Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
vlastním fiat punto 1,2 a po chvilce jízdy a přejití na volnoběh mi něco mlátí v převodovce. Pokud zmáčknu spojku a nebo zvýším doopravdy jen lehce otáčky (snad o 100) tak to mlácení přestane. Při jízdě nic nejde slyšet. A dnes jsem přišel na to, že když řadící pakou lehce zatlačím na rychlost tak mlácení přestane tak jako při sešlápnutí spojky. Stačí lehce vzít a zatlačit v pomyslném "Háčku" na nějakou rychlost a mlácení přestane.
Olej a spojka vyměněno. Přidáno aditivum do převodovky. Pětková zkontrolována.
Je možné, že je ohnutá řadící vidlička? Nebo kde by mohla být závada?
Mohl by to dělat synchron, pokud to stichne, když se tam opatrně zatlačí rychlost bez spojky (jen náznakem, ne ji tám kopnout).
Čvachtání by zase dělalo některé ložisko v převodovce
doplněno 09.07.12 13:19:Tak to dělá ložisko na spojce (lamele). Sice někdo pořád tvrdí, že se to projevuje tak, pokud sešlápnu spojku, tak je slyšet šustění, ale může to být i naopak. Ložisko je na hřídeli volné bez tlaku od pedálu (vydličky) a díky vůlím poskakuje a šustí. Po skisku pedálu se dost opře o hřídel a vidličku a šustit přestane (díky síle na něj).
doplněno 09.07.12 13:22:Zpátečka je taková u všech aut, co znám. Není totiž zasynchronizovaná (možná by to šlo, ale bylo by to strašně složité a poruchové, dle mě). Zuby jsou do šípu, ale někdy do sebe nezapadno.
Stačí ji tam nervát, pustit spojku na neutrálu, tím se opět uvede do pohybu hlavní hřídel a přestaví zuby na jinou polohu. A pak ze spojkou jí tam zkusit znovu dát a většinou už půjde.
Kamarád říkal, že na ložisko to nevypadá. Jenže ono to dělá u všech rychlostí, že když lehce zatlačím tak to ztichne. A žádná rychlost nejde přes zuby. Jediné co jde občas špatně zařadit je zpátečka, která tam nechce skočit. Ale stačí projet všechny rychlosti a skočí tam lehce.
Spojka je nová včetně ložiska a přitlačáku. Tak synchron u zpátečky není kvůli tomu aby někdo nezařadil zpátečku za jízdy...
Je tam jen mechanická ochrana, aby šla zpátečka řadit z neutrálu. Tedy z pětky dolů nejde, ale jak se dá páka na neutrál, tak za jízdy tam dát lze, ale zničí se zuby. Když jsem se učil jezdit v autoškole a parkoval jsem podél a v kopci, tak se mi auto krokem trochu rozjelo a při zařazení zpátečky to zachrastilo (Fabie).
Jeste bych se zameril na veci kolem prevodovky - hlavne radici paky, tahla, kulisy, lanovody (podle toho co tam je), tam se taky vymezi vule kdyz se za to zatahne...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.