už ráno mrzne a bude mrznout čím dál víc. Tak jsem se chtěl touto cestou zeptat, jestli by mi pomohlo do toho bojleru přidat fridex, nebo jinou nemrznoucí směs, nebo co by se vlastně tímto stalo. Protože by mne nebavilo po každém dojetí, vypustit obsah bojleru odnést si jej s sebou do tepla aby nezmrzl a potom jej zase nalet zpět. Tímto se chci zeptat, jestli tyto stánky čte nějaký chemik, nebo někdo, kdo se v této problematice orientuje, co by se stalo, když bych přimíchal fridex do bojleru Pantone generátoru. Předem děkuji za odpověď.
PS: Nechci tady rešit plané otázky zda-li to funguje, či nikoliv. Prostě si to postavím a uvidím co bude, no uznejte nebylo by to skvělé jedzit se škodou 120L za necelé dva litry nafty 100, než za 7-8 litrů speciálu?
S Pozdravem Radek.
Radku Radku vrat se na zem ušetříš tak 1,5l víc ani náhodou!motor zlepší chod a hlavně emise!já jsem to také zkoušel na své mazdě ,já si myslím že to je vhodné na zařízení které ma konstantní oáčky. ale co ti budu povídat zajdi na www.quanthomme.org a klikni na nouvele a uvidíš kolik toho tam je . A kdyš ti to bude málo tak máš ještě www.pmc.new.fr a ma levo je okno a tam máš rozepsané pokusy a jsou tam dvě šipky dole v rámečku na horu a dolu tak jeď do zadu a narazíš na chlapíka který to dal a ameriky...a jezdí mu to... hodně zdaru a nezapomeň MĚ! informovat jak jsi uspěl! KAREL
PS:je to francouzky...
Milý Sano
Abys nemusel diskutovat pořád sám se sebou, zkoušel jsem Tebou udané adresy, dnes na nich už asi mají dovolenou, net tyto adresy nezná. Na icubenetwork-u je fórum s rok starými příspěvky. Skus nám najít tu chybičku-my se na to chceme také podívat
Zdravím všechny diskutující!
Je zajímavé číst Vaše příspěvky. O vodíkový pohon se také nějaký čast zajímám a musím říci, že část příspěvků je naprosto nereálná.. Pak je tu část názorů, které se mi také reálné příliš nezdají, ale o to více jim fandim - jde především o kutily, kteří nediskutují a pracují, každý kdo něco vymyslel, začínal podobně.
Obecně se dá k vodíkovému pohonu říci, že existuje, funguje, je ekologický, ale jeho masové použití zatím nepřichází v úvahu z důvodu vysoké ceny - vozidel i plynu samotného.
Na závěr musim všechny fandy H2 potěšit, v ČR se připravuje poměrně velký projekt na použití vodíku v dopravě!
Co můžes ztratit? Máš nějakou vzácnou informaci , myšlenku? Přece tyto fóra jsou založeny na principu-ptát se -odpovědět - poslat - neposlat ty naše vlastní vzácné informace z naších mozkových buněk a z buněk našich počítačů.
Mám podezření že již jezdíš na vodík nebo na vodu jen se s námi o to nechceš podělit.
To od Tebe není hezké!
I tohle byl jeden z důvodů proč jsem vytvořil web na adrese: energie.upramene.cz Rád bych Vám dal možnost publikovat zde Vaše zkušenosti, nápady... Uvítám jakoukoliv spolupráci.
Hm, pár zapojení jsem vyzkoušel, můžem to Tvoje zapojení (systém?)vyzkoušet a zjistit čemu říkáš slušné výsledky a čeho je kolik(přibližně).Můžeš zaslat podklady na
Již delší dobu ve mne uzrávalo rozhodnutí přispět svým dílem k řešení této problematiky. A několik posledních příspěvků ohledně obavy, že by nemusel být zaručen přenos informací pro nás pro všechny... Mne jen popohnalo k činu
Vytvořil jsem tedy web na adrese: energie.upramene.cz, který věnuji této problematice. Mělo by to být místo, kde si vzájemně budeme vyměňovat zkušenosti a veškeré dostupné informace. Každý může přispět tím, co ví a zná. Rád bych zde zvěřejnil Vaše již postavená zařízení a případnou dokumentaci. Tímto Vás tedy všechny žádám o pomoc při tvorbě tohoto webu. Již nyní je Vám plně k dispozici. V úvodním článku se dozvíte podrobnosti.
Uvítám jakoukoliv spolupráci! Těším se na Vaše nápady a zajímavé myšlenky. Co si sami neuděláme, to mít nebudeme...
To je sice hezké, ale mají to na palivové články které pracujou s vodíkem. Zas všechno
kupovat- vodík(kde a za kolik) a časem palivové články. Tak že je to elektromobil s vodíkovým vstupem ale standartně kup auto a kupuj do něho vodík až bude kde.
Ke kyslíko-vodíkové svářečce, jejíž návod kdysi vyšel v časopise"Udělej si sám"můžu říct několik praktických poznatků, neb jsem si jí sám dělal a nějaký čas i používal.
1. náplň netvoří jenom voda a už vůbec né pouze destilovaná, protože ta, jak známo, je nevodivá a tudíž by ani elektrolytická reakce nenastala. Proto se do destilky přidával louh sodný. Do destilky proto, aby se zamezilo tvorbě vodních usazenin.
2. Již ze samotného složení vody H2O je zřejmé, že zařízení dává směs silně oxidační a proto se do přívodu vodíku ještě připouští propan-butan.
3. Největší problém, alespoň pro mě, protože jsem plamen potřeboval ke tvarování skla, bylo to, že jsem potřeboval poměrně dost velký průtok plynu. Tím ale dochází k tomu, že proudící plyn s sebou strhává i páry louhu, které následně napadají celý další systém.(hadice, kohouty, hořáky...) Pak se mi ten sajrajt ještě zapaloval do skla, ale to už se jiná specifika.
Zkoušel jsem dělat i nějaké filtry, ale neuspěl jsem. Při malých průtocích to jakž-takž funguje, ale užitný plamen byl široký tak cca 7mm z autogenového hořáku myslím č.10-12
Celé zařízení, jsem již při výrobě téměř zdvojnásobil oproti stavebnímu návodu, takže plocha jedné elektrody byla asi 400cm2. Elektrody byly od sebe ve vzdálenosti 0,5cm a celé to mohlo být tak 120cm dlouhé. takže počet elektrod byl cca 240.
Regulace byla tyristorová, ovládaná tlakovým spínačem brzdových světel. To byl mimochodem jeden z nejslabších článků celého zařízení, protože ho horké louhové páry spolehlivě po několika desítkách hodin zničily.
Jak náročné to bylo na elektriku si už nevzpomímám, ale 6A jistič to často vyhazovalo. Na víc, aby se zvýšil výkon a protože se už nemohla zvyšovat vodivost elektrolytu, zapojoval se vyvíječ na 380V. Z toho se dá usoudit, že příkon mohl být cca 380x6=2280W
Zdravím vsechny nadsence, toto tema me strhlo natolik ze sem se rozhodl psat diplomku na tema vodikoveho pohonu/vyroby. tudis bych se chtel zeptat komu se podarilo sestrojit, nebo se priblizit Meyerovu vodnimu clanku. jestli ma nejake vysledky, jaka je spotreba energie, mnozstvi plynu atd. jinak ze skoly sem dostal podklady na
diky aldi@centrum.sk
neni potreba nejak moc premejslet nad tim jak jezdit na vodik. staci mit auto na PB nabo LPG. motor to utahne. problem je s vyrobou a plneni do nadrze ale hlavne BEZPECNOST.
pro ty co chtej take neco na motoru udelat tak doporucuji snad udelat vyfukove potrubi, ventily, vyhodit katalyzator, dat tam nejaky odkalovaci otvor ve vyfukovem potrubi a z casu na cas vypustit vodu, zvysit ucinnost mazani(ve vetsine pripadu jen zvysit tlak oleje nebo jit cestou vetsi spotreby oleje s cim ridsim olejem), ostrou vacku, jinej predstih.
V HRUBYCH RYSECH BYCH TO SHRNUL TAK: PRIPRAVIT MOTOR NA VYSOKE OTACKY ALE S VYKONEM PRACOVAT NA NIZSICH KVULI STRILENI DO SANI.
valce jsou jak tak porovite tak potrebuji do sebe natahnout jen mazivo to same pist a krouzky.stastnejsi lide maji hlavu a valce i pisty z hlinikovych slitin.
jo, nejlíp nějakej pořádnej tuning, neony, diody jak na Kitovi od Knightrider. A taky turbo, a pořádnej vejfuk at to dělá co největší kravál. Na co vodík, je to nebezpečný, může to bouchnout. Zato LPG je bezpečné.. nadrž pod prdelí plná plynu..
ti úplně nejštastnější mají hlavu plnou hraček z kindrvajec jako ty
Jseš asi jeden z těch co by nikdy na vyjetý rostlinný olej nejezdil, kdybys měl naftové auto, že?
Jn, ja bych taky moc nechtěl jezdit, smrdí to jak hranolky, a vůbec, je to moc ekologické, zadarmo a teplé možná lepší jak motorová nafta pro ten dízlovej motór.
A hlavně ty dva poslední důvody.. no fůj, olej přece nemůže být lepší pro motor než nafta a ještě k tomu zadarmo!
Jezdim na olej, kašlu na kretény co platí za benzín, platte si.. JÁ CHCI ČISTEJ VZDUCH A NEZÁVISLOST NA ROPĚ!
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.