Nejste přihlášen/a.
V motoru Felicie mi něco chrastí. Není to pravidelné, ale časté. Jak při volnoběhu, tak i při jízdě. Zjištoval jsem trubičkou na uchu, odkud je zvuk nejintenzivnější a zdá se mi, že to je vodní pumpa. Nemám s tím moc zkušeností, bude tam asi nějaká vrtulka, mohla by to způsobovat? Auto jsem nedávno koupil i s touto závadou, tak nemůžu popsat, kdy a jak to začalo. Navíc se motor zahřívá na vyšší teplotu než 70st. a při dojezdu spouští ventilátor chladiče. Poradí mi někdo, co to bude asi za závadu a kolik asi obnáší oprava? Když by to byla vodní pumpa, je její výměna náročná?
Ahoj, vždy napiš, o jaký typ motoru se jedná, protože 1.3i ,1.3mpi, 1.6mpi a 1.9D jsou v hodně věcech odlišné. Když se podíváš na vodní pumpu (mluvím o 1,3ce), tak je kolem ní silentblok. A ten, když už je špatný, tak dělá hrozný rámus. A poznáš to tak, že si vezmeš kamaráda, ten zařadí 4ku a pustí spojku do záběru a ty koukáš na tu vodní pumpu a ta se hrozně klepe a mlátí sebou. A je slyšet takové chrastění, když je jedeš po silnici vydlážděné kostkami (po kočičích hlavách). A to, že motor i jezdí na vyšší teplotu než 70st. je v pořádku, protože provozní teplota u Felicií je cca 90st. To znamená, že ručička je na té čárce uprostřed. Tohle zkus s tím kamarádem a tak jedině to poznáš, jestli je to silentblok na pumpě či není.
Je to motor 1,3 mpi a není to slyšet jen když jedu po nerovnostech, ale i když spustím motor a auto stojí. Nepravidelné zvuky jsou slyšet hlavně na straně spolujezdce. Co když sundám řemen? Nepoznal bych to tímto způsobem? A co to zapínání ventilátoru chladiče při vypnutí motoru, i když není venku horko? Nemá to s tím souvislost?
sundat řemen a zatočit jak s pumpou tak alternátorem a poslouchat s čeho ty zvuky dou případně zda to nejde nák ztuha či to v určitým místě nemá snahu drhnout
To bych mohl zkusit, snad budu chytřejší.
doplněno 09.06.12 15:02:Bojím se, aby to nebyly rozvodové řetězy, to by bylo finančně náročnější.
Zdravím, nad rozvody se dával u 1.3trojek rozdělovač pro karburátory a pro SPi (BMM). MPi už tam má jen deklík přišroubovaný dvěma šroubky M6 na 10 klíč. Ten deklík sundejte a strčte tam prst. Budete osahávat malé kolo a řetěz. Řetěz se nesmí nechat prstem prověsit a musí být napnutý jak struna. Jinak je vytahán... kolik km má ta Felina najeto?
doplněno 09.06.12 17:05:Hlavně tam ten deklík musí jít zpět. Je na něm ozubený převod (pozůstatek po rozdělovači) a pohání OLEJOVÉ ČERPADLO!
Pokud by nechtěl zapadnout, tak zařadit 4 nebo 5 a za současného postrkování auta to zkoušet smontovat. Ono to pak samo zapadne.
Děkuji za odpovědi. Pokusím se na to přijít sám, nějaké opravy už mám za sebou, tak snad se mi podaří z vašich rad závadu odstranit(chtěl bych co nejlaciněji). Kolik má Felda najeto? No mám takový dojem, že hodně, i když tachometr ukazuje 160 000km. Nejspíš bude přetočený tachometr. Ani nevím jestli bude mít smysl rozhazovat motor kvůli řetězům (asi ani spojka nic moc) nebo koupit starší z nějakého zrušeného auta.
doplněno 09.06.12 17:28:Ještě jestli by mi někdo poradil, jak seřídit spojku, abych zjistil jestli už není opotřebovaná. Občas mi při řazení o sebe škrtnou zuby
Na zpátečku je to normální. Není tam synchron a ani být technicky nemůže k vůli otočenému chodu tím doplněným kolečkem. Na zpátečku, pokud tam nejde, tak dát neutrál, pustit spojku (kola se přestaví) a zase ze spojkou jí skusit řadit znovu.
Pokud to dělá u rychlostí dopředu, tak úplně nerozepne spojka, nebo už odešli synchrony.
At ti někdo sešlapuje spojku a ty se koukej na převodovku v motorovém prostoru. Bude se pohybovat taková páka. Na konci páky je vydlička a v ní je lanko. Na konci lanka je matice a tou se seřizuje jen výška spojkového pedálu.
Nic víc se na spojce seřídit nedá. Jen výška pedálu a ta musí být stejně jako brzdový pedál.
Seřízení se dělá tak, že pedál spojky se vyklopí nahoru a podepře. Pak je lanko na vidličce volné a je možné točit tou matičkou na lanku.
doplněno 09.06.12 18:42:Pokud to škrtá stále, tak se pedál spojky dá dát nouzově trochu víš, aby se při sešlápnutí zatáhlo za lanko více (delší chod). Pak se ale musí počítat s brzkou výměnou spojky a nemusí ten dlouhý chod vydržet lamela.
doplněno 09.06.12 21:10:Není zač
protáčí se ti vrtulka na vodním čerpadle a pravděpodobně brzo ulítne radim urychlenou víměnu než to upečeš jak bábovku a pokud je ta felda 1,6ka ta má pumpu v rozvodech bál bych se že to odejde přeskočí rozvody a je vyděláno ted to na1,6ce ulítlo tatíkovi v tejdnu to budu řešit naštěstí to vypadá že jen ulítla vrtulka
pokud to je 1.6ka udělej komplet rozvody i s pumpou pokud 1,3ka stačí měnit pumpu
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.