Nejste přihlášen/a.
Tak jsme byly s kamaradkou na malym vylete, dnes v tom vedru. Ona si pujcila Fiat Doblo a je teda bez klimy
A ted k veci: Kdyz jsme zaparkovali v jednom sidlisti, nemely jsme stazeny vokynka, toz jsem otočila klíčkem a zavřela je. A když jsem zase klíček vrátila a vyndala, vepředu to hučelo. Otevřu kryt, motor zahřátej, to je jasan... ale točil se tam snad ten větrák vepředu. Protože tam je uprostřed taková černá krabice a z ní jde hadice jako z vysavače. Nefoukalo to z ní ke světlu do prostoru, ale jakoby zpět, směrem k nějaký motorový součástce a asi to tam moc topilo. Ta hadice má takovej plastovej úchyt, ale byla mimo a tak asi ohřívala to, co měla chladit. Když jsem jí dala na správné místo, už to nehučelo. Ani pak po další jízdě.
Nevíte, jestli nám nehrozí další nebezpečí z horka? Něco nechladí jak má? Tekutiny by tam měly snad být, v létě prý byla vloni STK.
Díky!
MartinHajek: Ano, bude to AIRBOX - divala jsem se do návodu k vozu - tam jsem našla, že v oněch místech je vzduch. filtr.
Nevěděla jsem, že ventilátor hučí i po vytažení klíčku - to je super věc u aut, že? A u tak starýho ještě větší zázrak!
Ano, vyplo se to.
Hadice se nevyvlíkla, byla vypinknutá při přístupu ke světlu při výměně žárovky.
Nechápu, že jsem o tomto se nedočetla v návodu nebo že o tom jsem neslyšela v autoškole
Toto je snad od stodvacítek normální,že pokud je na určitou teplotu motor,tak větrák běží i po vypnutí klíčkem a zamčení auta.Je to standart,bere se to automaticky!
doplněno 17.06.12 13:49:No ono asi také záleží na čodle pro budík do kabiny.Mně ukazoval 80°c a po zastavení sahara běžela,vyměnil jsem termostat,vyčistil soustavu a ajhle,ono se nic nezměnilo.Budík ukáže 80°C a sahara běží ,takže teploměr ukazuje špatně,ale chlazení funguje-NEŘEŠÍM!
Jasně, energii bere z baterky. Jen je mi divné, že se zvýšena teplota motoru neukázala na palubní desce: tam mám vždy teplotu někde uprostřed a nikdy více. Abych třeba zajela do stínu nebo do podzemní garáže ve městě...
Zvýšená teplota se nemůže ukázat na palubce - protože to větrák chladí ,
Až větrák chladit nebude tak se zvýší teplote na palubce.
Do stínu je zbytečné jezdit - slunce teplotu motoru nezvýší
Skutečně? Moje nepředělaná Felicie 1.3MPi chladí i po vytažení klíčku. A dokonce je na to v motorovém prostoru samolepka s důrazným varováním...
Pokud je to reakce na martina, tak ano. Favorit,Forman,Forman Van Plus,Favorit Pick Up,Forman Praktik mají ventilátor zapojen na vývod 15. Hlavní relé, co sepne až po zapnutí zapalování (otočení klíčku). Pokud tedy dojedou a foukají, tak při vypnutí motoru klíčkem okamžitě přestanou. Felicie dle teploty naopak fučí dál do rozepnutí teplotního spínače na chladiči
U každého zahřátého motoru po zastavení větřák běží - chvilku , potřebuje se motor ochladit i po dojetí.
Chlazení bude v pořádku - chladící kapalina nevyvřela - viděli by jste bílou páru.
Jezděte v klidu dál.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.