Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vodíkový pohon

Od: karel* odpovědí: 154 změna:
Chci se zeptat co je potřeba provést za úpravy na klasickém spalovacím motoru aby byl schopen chodu na vodík.

 

 

154 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

no, uz jsem ze skoly dlouho pryc, ale myslim, ze to neni mozne.

Pri spalovani vodiku by mela vznikat voda (snad se nepletu) a z toho je uz jasne proc to klasicky motor nezvladne

garfield.mac

Myslím že to jde. lae chce to víc než jenom úpravu klasickýho motoru. rozhodně by musely být díly jako písty, ventyly... vyrobeny z nerezu, či jiného materialu, kerý nepodléhá korozi, protože spalováním roppných látek se motor taky maže. Myslím že to je možné, ale všechny snahy všech vlád se snaží aby to nešlo, dovedete si představit co by to udělo se světovou ekonomikou?

Ale přesto jsem to hledal a přemýšlel nad tím a našel jsme návod jak to postavit, zatím jsem ale nebyl schopen to ralizovat.

Mnou nalezená dokumentace na vyžádání na e-mailu.

navím
Dík za odpověď ja to budu realizovat do měsíce na svém autuMAZDA121 bude to systém Pantone. Zajdi na stranky quanthomme.org je to francouzky a nějaké texty mám přeložené tak mužet to probrat. Mám člověka který rozumí perfektně motorům tak mi stím pomůže.Zatím
ňygdo

Taky nad tím hluboce uvažuji. Ale dle jiných"patentů"jsem názoru, že lepší než elektrolýzy je lepší použití el. oblouku - zkratu ve vodě. Vznikne plyn 2H2 + O2 (je to tak správně?). Jediná nevýhoda oproti"pohonu zadarmo"viz MWm je v tom, že do motoru musíte hnát více tohoto"plynu"než když jde o"čistý"H2.

Proč by to motor zvládnou neměl nevím, jelikož vodní pára vzniká i při použití LPG paliva. Neříkám, že motor vydrží jak u benzínu, ale určitě nějakej ten rok na to jezdit budete. S takovou můžete ušetřit i na generálku motoru, nebo koupit nový motor...

No... ...taky mě napadlo použití benzínu"jen jako"udržení volnoběžných otáček motoru a"přikrmovat"ho vodíkem...

No asi to nebude úplně to pravé ořechové, že prej to bouchá samo o sobě, ale netuším, kdo mi to řekl, podle mě je to otázka...

Neznáte někdo odpověď?

Ďýk

albert*

Za předpokladu, že by se jezdilo pouze na vodík, tak by se dalo např. na střechu umístit chladící zařízení výfukových plynů (zároveň to může fungovat jako např. spojler), což by znamenalo zchlazení páry na vodu a větší část by mohla jít zpět do nádrže.

No pokud by šlo"přikrmovat"tak by už toto zařízení nebylo reálné, nebot by kondenzovala pravděpodobně nejen voda a už by to bylo znečištené...

Nechcete někdo udělat nějakou"fandovskou stránku?"Vsadím body, že by to přineslo hodně světla do reality, jelikož málokdo tomu věří, se slovy"kdyby to fungovalo, už by to tu dávno bylo"...

lajos*
Nemyslete si že k mému příspěvku jsem se odhodlal snadno. Kdo sleduje problematiku volné energie to pochopí. Na více stránkách se zmiňuje, že nejde o to vydělat na principech volné energie, ale dát je k dispozici lidem, s čímž souhlasím také. Je to první můj příspěvek do podobného fóra.
Máte pravdu, fandovská stránka by byla zajímavá. Asi dva roky sleduji na internetu vyvíječe vodíku(na soběstačný pohon auta) a v některých diskusních fórech se objevují dost hrubé nadávky, až někteří praktičtí přispěvatelé ztratí chut bavit se o věci.
K podstatě věci: zkušenosti přečtené i praktické by zaplnili několik stránek, tak že jenom co mě teď napadá.
Rozklad vody, aby měl smysl, by měl probíhat při nízké energetické náročnosti-kanadská firma 10.2000 tvrdí: 12V, 300mA s generátorem(NE555 astabil+výkonový spín. tranzistor)s obdélníkovým průběhem 10-250kHz s poměrem signál mezera 10:1. Rozměr nádoby –výškanávodech a patentech se mluví o rezonančním rozkladu vody.Co to je? Každý materiál by měl mít rezonanční frekvenci při kterém se rozpadne na své části (na mostě se nesmí pochodovat nebo spadne-i když je to konstrukce a ne materiál ze základních prvků-určitě mě někdo poučí).Přisávání vodíko-kyslíkové směsy(1,5-2l za minutu) do karburátoru prodává500 dolarů)Xcel Plus.
Postavil jsem elektroniku z mwm nemá zájem zprostředkovat výsledky, asi jím vytvořeného vývojového týmu, což se mu zas tolik nedivím, při jedovatých reakcích od kohokoliv.
Když chcete dělat pokusy, začněte se dvěma souběžnými nerezovými válci v sobě- vnější válec Φ80mm, vnitřní Φ70mm, délka 250mm- mezi stěnami válců bude mezera asi 3mm (doporučená vzdálenost podle všech návodů a patentů 1-5mm). Otázka energetická: můžete začínat podle HYDROGEN-BOOST s přisáváním vodíko-kyslíkové směsy při 12V a 20-30A.Popřípadě pokračovat s obdélníkovými frekvenčními pulzi . Existuje obecný návod na internetu „vypadá vcelku promyšleně , jen kdyby byl čas v jednom kuse experimentovat.
se to začne šířit, až to nebude možné umlčet.
vydržel? Asi mám stihomam, ale nepochybujte, že tyto informace jsou hlídané.Asi ropné a energetické společnosti, náš stát připustí aby přišli o své zisky a daně. Přečtěte si na mwm článek od Lindemana proč není volná energie, když tak se pobavíte.
Rada na závěr
jako vodík, hydrogen + kombinovat se slovem pohon ,engine atd.
lajos*

To se mi povedlo, můj příspěvek byl zřejmě dost dlouhý a psaný ve wordu,

moc se toho nedovíte, jak jsem psal byl to můj první pokus.Omlouvám se

miljan*
Přátelé vodíku, to budete za autem tahat kabel připojený k Dukovanům, abyste si elektrickým obloukem vyrobili vodík? Nebo si ho napustíte do balonku?
pluc
Proč myslíš, že sem píšou"přátelé vodíku"? To zní jako nějací ekologičtí aktivisté... za sebe můžu říct, že nejsem ani tak přítelem vodíku, jako spíš nepřítelem benzínu a nafty. Pořád lepší dražší auto na čistší pohon než spalovat dinosaury a přesličky a klepat se kdy už se barely s tím bincem neúnosně zdraží.
Teď se těm prototypům co se objevují jen na výstavách potútelně smějeme, ale až bude cena ropy opravdu neúnosná a bude jí potřeba na důležitější věci než jenom spalování (třeba výroba 2/3 veškerých plastů), budeme překvapeni jak na nás velcí výrobci vyvalí svá dosud utajovaná žihadla na"alternativní"pohon a budou se v reklamách chvástat jak podporují ochranu přírody... ani se nebudeme stačit divit a bude tu skupinka"přátel benzínu", kteří budou vodíkovou masou nakonec udoláni jako TI, co škodí ovzduší
miljan*
Utopisté, pořád existuje a je platný zákon o zachování energie.
pluc
1) ZZE není ve skutečnosti zákon, ale spíš fyzikální poučka, která vychází z staletí poznávání a zkušeností
2) Kdybychom se striktně řídili ZZE, mohli bychom taky snadno konstatovat, že vakuum neobsahuje žádnou energii. Přesto jsou tu ne úplně vysvětlené pojmy jako kvantové harmonické oscilátory a vůbec energie vakua, která nutí utopisty zamýšlet se nad jejím využitím
3) Souhlasím, že vakuum je v kvantové mechanice definováno jako stav s nejnižší možnou energií, proto z něj asi moc nenačerpáme (i když ani to není jisté - tahle energie vakua je solidní protikus ke gravitaci a Einsteinův"největší omyl"- dnes už ale víme, že existuje a bez ní by se náš vesmír dávno přestal rozpínat, poněvadž by převládla gravitace). Pokud bychom ji čerpali, mělo by to asi zajímavé důsledky (např. snižování maximalní rychlosti světla v dané oblasti...)
xaint
kdo byl na Mesto vedy a techniky, tam vodikovej motor ukazovali.
Takze existuje. Videl jsem ho.
pluc
O tom není sporu. Na Scienceworldu se objevil článek o neefektivnosti vodíkového pohonu. Hlavní problém vidí zřejmě v tom, že hromadná výroba H2 potřebuje fosilní nebo jadernou energii. Naopak článek"Hydrogen the Fuel for the 21st century"na Ballard.com ze 7. června je právě opačného názoru. Výroba prý může být ekologicky čistá, pokud se použije třeba solární energie. S cenou to jde taky dolů. Hoši od Ballarda věří, že pokrokovým bude rok 2010.
Snad ze silnic zmizí ta drnčící čadící tunová monstra a nahradí je lehlé efektivní svištící autíčka.
didi*

Už jsem to psal na Scienceworldu, takže ještě jednou sem.

O tom, že se dá vodík slučovat s kyslíkem (at už ve spalovacím motoru nebo v palivovém článku) a"vzniklou"energií pohánět stroj nikdo nepochybuje. Problémem je, kde ten vodík vzít. Nikde volně neleží, tudíž ho musíme vyrobit pomocí jiné formy energie. Vodík není nic víc než jen způsob, jak energii akumulovat. Naivní představy, že energii potřebnou k výrobě vodíku si vyrobím za pomocí toho vyráběného vodíku už opravdu nehodlám komentovat.

Pro výrobu solárních článků se spotřebuje zhruba stejně tolik energie, kolik jí jsou články vyprodukovat během své životnosti. K tomu si připočtěte potřebnou plochu půdy. Proto se používají jen tam, kde na ceně až tak moc nezáleží, spotřeba je malá a kde by jiný způsob dodávky energie byl ještě dražší (k družici nebo k vysílačce v neobydlené oblasti dráty nikdo tahat nebude a vláčet s sebou zásobu paliva a okysličovadla na deset, patnáct let taky není ideální

A k výše zmíněným tunovým monstrům: Rodinný automobil nižší střední třídy s prázdnou hmotností pod 500 kg se dá postavit bez ohledu na zvolený způsob pohonu. Potíž je v tom, že lidí nejenom auty jezdí, ale i narážejí. Tuhost karosérie, deformační zóny, nároky na pasívní bezpečnost rostou. Srovnejte se hmotnost favorita z poloviny osmdesátých let s dnešní fábií.

ňygdo

Na těchto stránkách testují věcičky, které byly patentovány:

jlnlabs.imars.com/...

Najdete tam i výrobu vodíku z H2O. Dle údajů stačí 1 díl k vytvoření 3 dílů.

Na těchto stránkách je i tzv."Lifter", který úspěšně sestrojili studenti"učitele"M. Žáčka z FELu, který své studenty ihned nazval"autory", snad jako by to vymysleli oni. Upozorňuji, že zlodějna tohoto stylu je ve vyšších pozicích u otitulovaných"vědců"zcela běžná. Takže až uděláte nějaké to Perpetuum Mobile, radši si to nechte pro sebe a naše"vědce"zloděje a nicneuměly radši vynechejte.

Odkaz na úspěšný pokus: www.aldebaran.cz//...

x*

Na levitaci problem zadny neni - nebot kazdy vi, ze dva magnety opacnych polu se odpuzuji...

Neni to nic divneho - prave magneticky rychlovlak jezdici az 500 Km rychlosti vuziva prave dvou opacncyh magnetu k udrzeni se ve vysce par cm nad trati. Ale stavba teto trati je tak nakladna , ze se to proto zatim prilis neprosadilo...

miljan*
Dva magnety opačných polů se přitahují, to každý neví.
dobyvateľ

Zakladateľ Google investoval do firmy Nanosolar asi pred 3 rokmi. Vraj majú technológiu striekania samokonfigurovateľnej polovodivej látky a solárne články stoja desatinu dnešných kremíkových. Len to ešte nepredávajú, berú objednávky Možno je to"kačica", lebo ich web je akýsi divný... a na email neodpovedajú.

Kedysi som fandil firme MilleniumCell. Tá má technológiu plynule regulovateľnej výroby vodíka z boraxu. Používajú na to akýsi katalyzátor, ktorý je jedno veľké tajomstvo.

karlhynek

Různých zákonů,které to či ono popíraly exitovalo v minulosti mnoho a přesto

jde vývoj dál.Někteří jedinci ne a ne uvěřit,že je země placatá.

www.mkec.euweb.cz
Tak na elektrolýzu vody s hydroxidem draselným potřebuješ napájení z autobaterky což ti altík v klidu dokrmí, pokud chceš tu obloukovou verzi, napájím to spínaným měničem, bere to na oblouk asi 1A při 12V a dělá to dost plynu na jízdu autem.
sano*
dobvrý deň, pán Kratochvíl uviedol ste, že na elektrolýzu s hydroxidom draselným potrebujete prúd z autobatérie. Mohol by ste nám o tom napísat viac?Aké elektródy používate, akú koncentráciu hydroxidu máte v roztoku? naudin uvádza celkom slušnú replikáciu japonských pokusov s použitím, uhličitanu draselného, skúšal ste aj vy niečo také?
sano
sanovojtko@pobox.sk
janekkrat*
Nebo k Temelínu Myslím že je to nereálné. Pokud se to povede, mám obavu že to bude stát přibližně jako nové auto
kare*

Můžete mi poslat zdroj kde to sehnat

Díky Karel Růžička

 

mágus

Asi máš málo informací, ono to už existuje a minimálně půl století. Moderní technologie tzv. hybridního pohonu (př. benzín vodík) jsou k mání a budu je prodávat. Dají se namontovat do každého auta a ušetří 20-50% paliva a čisté emise. Problém je, že musí být dvě nádrže, jedna na klasiku a druhá na vodu. Otázka je, budou-li chtít lidé do toho investovat. Máš zájem?

Mágus

sombrero
Teoreticky za předpokladu, že použijeme klimatizaci, nejen že získáme chlad k chlazení páry z motoru, ale získáme i další vodu z ovzduší...
bezva

Takže vzato teoreticky jde o docela dobrý domácí generátor elektřiny a tepla

Do ři*i s Dukovanama a Temelínem!

miljan*
Pánové, na výrobu vašeho ekologického vodíku budete potřebovat energii z Dukovan a Temelína. To je třeba si uvědomit. Z h... bič neupleteš.
pluc

Ještě je tu něco, čemu se říká"volná energie". Začal s tím Tesla a v principu stačí vysokonapětový pulsní generátor a elektrody z legované oceli (330) do vody.

Byl bych docela rád, kdyby někdo Meyerův vodní článek vyvrátil. Na druhou stranu už má spoustu patentů a nikomu se zatím nepodařilo dokázat, že to nefunguje (ostatní s tím asi natajno jezdí, nebo co).

Je celkem fuk, jestli použijete Ballardovy palivové články PEM nebo motor s vnitřním spalováním (ten má zase Nissan), WFC (Water Fuell Cell) mají účinost kolem 800% (O_o), takže motor můžete postavit.

Energie není z h.. ale z vody a ta na rozštěpení kovalentní vazby H-OH je asi z vakua, ale at už je to jak chce, asi to funguje...

miljan*
Proč se to běžně nepoužívá, když je to tak levné a jednoduché. Když to tak čtu, tak to překoná perpetum mobile. Zákon o zachování energie snad nikdo nevyvrátil. Energie nevzniká ani se nespotřebovává, pouze se mění z jedné formy na jinou.
pluc

Jo - to je běžná otázka - proč to každý nepoužívá, když...

Jenomže Každý používá to, co je mu nabídnuto v reklamě, tj. hlavně v TV. Zkuste zastavit náhodného kolemjdoucího na náměstí a zeptat se ho na vodíkový pohon. Vsadím se, že většina lidí to pořád považuje za SCI-FI, přestože tu palivové články máme už víc jak dobrých dvacet let.

Jezdit na směs dvou nejběžnějších plynů ve vesmíru je science fiction, ale jezdit na rafinované zbytky po dinosaurech je"normální".

Podle mě to je jenom věc reklamy. Osamocený vynálezce se neprosadí ani ve světě komerce, asi se setká s ignorací a tichým, ale tvrdým odporem ropných magnátů, ale neprosadí se ani ve světě vědy, protože fundovaní vědci neberou vážně nevědce, kteří vynalézají v garáži a sami se do takových"okultních"experimentů nechtějí pouštět, aby si nezkazili vlastní pověst.

pluc

Ještě k té energii. Ta se bere z okolního prostředí. Dnes se spekuluje o energii vakua (tj. částice lze limitně ochladit na 0 K, ale nikdy na absolutní nulu - to je ovšem prokázaný fakt, který je stejně oficiální, jako Meyerův WFC).

Ale s lidma je to fakt těžký. Třeba dneska máte taky megabitové připojení k netu za 500,-, ale hodně lidí přesto dál serfuje přes dialup a platí ještě víc... všechno je to o masmédiích. A o penězích.

al bunda*
Kde je megabitové připojení k netu za 500? Bezdrát podmínkou.
pluc

To je jenom takovej příklad. Narážím na konzervativitu lidí. Na ten postoj:"Synu, je to hrozně zajímavé, co mi ukazuješ, určitě se s těmi palivy musí něco udělat, takhle to dál nejde, počkáme co přijde ... eh kde jsem to předtím skončil? ... jo - kolik stojí ten nový Ford, Maruš?"

Ale tady není přece řeč jenom o nějakých úžasných vynálezech. Vodík si můžete vyrábět doma za pomoci solárních panelů, technologie už funguje na 70 čerpacích stanicích - jen si zajeďte na Island.

al bunda*

Samozřejmě jsem předpokládal, že je to jenom příklad, škoda. Ovšem hodilo by se mi takové připojení, protože jedu přes mikrovlnku nějakých 3-10 kB/s a to je někdy skutečně tragédie. S ČTc se nekamarádím, takže přes drát to nejde a ani WiFi u nás"na samotě u lesa"nehrozí. Ovšem za zeptání nic nedám, takže kdybyste věděl o alternativě - nebo kdokoli, kdo tuto odpověď budete číst - nenechávejte si to pro sebe.

Příjemný den.

pluc
To už se nějak odklání od původní otázky.
Ještě tu nepadl tenhle odkaz: www.ballard.com
Tahle společnost se zabývá výrobou levných palivových článků. Viděl jsem dokonce ultralight co létal na jeden jejich H2 modul.
Možná by ale bylo rozumnější koupit hotové auto a udělat si doma menší továrničku na vodík - solární panel a rozlučovač nejsou problém, horší je to se zkapalněním plynu nebo kompresorem. Musí se dát bacha na utěsnění. Pokud není trubka přímo svařená, může být sebelíp utěsněná a vodík stejně unikne. Ballard ovšem vyrábí taky hodně kvalitní nádrže, které něco snesou a v případě zapálení se veškerý vodík vypálí přes bezpečnostní ventil během 5-10 s. Podle jedně studie je tahle nádrž s vodíkem ještě bezpečnější než klasická"plechovka"na benzín, která je schopná ve spolupráci s výpary těkavého benzínu zapálit celé auto.
al bunda*
Souhlas, tak abych se vrátil k původnímu problému - viděl jsem letos v lednu ve Frýdlantu nad Ostravicí na výstavě InfoTherma nějaká zařízení o kterých mluvíte. Bohužel mne to nezajímalo natolik, abych si vyžádal bližší informace, nebo kontakt na firmu - takže jen vím, že existují a jsou na trhu. Předpokládám, že příští leden tam budou znovu, návštěvu InfoThermy rozhodně doporučuji její kvalita má stoupající tendenci. Příjemný den.
hloupej honza
Vůbec nemá význam se bavit s pologramotama-to je horší než to probírat s babičkou.A že okolo vodíkovýho pohonu se tito jedinci významně sdružují-no jako u výroby el.energie.Radši by zavřeli temelín a elektriku vyráběli z uhlí?No nic-hlavně si nenechat kazit lidskou blbostí pěknej den.
peekokky

Zdar

Nevíš, kde bych sehnal návod na výrobu pulzního generátoru pro Mayerův článek? Jsem totální elektroantitalent. mám většinu toho co lítá na síti o Mayerově vývoji vodíkového generátoru, ale nikdo z elektrotechniků mi není schopen postavit pulsní generátor s rozsahem 6-50Khz a modulovaným vysokonapětovým výstupem. Pulsní generátor, který běžně seženeš v obchodě má frekvenční rozsah, ale nemá možnost modulace napětí, což je vlastně podstata Mayerova štěpení kvalentní vazby H-OH, při použití minimální vstupní energie.

P.S. Většina Teslových vynálezů není přístupná ani odborné veřejnosti

pluc
Nerad kohokoliv zklamu, ale o Meyerově WFC se ukázalo, že to je, stejně jako jeho auto, pouze způsob jak natáhnout investory (viz en.wikipedia.org/... - když měl demonstrovat své auto, tak nebylo vůbec pojízdné.
Ale zkusit to můžeš, třeba měl nakonec Meyer pravdu a s tím autem to byla jenom smůla (doporučuju přečíst ten článek). Nějaké odkazy tam jsou taky.
petr*

Nejsem si jist, že máte pravdu.Vyvíječ jsem sestrojil dle vlastního návrhu.

Pulzní generátor bere z 12V baterie 1,7A, pulzy 16kHz mají velikost š/š 46V (měřeno

osciloskopem a vyvíjeným vodíkem krmím"ZATÍM!"propanbutanový vařič, který sice

nejede jako z PB láhve, ale určitě má větší výkon, než 50W. další uvidíme. Myslím, že nejsem blázen, ani nějaký fantasta, ale také žádný kandidát na Nob.cenu.Jsem jenom ten, kdo se snaží dle Vás plést z h.. bič. Dle mě na výkon 12V a 1,7A (20,4W) nepotřebuji ani dukovany ani temelín.

Tak to je ty chytrej!
zwiki*
Jen se připojuji k Vaším dobrým nápadům a obdivuji Vaši vůli k něčemu dobrému dojít.Přeji hodně úspěchu ve Vašem zápalu.Snad se dočkáte časem i uznání.
jindřich
Četl jsem vaši odpověď o výrobě vodíku.Dělám pokusy s Bingo fuelem,má spotřeba proudu je ,ale vyšší než ta vaše,35V,50A,ale voda přímo bublá.Zavolejte mi na 603446205,nebo mi pošlete vaše číslo,at se domluvíme blíže,protože mě to psaní hrozně zdržuje.Nejsem písařka.
rados*

Ahoj

Věřím,že ti to funguje. nemáš nějaké fotky nebo video tvého zařízení? Dík Radek

djsh
tak tebe naozaj funguje ta vecicka na rozklad vody, ja sa to snazim ties sprovoznit zatial to akosik nefunguje mohol by si poradit
ohladom vekosti elektrod voci nadobe, ja to mam spravene podla
mwm.cz zatial nemozem najst tu spravnu rezonamciu dik za odpoved
dee*
Ja jenom takovou technickou poznamku. Dukovany a Temelin nahradi X elektraren tepelnych, ktere zamoruji ovzdusi a ktere denne spaleji nekolik vlaku uhli. Z jaderky vyjede jednou za rok vagon svinstva. A vzhledem k tomu, ze jiz dnes jsou projekty na jine zdroje el.energie verim ze vic jak 100 let to vyvazet nebudeme. Tzn.asi 300 vagonu(mame dve el.+-neco navic) za 100let to je priblizne 10 vlaku jaderneho odpadu za 100let. Pro uskladneni dira v zemi asi desetinoveho rozmeru nez je prumerny uhelny dul. To jenom pro srovnani proc je jadeka vic ekologicka nez tepelka. Nejsem zadnej ekolog ale je mi blizsi mensi zlo.
K tomu vodiku. Pistove motory se nedoporucuji, pouzivaji se hlavne motory rotacni, problem vidim jednak v kontrole energii a take v tom, ze bych nikdy nedal vsem lidem motor na VODU protoze by za chvili nebylo co pit, ale nevidim problem v ziskavani vodiku. Tretina aut v CR jedi na LPG a taky se stiha vyrabet. Fandim vodiku ne proto ze nemam rad benzin, ale proto ze je to dalsi viditelnej pokrok(doufam).
petr*
Nahodou jsem pri surfovani narazil na clanky vodikoveho pohonu.Muzete mi prosim poslat na mail Vas clanek. Dekuji JandaHB@seznam.cz
kmotr*

prosím o zaslání te dokumentace

Děkuji Kmotr

klino
Nazdar citam ze mas neaku dokumentaciu na vyrobu vodika z vody.. ja som nieco uz pozeral na www.mwm.cz ak mas nieco viac...tak mi to prosimta posli na blondacik@inmail.sk diky
davo*
Ahoj garfilde mohl by jsi mi poslat tvou nalezenou dokumentaci na mail hopsematam@seznam.cz
Myslím že nejlepší auto na přestavbu bude žigul,ten je znejaké slitiny tak by nemusel zrezavět.
radek655

Prosím o zaslání dokumentace vodíkového pohonu. Děkuji. Radek.

kare*

Prosím o zaslání.

Díky Karel Růžička

phaeton
Zde není podstatná otázka existence vodíkového motoru, nicméně, je možno použít palivové články ale to je otázka účinnosti. Každopádně vodíkové spalovací motory se vyvíjejí a již fungují např. v autobusech ap. Zdokonalení je pouze otázkou času. Jiná věc je tvorva vodíku v daném množství. Pokud se zde dohadujeme o těchto možnostech a funkčnosti zařízení, je nejlepší toto vyrobit. Počítám, že v nejbližší době se mi ppodaří sestrojit prototyp a pak bude snad všem jasno. Pokud bude funkční, každý z těch nevěřících si jej může přijet prohlédnout v akci, pokud ne, dozvíte se to.
miljan*
Motor na vodík není třeba vyvíjet, lze po menších úpravach použít klasický zážehový motor. Problém je výroba, natlakování a uchování vodíku. A to někteří nadšenci nedokáží pochopit. Ví Bůh.
pluc
No já nevím. Četl jsem jednu studii, podle které jsou nádrže na vodík už docela zažitou věcí. Dokonce jsou bezpečnější než ty benzinové, což jsou v podstatě jenom"plechovky".
Ohledně vývoje vodíku to je složitější, ale úspěšně se testují různé mikroorganismy v porovnání s elektrolýzou vody.
Když se podíváte na protesty proti zavedení ITERu, který bude hltat tuny deuteria a tritia, všimnete si, že se to s vodíkem myslí opravdu vážně. Třeba právě tento reaktor bude sloužit k energeticky náročné výrobě paliva. Tedy dokud se nerozbije nádrž s radioaktivním 3H2 nebo nebude potřeba odstavit silně prozářené tělo tokamaku a někam ho zakopat.
No do roku 2010 si asi počkáme na elektrárnu i na auta (plná nádrž vodíku za 40,- bude drahá tak dlouho, dokud ropa nebude stát desetkrát tolik).
miljan*
Přeji hodně úspěchů, už aby to bylo a bylo to laciné. Bude to na Nobelovu cenu.
jeff*

Drahý kolego!

Co se týká výroby vodíku pomocí molekulární rezonance vody, bych s Vámi mohl vyměnit pár námětů a zkušeností. Jak zde píší různí skeptici a škarohlídi, že to možné není, tak to možné je! Musíme se jen řídit všemi obecnými fyzikálními zákony, ale opravdu všemi i těmi, o kterých se v učebnicích fyziky nepíše. Rezonance sama o sobě je do dneška problém hodně diskutovaný a raději málo objasněný.

pluc
Hodně diskutovaný? Jestli víte o nějakých odkazech na takové diskuze, tak sem s nimi.
petr*
Pracuji na tom také, ale výroba pomocí generátorů s obdélníkovími průběhy není uspokojivá co do množství vyrobené směsi. Už skutečně nevím jak dál.
olda*
Az to bude, rad se podivam, protoze jsem na tom delal. Neuspesne...

 

felix*

Chci vás vidět, jak v zimně lítáte kolem auta s ledlampou a zahříváte nádrž s ledem

To byste museli vždycky po dojezdu nádrž vylejt... ...hmm... ...jsem línej a budu tedy dál jezdit na benál...

 

pluc
doplnit odpověď

0x
Myslím, že voda ti v nádrži nemusí zmrznout, protože nemusí bý ani destilovaná. Potřebuješ k tomu technologii vodního palivového článku Stanleyho Meyera - ten to dokázal s vodou z kohoutku - v principu jde akorát o použití správného pulsního proudu, takže elektrolýza - návod lze najít na webu pod hesly"meyer water fuel cell".
Hodně štěstí.

 

zwiki*
doplnit odpověď

0x
Čtu a koukám...ten miljan to"haní"a pak že to je na Mobilovu cenu?a přeje at se to povede...?Zatím utopie malých koumáků
miljan*
Musíme je zoufalce podpořit alespoň morálně.
pluc
Na Nobelovu cenu? To asi těžko. Palivové články byly vyvinuty už začátkem minulého století. Ale je únavné pořád někomu vysvětlovat, že to není novinka (už asi 20 nebo 30 let). Stačí trochu otevřít oči a podívat se po netu: PEM, PEMC, PEMEAS a další v nekonečné řadě různých článků. Nejenom pro auta (viděl jsem i letadlo).
lajos*
Obdélníkový průběh s 12V asi nestačí, chce to nakonec zařadit měnič a zvýšit výstupní napětí na 600 až 1500V podle patentu Mayera(na výstupu dioda a vzduchová indukčnost pro doladění rezonance). Frekvence impulzů by měla být kolem 14kHz anebo 43kHz s mezerou asi 50 mikrosekund, bude záležet na rozměrech vyvíječe.
petr*

Zajímá mě zdali jste schopen mi zaslat pouze schéma toho generátoru s měničem na

Vámi uváděných 1500V. Ostatní zvládnu sám.Případně poraďte kde bych toto schéma našel. Děkuji

pockmat
Zdravim,zajimam se tez o druh"Volne energie"a mnoho clanku si doporucuji precist zde: www.mwm.cz a potom jeste zde: jlnlabs.online.fr
zm
TAK MNE NAPADLO -CO MIKROVLNKA? CO TA UDĚLÉ Z VODOU V URČITÉM PROSTŘEDÍ...TLAKU ATD.
naban
Technologie jistě existují. Jde jen o to vymyslet dokonalou technologii takovou, aby si to člověk nemohl udělat sám doma a dala se urvat spotřební daň atd.
zwiki*
no a aby jsi dál psal o blbostech kolem toho...
x*
Kterou by bezproblemu nahradilo mistne vybirane na vsech silnich - aby totiz bylo z ceho platit jejich udrzbu - takze v tom probelm neni...

 

lajos*
doplnit odpověď

0x
Zatím s Meyerem jsem neuspěl. Snažím se zjistit další možný postup. Patenty od Štefana Horvátha č.3,980,053 a 4,107 008 používají princip vysokého a úzkého proudového impulzu -22A, výpl. signál mezera je 0,6% při 166Hz. šířka impulzu je 0,036ms,2-3V na elektrollizéru- (odpovídá principu profesora Kanareva-čím menší poměr sign./mezera tím větší účinnost elektrolíze,něco podobného je od dalšího rusa jménem Puharich)Horváthova elektronika je trochu zastaralá (z roku 76 a 78) a základ je stejný jako tyristorové zapalování do auta z těch let (viz Amatérské Rádia).Jeho vyvíječ je i mechanicky složitý, ale proto že jelo nato auto se 4 litrovým motorem, stálo by to za pokus
miljan*
Kluci, at nevylítnete do vzduchu. Byla by vás škoda.
karel*
Bud pozdraven ja jdu na Mayera ted o víkendu jelikož jsem sháněl potřebné součásti (rozebral jsem mikrovlnku a vymontoval jsem krásné trafo a magnetron) Záleží jak jsi zkoušky prováděl,proto Ti to nefungovalo.Já jsem totiž zjistil že trafo má funkci která znásobuje tvorbu plynu,uvedu příklad pokud máš generátor a potřebné impulzy tak vem výstupní kablík a omotej ho kolem hřebíku ,magnetu a uvidíš, -bez impulzu ani rána. Jestli máš zájem tak Ti pošlu nějaké zapojení a zkus mi popsat co jsi dělal a dáme hlavy DOHROMADY jde nám o splečnou věc karel.kubelka@sez/...
karel*
kubelka bez mezery
jidas
Aco takle topení na vodík.Plyn levnej zrovna není.A vodík je taky plyn.

 

sano*
doplnit odpověď

0x
Bo by záujem zosumarizovat a zverejnit na tomto fóre int. stránky, na tému vodíkový pohon auta?
sano
petr*
Zašli mi prosím vše, co víš o výrobě vodíku.Zabývám se tím již léta, zatím ale to neníuspokojivé. Děkuji
marianx
No co potrebuješ tak 20 percentny roztoh hydroxidu sodného dve elektródy z obyčajného čierneho plechu vyrabaju sa z neho napr biela technika. no a proces beží ta NaOH sa štepi na Na+ OH- sodik prime jeden elektron a zreaguje naspet s vodou na NaOH na - sa ti budu tvorit bublinhy H2 a na + boblinky O2 ak s tim naplnis sačik a potom to potpáliš ale bacha tak celkom solidna rana. A teoretické rozkladné napatie vody je rovne napatiu vratne pracujúceho vodíkovo kyslikovému článku je to 1,32V pri tolko sa začnevoda rozkladat ostatné záleži na prúdovej hustote a ploche elektród.
olda*
Vy mate navody (plany) funkcniho pohonu?
Muzete uverejnit odkazy?
rendl

Ano.Ano. Napiš na můj e-mail, co a jak můžu pomoct.

rendl

lajos*
Neznáte náhodou někdo jednotku"Bovi"a jak se měří? Mělo by to být jednotka k měření energetické hodnoty vody ( kyvadlem ). Voda používaná v Joe cell.
sano*
Bohužiaľ nie som expert na komunikáciu cez počítač, a tak mám problém dat vám k dispozícii skutočne všetko čo na internete je. Ale pokúsim sa pre záujemcov odpublikovat aspoň najzákladnesjší návod, ako sa dostat ku základným informáciám.
Sám sa touto problematikou zaoberám intenzívne asi 3 mesaice, celé letné prázdniny som presedel pri počítači a sledoval všetko relevantné k tejto problematike.Pokúšam sa íst cestou malých krokov. S priteľom od áut sme sa dohodli, že do škodovky namontujeme zariadenie od p. Naudina, ktoré šetrí benzín asi o 2O až 35 %.
Výsledky chceme odpublikovat na internete, a prihlásit ich do releventných zahraničných webových stránok. Na základe toho mienime, ak sa dostaneme až tam, požiadat o pomoc od odborníkov, ktorým vodíkový pohon funguje. Ináč metóda výroby vodíku ponmocou hliníku bola odkúpená nemeckou firmou a je k dispozícii , pre maňa sú to horibilné sumy. Len za školské metodické pomôcky, chcú rádovo sumy niečo cez 100 000 ks.
Ale funguje im to.
Výroba vodíku je len jednou z mnohých metód ako sa dostat ku lacnej energii. japonec Mikimato ( ak som si dobre zapamätel jeho meno), zostrojil motor, ktzorý funguje a má 300% účinnost. To znamená, že s 1 ( jedným) Watom dokáže poháňat 300 Watový motor.
Histopricky prvým, kto mal auto na nebenzínový opohon bol vynálezca Nikola Tesla,ktorý dokonca mal rozpracované viaceré varianty pohonu auta bez benzínu.Informácie som čerpal z českého webu WWW.radufo.hyperlink.cz. Pre tých, ktorý nevládnu angličtinou, je to dobrý začiatok, ako sa dostat ďalej.
Doporučujem aj český WM magazín, dostat ho aj v novninových stánkoch aj na internete má zaujímavú kapitolu voľná energia,a sériu článkov na tému auto na vodu.
Od toho istého autora je aj www. osud.cz.
POkiaľ Vám nebude vadit, trochu bulvárny prístup k problematike, tak sa cez horu nezmyslov doklikáte ku stránkam p. Naudina a ste doma.Dobrý enciklopedický prehľad má aj www. gewo. applet.cz.
Ak budete potrebovar dalšie informácie, ozvite sa.
sano
miljan*
Jak to tak čtu, tak Benzin Petrolejovič Naftěnko se svými vynálezy je v říti.
petr*

Ty chytrej hrdino, tak se přijdi podívat!

Nejlepší jsou Ti, co všechny jen kritizují, ale sami jsou zdechlí cokoliv pro to

udělat.

Když se dívám kolem sebe a vidím kam se ten svět ubírá, tak se mi dělá nevolno.

Většina mládeže se zabývápouze plannými diskusemio ničem, stěžuje si, že není

pro ně práce a každý kdo řádně pracuje je pro ně"osel"atd. Jsem zvědav, co jim

bude za pár let platné, že budou vědět vše o technopárty, že budou vědět vše o

Bigbroter, že budou vědět vše o sprostém vyjadřování a nadávkách atd atd.

Jímá mě hrůza, že tito lidé budou muset řídit tento stát, vydělávat na důchody atd.

Takže:

Než bezdůvodně kritizovat, tak se pust do vývojů a výzkumu na tady těchto

věcech, které budou možná sloužit i Tobě! Nejde přece jen o ušetřené peníze,

ale hlavně o ekologii! Co budeš za 10 let dýchat? Budeš totiž asi tam, kde

si myslíš že jsou ti Tvoji Petrolejovičové!

pluc
To znečištění je jenom jeden z mnoha negativních důsledků vyčerpání ropy. Taky si musíme uvědomit, že s ropou odejdou 2/3 veškerých plastů a miliony dalších ropných produktů asi výrazně zdraží a dneska se dělá z plastů skoro všechno.Další generace nás budou proklínat, že jsme si fosilní paliva a uran nešetřili na horší časy a s heslem"po nás potopa"si ho vyplýtvali na něco tak pomíjivého, jako je transport osob, místo aby se využil na mnohdy byt ekologicky nešetrnou výrobu polymerů. Je třeba dodat, že ekologicky šetrný způsob už existuje a za jeho objev byla udělena Nobelova cena. Jiné druhy plastů bez vulkanizace (!) - tzv. termoplastické elastomery se dají dokonce bezodpadově recyklovat.Ale zpátky k vodíku.Dodnes fandím další jiskřičce v temnotě: společnosti Xogen [ex-ou-džen]. Dřív jsem párkrát navštívil jejich stránku, ale ta je dneska na prodej, takže nevím. Asi opět zasáhly tajné vládní jednotky (aka muži v černém), nebo se firma prostě neudržela v konkurenčním boji (v energetice musí být - doslova - vražedná konkurence).
prd*
No největší tragedií je když si pologramotný hlupák myslí že doma sestrojí perpetum mobile který bude celý lidstvo zásobit energií z toho hovna -ze kterýho ty už si ten bič udělal.
karel*
Přiteli buď pozdraven!Nemáš náhodu uloženy stránky wwwradufo.hyperlink.cz jsou už v háji a dobré informace se můžou hodit. Zabývám se rozkladem vody od daniela dingle asi rok a stále to není to pravé ořechové a jestli budeš chtít můžem si vyměnit informace,jelikož dobré stránky se moc na webu neudrží... Karel
kapitan nemo
Stranky, ktere zminujete jsou patrne k dispozici na radufo.hyperlink./... ale rekl bych, ze se z nich moc nedozvite...
tesyk*
Máš to volajaké pomatené 300% účinnost znamená ůčinnost pouze trojnásobnou. Takže nikoliv 1W pohánět 300W motor, ale 100W pohánět 300W motor. Ale ono to v souhrnu těch blábolů je celkem fuk.
karel*

Nazdar

Zadývám se rozkladem vody již nějaký pátek a nemůžu dosáhnout toho správného nastavení. Řeším systém od daniela dingla , a co ti budu povídat...pořáde informace se nedovíš jelikož stránky které jsou dobré tak se rychle ztratí jako stovka na zemi. Samozřejmě mám i já nějaké zkušeností ale bohoužel se na to nedá ještě jezdit, i já můžu poskytnout informace a budu vděčen i za tvoje a jestli máš nějeké dobré schéma které trochu funguje- na internetu stojí za prd!

dík KAREL
sano*
Mám to uložené, aj mňa prekvapilo, že už tie stzránky tam nie sú.
Ale k odpovedei. Podľa ľudí, ktorí experimentovali s frekvenčným rozkladom vodíku je dobrou cestou vyskúšat ako riadiacu jetnotku ZP 10 Aquasprint, bol publikovaný vo WM magazíne tuším v čísle 03 a nasledujúcom. Ako elektródu radia Joe Cell. Toto by malo fungovat.My dávame dokopy Pantomov generátor. Až po jeho overení ideme do rozkladu vodíka. Takže mám len skúsenosti od priateľov, ktorí sa venovali interakcii vody a alektrického výboja v ňom pre medicínske účely. Aj oni potvrdili, že voda je po prechode prúdu nejaký čas šokovaná a potrebuje čas na zotavenie.
Vtedy bol vodík vo vode len niečo nežiadúce, čo bránilo preskoku nasledujúcej elektrickej iskry.podstatné je poskytnút vode čas na zotavenie, lebo inak to len zašumí a prestane.Elektródy sa obalia bublinkami čo bráni plynulosti procesu. Literatúra udáva zvýšenie tlaku, pohyb vody, prestavenie vzdialenosti elektród, ako metódy na udržanie plynulosti procesu.Najčastejšou metódou je prerušenie impulzov na nejakú dobu,treba polaborovat.
sano
radek01

Dobrý den. Už delší dobu sleduji věci okolo vodíku a pohonu auta na vodík, zatím se mi jeví jako nejjědnodušší řešení to jenž je publikováno na stránkách: www.gewo.applet.cz/ je velmi jednoduché a mělo by fungovat bez jakékoliv elektroniky. Silně uvažuji o tom, že si jej postavím a dám do své škodovky (120L). Jen se mi zde jeví jeden velký problém a tím je to že už ráno mrzne a bude mrznout čím dál víc. Tak jsem se chtěl touto cestou zeptat, jestli by mi pomohlo do toho bojleru přidat fridex, nebo jinou nemrznoucí směs, nebo co by se vlastně tímto stalo. Protože by mne nebavilo po každém dojetí, vypustit obsah bojleru odnést si jej s sebou do tepla aby nezmrzl a potom jej zase nalet zpět. Tímto se chci zeptat, jestli tyto stánky čte nějaký chemik, nebo někdo, kdo se v této problematice orientuje, co by se stalo, když bych přimíchal fridex do bojleru Pantone generátoru. Předem děkuji za odpověď.

PS: Nechci tady rešit plané otázky zda-li to funguje, či nikoliv. Prostě si to postavím a uvidím co bude, no uznejte nebylo by to skvělé jedzit se škodou 120L za necelé dva litry nafty 100, než za 7-8 litrů speciálu?

S Pozdravem Radek.

karel*

Radku Radku vrat se na zem ušetříš tak 1,5l víc ani náhodou!motor zlepší chod a hlavně emise!já jsem to také zkoušel na své mazdě ,já si myslím že to je vhodné na zařízení které ma konstantní oáčky. ale co ti budu povídat zajdi na www.quanthomme.org a klikni na nouvele a uvidíš kolik toho tam je . A kdyš ti to bude málo tak máš ještě www.pmc.new.fr a ma levo je okno a tam máš rozepsané pokusy a jsou tam dvě šipky dole v rámečku na horu a dolu tak jeď do zadu a narazíš na chlapíka který to dal a ameriky...a jezdí mu to... hodně zdaru a nezapomeň MĚ! informovat jak jsi uspěl! KAREL

PS:je to francouzky...

sano*
Re: Radek a Karel,
napriek tomu, že v nádrži je 75% vody a 25% benzínu, v´daka rozdielnemu vyparovaniu benzínu a vody, sa ušetrí menej paliva, ako je percentuálny pomer paliva v bojleri.
Naudinov spolupracovník referuje o zdokonalení zariadenia, pri ktorom sa ušetrí asi 35% paliva. Do bojleru umiestnili tepelný výmenník. Ináč z ich debát, že si chcú chránit duševné vlastníctvo, to asi nebude zadarmo,
2 karel:žiaľ tie stránky, ktoré si potreboval nemám archivované.
sano
sano*
Ahoj radek,
odpovedám sám sebe, ale,
dnes som sa preklikal na pantomove stránky,jeho vylepšený systém sa volá GEET, a jeho najnovšie verzie znižujú spotrebu benzínu a nafty o vyše 50%. Na stránkach quanthomme.free.fr/pantone/usa/PMC1.htm udáva zníženie spotreby na 100 km zo 16,8l/100 km na 6,8 l/100 km. na iných francúzkych stránkach sa udáva u poľnohospodárskych strojoch zníženie spotreby o 35%.
Zdá sa mi, že aj ke´d to nie je až také efektívne ako nízkoenergetická výroba vodíka, kvôli výrobnej a finančnej zvládnuteľnosti by sa nemal tento systém nechat nepovšimnutý.
sano
sano
sano*
Ahojte,
opet odpovedám sám sebe.
Na webe je nová stránka americkej spoločnosti, ktorá avizuje v krátkej dobe sériovú výrobu áut s vodíkovým pohonom. stránka:www.swith2hydrogen.com/h2products.htm.Uvidíme, čo z toho bude. Zatiaľ som nenarazil na firmu, ktorá vyrába auto na vodíkový pohon, pričom by netrebalo čerpat vodík zvonka.
Opis ako to funguje je na www.icubenetwork.com.viewtopic.php?t=188 .
sano
lajos*

Milý Sano

Abys nemusel diskutovat pořád sám se sebou, zkoušel jsem Tebou udané adresy, dnes na nich už asi mají dovolenou, net tyto adresy nezná. Na icubenetwork-u je fórum s rok starými příspěvky. Skus nám najít tu chybičku-my se na to chceme také podívat

sano*
Ahoj Lajos,
aj mne nefungujú stránky, ktoré som udal posledne, ale tie isté údaje o cenách H2 fuelizovaných áut a cenách komponentov sú na stránke www.unitednuclear.com/h2products.htm.
Ak by boli problémy či už mojou vinou, alebo mimo, prosím dajte mi vediet.
26.10.2005 asi o 20,00 hod. táto stránka funguje.
sano
sano*
Ahoj lajos a všetci,
poznáte stránky www.brownsgas.com?Pozrite kapitolu water as fuel. Udávajú pri použití ich zariadenia 35% úsporu paliva.
Rovnakú úsporu má Naudin v pantone reactore v jeho GEET verzii.Kliknite na naudin a potom chodte na fuel experiments.
sano
jindřich
Fotografie výroby vodíku za pomoci střídavého elektrického oblouku jsem nedělal,protože pokusy dělám sám a el. oblouk musím korigovat ručně a fotit už jsem nezvládal.Na příspěvky o Paultoneho generátoru musím odpovědět,že jsem ho také vyrobil,ale možná jsem někde udělal konstrukčí chybu:Motor běžel jen pokud byl ohřátý na provozní teplotu,ale jeho výkon byl dost bídný i v případě použití benzín voda.S jiným palivem jako nafta,líh nebo olej jak popisují na odkazech u Naudina to sotva běželo.Příjde mi to jako mobilní rafinérie,ale co s tím zbytkem sajrajtu v zásobníku,ekologie v tahu.Při benzínu s vodou je pravdou,že výfukové splodiny byly vizuálně dost čisté.A šlo to špatně regulovat.
sano*
Ahoj Jindřich,
skotroluj teplotu v plechovom bareli,v ktorom máš zmes vody a paliva. Má tam byt cez 800 stupňov. V samotnom reaktore by malo byt tiež najmenej 800 stupňov Celzia.
Použil si jednoduchý reaktor, alebo Geet systém ( reaktor v reaktore), pri ktorom jednoduchý reaktor obtekajú výfukové plyny a tým zvyšujú teplotu v reaktore?
Pri správnej teplote sajrajt v bareli neostáva.
sano
jindřich
Teplotu v zásobníku jsem teda neměřil,ale 800stupňů mi příjde moc,reaktor byl ohříván protisměrně výfukovými plyny.Pro mě by bylo zajímavé použití oleje ,nafty a jiných těžkých paliv z důvodů ceny benzínu.A u těchto paliv musí podle mě zbýt nějaké nespalené zbytky.
sano*
Ahoj Jindřich,
prosím ako dlho ti vydrží uhlíková elektróda, na výrobu elektrického oblúku?
Použil si elektódu z filmovej premietačky, alebo niečo iné?
Poinformuj nás. každý pokus je zaujímavý.
sano
jindřich
Začínal jsem s elektrodama z 4,5V baterie,pak jsem použil uhlíky z alternátoru kvuli lepšímu propojení s napájecími vodiči.Opal elektrod je cca 1 mm za 1 minutu.Při nenším proudu a napětí bude samozřejmě menší.Pak jsem použil wolframovou elektrodu,ale oblouk nebyl nebyl kvalitní,chci zkusit jinou kombinaci.Chystám si elektrody z uhlíku používaného pro obloukové tavení oceli.Chci se zeptat?Znáte někdo nějakého výrobce nebo prodejce v malých kogeneráčních jednotek na bázi Stirlingova motoru tady v Evropě?Co magnetické motory zkoušeli jste je už někdo?Je na českém internetu na toto téma nějaká diskuze? Zatím čau Jindřich
sano*
Ahoj Jindřich,
neviem o čo ti ide, nakoľko si poročilý, chceš sa s problematikou magnetických motorov produkújúcich voľnú energiu zoznámit, alebo rovno chceš postavit niečo fungujúce.
Ak chce š niew čo na začiatok choď na energenx.com/john34/tesla.html, tam sú historické úvody ale aj návody ako na to.
Replikácie over unity pohonov s účinnostou asi 130_140% nájdeś, ak si dáš do vyhľadávača replication bedini motor.Doporučujem stránky na PesWiki. Sú tam replikácie bediniho motora pre školské kabinety, pre stredoškolských študentov.Idú na 9 až 12 voltovú batrériu, ktorú zároveň vyrobeným prebytkom dobíjajú. K dispozícii na doteraz fungujúcom fóre je aj bediniho poradňa, pri výstavbe podľa jeho plánov.
Elektropohony na bázi Stirlingovho vynálezu v Európe vyrába nejaká nemecká firma, bežne ich predávajú,treba len kliknút na nemecké stránky a udat stirling, určite niečo nájdeš. Tohto týždňa som bol na ich stránkach, ale nakoľko ma to nezaujalo tak som to nearchivoval.
sano
jindřich
Historické návody alá Tesla mě moc nezajímají a spousta nynějších informací je neůplných a zavádějících.Zajímají mě motory z permanetních magnetů.Motory s rezonančím obvodem jsem zkoušel,ale mám onich pochybnosti viz.Adamsův motor.Přebytek el.energie jsem nenaměřil.Je pravda,že Bedinyho motor jsem ještě nezkoušel.Z permanetních magnetů jsem postavil lineární motor,magnetické pružící jednotky,ale u točivého motoru se mi nepodařilo uzavřít otáčku.Jestli máš na mysli kogenerátor o fa.Solo,tak si ho moc lidí nekoupí,protože je to dost velké a ještě víc drahé.Váha přez tunu a cena v ČR 850.000 Kč.Od Whispergenu z N.Zelandu jsem dostal odpověď,že mají povolení k prodeji jen v Anglii a stejně musíš být připojen na stávající rozvodnou sít.Takže nezavislost na el.energii zase v nedohlednu.Pořád jen hromada řečí. Jindřich
sano*
Ahoj,
Skús,www.freeenergynews.com/Directory/MagneticMotors/index.html. Je to stránka Open Source energy, spolupracujú so Stirlingom, ktorý pre nich píše recenzie,neviem posúdit, ale zdá sa že to myslia poctivo.
Ak by si sa tam podľa mojej adresy nedostal, tak skús www. freeenergynews.com, potom nájdi Directory a tam Magnetic Motors.
Dobrý prehľad aj s komentármi o funkčnosti magnetických motorov , založený na pokusoch o replikáciu, má na svojich stránkach aj Naudin.
Ak budeš niečo mat tak mi napíš, s priateľmi sa púštame do replikácie bediniho motora.
jindřich
Ty to stránky znám.Zkoušel jsi z toho už něco?Pokusy od Naudina sleduji a dle mé bídné angličtiny mi vychází ,že moc k reálnému použití nejsou.Jinak děkuji za Tvé odkazy a rady.Nejvíc mě zaujal Penderuv a Johansonův magnetický motor z toho jsem také vycházel při konstrukci lineárního motoru.Vše,ale závisí na cenách neodymových magnetů.Je to dost darda.Další si pořídím,až budu mít nějaké zbytečné peníze.Zkoušel jsi je už také?Ten linearní motor skutečně funguje.Otázkou je jak ho použít v praxi. Jindřich
sano*
Pošli mi svoj meil,
sano
môj je
sanovojtko@pobox.sk
sano*
The car that makes its own fuel
www.physorg.com/news7499.html.
olda*
Zkusil bych www.alltechsro.cz/heating_stirling.aspx
jindřich
Firmu Alltech znám,už jsem s nimi jednal,právě oni prodávají generátor od Sola za těch šílených 850.000 Kč.
martinnnnn
magnetické motory se diskutují a jednoduchý návod najdeš na www.elektroworld.info

 

lopez*
doplnit odpověď

0x

Zdravím všechny diskutující!

Je zajímavé číst Vaše příspěvky. O vodíkový pohon se také nějaký čast zajímám a musím říci, že část příspěvků je naprosto nereálná.. Pak je tu část názorů, které se mi také reálné příliš nezdají, ale o to více jim fandim - jde především o kutily, kteří nediskutují a pracují, každý kdo něco vymyslel, začínal podobně.

Obecně se dá k vodíkovému pohonu říci, že existuje, funguje, je ekologický, ale jeho masové použití zatím nepřichází v úvahu z důvodu vysoké ceny - vozidel i plynu samotného.

Na závěr musim všechny fandy H2 potěšit, v ČR se připravuje poměrně velký projekt na použití vodíku v dopravě!

lajos*
Dá se o tom projektu někde neco bližšího dozvědět(na netu)? Popř. sledovat vývoj.
sano*
Ide o vývoj vodíkového motoru v automobilke, ako se proslýchá?
sano
Ad ku nereálnosti.Začiatkom minuléjho sotročia podal vedúci amerického patentového úradu žiadost o predčasný odchod do penzie, nakoľko podľa neho už všetko bolo vymyslené a teda už nemá čo tam robit. V praxi sa veľakrát potvrdilo, že tí, ktorí tvrdili, že to nejde často nemali pravdu.
*V trejto diskusii vidím niekoľko nádejných tvárí, ktorí k danej problematike už niečo povedali. Karlova samostatná práca s 50 watovým vyvíjačom vodíku, alebo pokusy o replikáciu pantomovho rekatora sa nedajú zahodit do koša.
Keď mi tu niečo chýba, tak je tu malá skúsenost v tímovej práci ľudí zapojených do tejto diskusie. *Niektorí z nich už niečo urobili a potrebujú sa dostat ďalej. Chýba tu niekto, kto by ich podporil, dal kvalifikovanú radu. Mnohí z nás nechceme jednoducho čakat na to až nejaká veľká firma príde s riešením, ktoré si aj tak všetci nebudeme môct kúpit.
Skôr fandím riešiteľom, ktorí sa púštajú do tejto odborne tažkej práce.Ak by som bol vedúci v nejakom pracovisku, ktoré sa vodíkovým pohonom seriózne zaoberá, snažil by som sa niektorých zamestnat ,alebo aspoň podporit.
Teto príspevok prišiel práve vhod. Uvažoval som o tom, že ponúknem všetkým, ktorí majú seriózny záujem,účast na zahraničnom vyskúšanom projekte, ktorý ide na internete. Ide o replikáciu vraj vyskúšaného vyvíjača vodíku na 50W. Každý, kto má záujem sa môže u mňa prihlásit. POkúsme sa spoločne zreplikovat podľa návodu na iternete niečo,a potom to dajme k dispozícii ostatným aj zo svojimi skúsenostami.
Do tímu beriem len tých, ktorí sa tejto diskusie doteraz zúčastňovali.
môžete sa prihlásit na :sanovojtko@pobox.sk.
Ak bude dostatok záujemcom, ktorí odborne pokryjú problematiku, tak to spustíme.Potrebujeme znalcov odbornej angličtiny,kutilov, ktorí už nejaký projekt majú za sebou, ľuďmi s konštruktérskymi skúsenostami, inžinierov.
Všetci, ktorí chcete pomôct zreplikovat, podľa na internete uvedeného návodu, malé 50W zariadenie na frekvenčný rozklad vody, hláste sa.
rados*
Nějaké zkušenosti mám...jak nám zaručíte přenos informcí a zkušeností pro nás všechny...nebo jde jen o to ...vydolovat informace a jdete do háje
lajos*

Co můžes ztratit? Máš nějakou vzácnou informaci , myšlenku? Přece tyto fóra jsou založeny na principu-ptát se -odpovědět - poslat - neposlat ty naše vlastní vzácné informace z naších mozkových buněk a z buněk našich počítačů.

Mám podezření že již jezdíš na vodík nebo na vodu jen se s námi o to nechceš podělit.

To od Tebe není hezké!

rival

I tohle byl jeden z důvodů proč jsem vytvořil web na adrese: energie.upramene.cz Rád bych Vám dal možnost publikovat zde Vaše zkušenosti, nápady... Uvítám jakoukoliv spolupráci.

Rival

rados*
Caues chlapi
Vidím a taky sleduji,že jsme ustáli na mrtvém bodě a všechno ostatní jsou jen plané kecy a doměnky ze stránek které sice dávají naději,ale svým způsobem je to jen klamání lídí...pozor...můj názor. Díky Jindřichovi mě tato problematika zaujala a mám k ní svoje poznatky.
Sestrojil jsem pokusné zařízení/pro výrobu vodíku/,které dle mého názoru má velice slušné výsledky-bohužel nemám měřící přístroje-jsem ochoten dát k dispozici všem zájemcům schéma,fotografie a případně i videa/jen z fotáku/ a prosim o pomoc na vylepšení. Než budete odsuzovat...vyzkoušejte...najdeme společné řešení...
jindřich
Čau Radous,
používáš stejnosměrné nebo střídavé napětí.Jaký máš příkon a jaký odhaduješ výkon.Odkud jsi.Já jsem z okresu Kladno.
lajos*

Hm, pár zapojení jsem vyzkoušel, můžem to Tvoje zapojení (systém?)vyzkoušet a zjistit čemu říkáš slušné výsledky a čeho je kolik(přibližně).Můžeš zaslat podklady na

l.laszlo@denso.cz

rival

Již delší dobu ve mne uzrávalo rozhodnutí přispět svým dílem k řešení této problematiky. A několik posledních příspěvků ohledně obavy, že by nemusel být zaručen přenos informací pro nás pro všechny... Mne jen popohnalo k činu

Vytvořil jsem tedy web na adrese: energie.upramene.cz, který věnuji této problematice. Mělo by to být místo, kde si vzájemně budeme vyměňovat zkušenosti a veškeré dostupné informace. Každý může přispět tím, co ví a zná. Rád bych zde zvěřejnil Vaše již postavená zařízení a případnou dokumentaci. Tímto Vás tedy všechny žádám o pomoc při tvorbě tohoto webu. Již nyní je Vám plně k dispozici. V úvodním článku se dozvíte podrobnosti.

Uvítám jakoukoliv spolupráci! Těším se na Vaše nápady a zajímavé myšlenky. Co si sami neuděláme, to mít nebudeme...

Rival

sano*
2 všetkým,
navrhujem všetkým, ktorí chcú informovat o nejakej zaujímavosti z oblasti voľnej energie,či s pomocou niečo postavit, tak nech sa obrátia na www.energie.upramene.cz. Je to dobrý nápad. Lepší ako ten môj. Tieto stránky ( poradte ) nie sú technicky na to vhodné.
ďakujem rival.
sano
sano*
V Ostrave na BU tím jedenáctich ľudí prestaval auto na vodík. Stálo to 300 000 korún.Infomácia podľa www.vaclavroubicek.cz,kliknite na správy v tisku. Prepáčte, nemám dost času na monitorovanie vebu a tak informácia je asi dva mesiace stará.Ide o pohon stlačeným vodíkom.
sano
lajos*

To je sice hezké, ale mají to na palivové články které pracujou s vodíkem. Zas všechno

kupovat- vodík(kde a za kolik) a časem palivové články. Tak že je to elektromobil s vodíkovým vstupem ale standartně kup auto a kupuj do něho vodík až bude kde.

sano*
Lajos plne s tebou súhlasím.
sano*
Všetkým priaznivccom vodíkového, aj iných alternatívnych pohonov želám pokojné Vianoce a štastlivý Nový rok.
Nech sa Vám všetkým darí v osobnom živote aj v práci.
sano
hujer*
Zdravím tě.
Zajímám se taky o tuto problematiku,ale zatím jen sháním podklady.Chci seztrojit zařízení na výrobu vodíku pro použití na vytápění.Mám plánek na elektrolyzér,ale je dost energeticky náročný.Je to původně kyslíkovodíková svářečka.
Rád skusím tvoje zařízení.
jindřich
Bohužel jsem teď na mrtvém bodě.Momentálně mám velké problémy s mojí firmou.Podnikám ve výkupu a zpracování kovového odpadu a výrobě pelet a briket.Stal jsem se obětí dlužníků.Proto nemám moc času a nálady na pokusy.Sháním starší klikový lis na brikety nebo nějaký hydraulický,ty mají,ale málé výkony a jsou dost drahé.Nebo nějaký jiný který by šel upravit,nesmí to být,ale nějaká velká obluda,kvůli el.příkonu.Kdyby jste o něčem věděli dejte mi prosím vědět.U vodíku jsem skončil na nemožnosti změřit výkon zařízení a neschopnosti udržet stabilní oblouk.
hujer*
Ahoj
Mám opravdu seriozní zájem se podílet na výrobě vyvýječe.Rád se podělím o zkušenosti .hujer

 

sokon
doplnit odpověď

0x
Myslím,že v diskuzi je spoustu nepřesností. Především, asi stále platí zákon zachování energie a např. Hessův zákon. Využití vodíku jako paliva je zajímavé, AV na to dokonce řešila grant. Jinak v ČR doporučuji stránky:
www.autonavzduch.cz nebo vodik.czweb.org/

 

marianx
doplnit odpověď

0x
Pozrite moju stranku www.marianx.szm.sk no a podrobnosti teras sa zaoberam tím že naše slnko vyrába otáčavé gravitačné pole a za určitých podmienok sa toto pole dá vyrobit z el mag energie a ak to ide tam tak to musí íst aj spät. Mrknite v angličtie vozidlo sa volá Iontocraft alebo electrogravity vynálezy starého Nikola Teslu. A este daco ten co skonstruhoval auto na vodu sa moc dobre nemá nemože nikam odíst má medzinarodný patent asi je tajný a naháňa ho oil gang.
jindřich
Máš to zajímavé.Neměl by jsi něco dalšího o vytápění a magnetickém motoru,ale né v agličtině,není zrovna moje silná stránka.
radek01
Dobrý den.
Již delší dobu sleduji tuto problematiku, sestrojil jsem si do škodovky (120) pantone reactor a nechodí mi to. Bude to ale asi tím, že když jsem to zkoušel, bylo venku -10 a tam kde měla být pára, potažmo hořlavý plyn, tam mi kondenzovala voda. Nakoupil jsem si ve stavebninách izolaci do 1000 stupňů a zkusim to zaizolovat. Snad to potom konečně už půjde. Jinak jsem se chtěl zeptat, někdo tu psal, že má plánek na kaslíko vodíkovou svářečku, velmi by mne to zajímalo, jsem totiž kutil a nechce se mi kupovat autogén, když potřebuji semtam něco přihřát, nebo upálit. Velmi by mne zajímalo, nějaké to schéma, případně popis. Samozdřejmě, bych se velmi rád dopátral nějakého seriózního vyvíječe vodíku, který by mohl být v autě a dalo se na něj jezdit. Jak jsem již psal, dělám pokusy s pantone, ale zatím mi to vůbec nechodí, doufám, jen, že je to tou zimou. Pokud by mi někdo dokázal poradit, budu rád. Kdyžtak mohu dát k dispozici, plánky a fotky toho Pantone. Zkoušel jsem naftu s vodou a jak říkám, nic, po zastavení benzínu do karburátoru, se vyjel benzín z karburátoru a pak to zdechlo. No uvidím, budu to tepelně izolovat a uvidím co bude dál. Pokud se mi to rozjede, tak Vás budu informovat. Jinak bych byl moc vděčný za ten plánek na kyslíkovodíkovou svářečku.
Díky Radek. (17ahoj@seznam.cz)
tesyk*

Ke kyslíko-vodíkové svářečce, jejíž návod kdysi vyšel v časopise"Udělej si sám"můžu říct několik praktických poznatků, neb jsem si jí sám dělal a nějaký čas i používal.

1. náplň netvoří jenom voda a už vůbec né pouze destilovaná, protože ta, jak známo, je nevodivá a tudíž by ani elektrolytická reakce nenastala. Proto se do destilky přidával louh sodný. Do destilky proto, aby se zamezilo tvorbě vodních usazenin.

2. Již ze samotného složení vody H2O je zřejmé, že zařízení dává směs silně oxidační a proto se do přívodu vodíku ještě připouští propan-butan.

3. Největší problém, alespoň pro mě, protože jsem plamen potřeboval ke tvarování skla, bylo to, že jsem potřeboval poměrně dost velký průtok plynu. Tím ale dochází k tomu, že proudící plyn s sebou strhává i páry louhu, které následně napadají celý další systém.(hadice, kohouty, hořáky...) Pak se mi ten sajrajt ještě zapaloval do skla, ale to už se jiná specifika.

Zkoušel jsem dělat i nějaké filtry, ale neuspěl jsem. Při malých průtocích to jakž-takž funguje, ale užitný plamen byl široký tak cca 7mm z autogenového hořáku myslím č.10-12

Celé zařízení, jsem již při výrobě téměř zdvojnásobil oproti stavebnímu návodu, takže plocha jedné elektrody byla asi 400cm2. Elektrody byly od sebe ve vzdálenosti 0,5cm a celé to mohlo být tak 120cm dlouhé. takže počet elektrod byl cca 240.

Regulace byla tyristorová, ovládaná tlakovým spínačem brzdových světel. To byl mimochodem jeden z nejslabších článků celého zařízení, protože ho horké louhové páry spolehlivě po několika desítkách hodin zničily.

Jak náročné to bylo na elektriku si už nevzpomímám, ale 6A jistič to často vyhazovalo. Na víc, aby se zvýšil výkon a protože se už nemohla zvyšovat vodivost elektrolytu, zapojoval se vyvíječ na 380V. Z toho se dá usoudit, že příkon mohl být cca 380x6=2280W

radek01
Magnetický motor je popsán zde www.elektroworld.info/ , už to tu někdo psal, ale to vytápění by mne taky velmi zajímalo v češtině. (protopíme doma také spoustu peněz (dost možná zbytečně).
Radek. ( 17ahoj@seznam.cz)


www.elektroworld.info/modules.php?name=News&file=article&sid=169

www.elektroworld.info/modules.php?name=News&file=article&sid=173

www.elektroworld.info/modules.php?name=News&file=article&sid=178

 

rosi*
doplnit odpověď

0x

Zdravím vsechny nadsence, toto tema me strhlo natolik ze sem se rozhodl psat diplomku na tema vodikoveho pohonu/vyroby. tudis bych se chtel zeptat komu se podarilo sestrojit, nebo se priblizit Meyerovu vodnimu clanku. jestli ma nejake vysledky, jaka je spotreba energie, mnozstvi plynu atd. jinak ze skoly sem dostal podklady na

www.accagen.com/

diky aldi@centrum.sk

chudas9
na vyplnění času než přijdete na správný poměr frekvence/vzdálenost elektrod doporučuji kouknout na
www.westfield.no
třeba se to někomu bude zdát užitečné
radek01
Nevíte, případně nemáte někdo něco co funguje, co bych si namontoval do auta a jezdil podstatně levněji? Klidně to od vás koupím, pokud je to funkční, nebo vyrobím, pokud je to v mých silách. Prostě mne už nabyví platit přes 30 korun za litr benzínu. Z několika stran jsem se doslechl, že se v 70-80 letech používalo nějaké přídavné zařízení, které přimíchávalo vodu do sání karburátoru u škodovek a tím se snížila spotřeba až o 40%. Velmi by mne to zajímalo, nevíte o tom někdo něco?
Díky za odpověď radek01@email.cz
tesyk*
Tak, tak, voda se přisávala, ostatně i subjektivně motor lépe jede za zvýšené vlhkosti vzduchu. Ale 40% - ani omylem. Vlastně jenom omylem. Tak 5% a s bídou. Stejně jako různé magnetické usměrňovače průtoku... Zatím 100% zdarma - jedině přidělat šlapky.
krchovman
už nšmci za druhé sv.války přidávali ve svých stihačkách vodu do válců pro krátkodobé zvýšení výkonu.nevím jak je tos množstvím , ale vím, že musí být motor v ve vysokých otáčkách jinak zdechne
ten vodík mě zajímá, jsem ochoten i jemně sponzorovat
prd*
Víc se vzdělávat ,a míň si plácat hubu upočítače- byl to dusík a říkalo se tomu forsáž.
Dneska vyšel tento krátký článek:
www.novinky.cz/auto/85054-v-roce-2020-pry-bude-jezdit-5-vozu-na-vodik.html
rival
Myslím, že řadu zajímavých informací nejen o Meyerovi najdeš na fóru www.upramene.cz/f/... domovský web tohoto fóra je na adrese energie.upramene.cz Společnými silami se tam snažíme postavit zařízení, které nám dá energetickou svobodu. Ono i auto na vodu není až tak nereálné... Chce to jen dát dohromady ty správné lidi a nebát se experimentovat.
mirrco
Skusal som to co je na mwm to s tymi uhlikovimi elektrodami.Som pouzil trafo 800W a napatie 36Voltov a streidave a aj usmernene napatie.Prud bol velky vtedy ked sa elektrody dotykali o seba velkou silou ale ak len slicky ako studeny spojmtak prud nebol velky.Cez mostik to islo skoro asi tak isto ale asi trosku dhsie.Ta reakcia trvala asi 3-7sekund a potom som musel vzdy posunut tie uhlikove elektrody blizzsie.mal som asi 2 6cm elektrody a ti vydrzia asi na 20 az 30x mozno viac.Vyrobil som nieco ako vodik neviem ci sa pri tom vyraba len vodik a kyslik na seba viazu tie elektrody alebo to ide aj von s kyslikom.Takze z hladiska bezpecnosti by som to asi neskladoval.Najrychlejsie to slo ked sme vysypali do tej vodi vela soli tak to ked sme zapalili tak to horelo az pokial neprestala ta reakcia.Ten J.Naudin tam pise ze 3 litre za minutu no neviem mozno ak by som pouil vacsi napatie.Ale ti elektrody by sa uplne prepalili asi po 2-4och minutach.Mame asi 7videii ako sme to skusali aj zapalovali.Lenze este nemam pojazdny pociatac ale ak bude tak to uploadnem na wz.cz.Myslim ze elektrolyza niekde na internate kde je elektrika zadarmo a nic sa takmer nopotrebuva ak by sme pouzili nerez je asi lepsia volba a tak za 1 noc si vyrobit 1liter vodika a malo by sa to dat aj uskladnit pretoze samotny H2 nevybuchuje len ak je smiesany s O->to je asi ten pripad s tymi uhlikmy.

 

bedna*
doplnit odpověď

0x
Trochu odbočím WWW.AUTONAVZDUCH.CZ
sano*
trochu porušujem vlákno, ale vrelo doporučujem stránku www.energie.upramene.cz
niektorí členovia sa dopracovali ku efektívnej výrobe vodíku.
sano

 

tomaskrakonos*
doplnit odpověď

0x
V zásadě stačí optimalizovat kompresní poměr válců vzhledem k oktanovému číslu a směšovat vodík s kyslíkem ve správném poměru . Problém není tak v rezavění motoru nebot je mazaný zkrze rozsřikovací kroužky olejem od klikovky , ale problém asi bude v ekonomice rozkladu vody . Nebál bych se ani výbuchu , protože rozlad vody není tlaková nádoba .

 

frojta*
doplnit odpověď

0x

na plyn by to slo! ale na vodik taky! ale platil byste kolem 100tisic a jeste: kde je tady benzinka na vodik?

 

adrian*

0x

neni potreba nejak moc premejslet nad tim jak jezdit na vodik. staci mit auto na PB nabo LPG. motor to utahne. problem je s vyrobou a plneni do nadrze ale hlavne BEZPECNOST.

pro ty co chtej take neco na motoru udelat tak doporucuji snad udelat vyfukove potrubi, ventily, vyhodit katalyzator, dat tam nejaky odkalovaci otvor ve vyfukovem potrubi a z casu na cas vypustit vodu, zvysit ucinnost mazani(ve vetsine pripadu jen zvysit tlak oleje nebo jit cestou vetsi spotreby oleje s cim ridsim olejem), ostrou vacku, jinej predstih.

V HRUBYCH RYSECH BYCH TO SHRNUL TAK: PRIPRAVIT MOTOR NA VYSOKE OTACKY ALE S VYKONEM PRACOVAT NA NIZSICH KVULI STRILENI DO SANI.

valce jsou jak tak porovite tak potrebuji do sebe natahnout jen mazivo to same pist a krouzky.stastnejsi lide maji hlavu a valce i pisty z hlinikovych slitin.

silentblock

jo, nejlíp nějakej pořádnej tuning, neony, diody jak na Kitovi od Knightrider. A taky turbo, a pořádnej vejfuk at to dělá co největší kravál. Na co vodík, je to nebezpečný, může to bouchnout. Zato LPG je bezpečné.. nadrž pod prdelí plná plynu..

ti úplně nejštastnější mají hlavu plnou hraček z kindrvajec jako ty

Jseš asi jeden z těch co by nikdy na vyjetý rostlinný olej nejezdil, kdybys měl naftové auto, že?

Jn, ja bych taky moc nechtěl jezdit, smrdí to jak hranolky, a vůbec, je to moc ekologické, zadarmo a teplé možná lepší jak motorová nafta pro ten dízlovej motór.

A hlavně ty dva poslední důvody.. no fůj, olej přece nemůže být lepší pro motor než nafta a ještě k tomu zadarmo!

Jezdim na olej, kašlu na kretény co platí za benzín, platte si.. JÁ CHCI ČISTEJ VZDUCH A NEZÁVISLOST NA ROPĚ!

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]