Nejste přihlášen/a.
zdravím,
mám menší problém s škodou 125,když nastartuji se zapnutým sytičem a necham zahřát motor na cca 80 stupnů,a vypnu sytič tak drží otáčky na cca 900-950.Ujedu tak 3-5 km už bez sytiče ale najednou začne klesat na budíku teplota z 85 až na cca 50 stupnů a auto přestane i topit a přestane to držet volnoběh,takže po puštění plynu zdechne.
Nevím co s tím,napadlo mě vadné čidlo,ale to nevysvětluje že pak nedrží otáčky,nebo vadnou jehlu karbecu jak k ní jde zelený kablík ale to by nešlo po puštění sytiče po zahřátí a nedrželo by to otáčky hnedka.
Tak jedině termostat vadný?Jaké máte nazor na danný problém?děkuji velice za pomoc.
Nemáš to zavzdušněné? Nespíná se ti třeba ventilátor chladiče že by se tak ochladilo? Pokud nic z toho tak bude něco budíku nebo čidlo podívej se ještě na ten drát od čidla jestli není nejak porušený...
Sytič se obyvkle zatahuje po cca 2 minutovém zahřátí a dále se jede už bez sytiče. Vytáhne se pak jen krátkodobě např. na křižovatce, když nejde motor po přidání plynu do otáček. Jde-li teplota přes 80 stupňů, znamená to, že se soustava zavzdušňuje. Termostat se pak většinou otevře pozdě (pokud vůbec) a naplno, což má za následek velký pokles teploty. Může to být netěsnost u některé z hadic nebo prasklé těsnění pod hlavou, případně i hlava. Zavzdušňování lze odstranit tím, že se do termostatu udělá malá dírka o průměru 1,5 až 2 mm. Je-li ale vadné těsnění pod hlavou, moc to nepomůže. Chcípání motoru může zamezit zvýšení volnoběžných otáček...
testneni pod halvou a hlavu vylucuji bylo na tom motoru delane go,takze byl rozebran,a ujelo se max 5000km,predtim to slo bez problemu az posledni 4 dny to dela tento problem.mrknu jeste na tesnost hadic,nebo vymenim asi termostat,otacky jsem zvysil na 1000,ale stejne to po tom poklesu teploty nesrzi volnobeh vubec
Já bych to viděl jednoznačně na špatný termostat.Čidlo ne-to by ukazovo něco jiného než skutečnost a nemělo vliva na nedržení otázek po pádu teploty-nemá ŘJ.Zavzdušnování (fouklé těsnění či šp.hadice ) by mělo za následek úbytek kapaliny-ubývá?Jaké jsou hadice kdy spadne teplota a po jízdě.Především jejich tvrdost-pkd by se zavzdušnoalo ,tak budou hodně tvrdé a pkd je vadný termostat,tak jsou sice trocu tvrdší než před startem motoru ,ale není tam markantní rozdíl.Udělal bych pokus,na místě nechal na volno až do těch 80°C a průběžně kontrolovat teplotu hadic,a pokračoval až poté spadne na 50°c.Mělo by to jít skokově-studené a vlažné ,pak dost rychle horké-otevře termostat-poté stejná než padne teplota-zda skokem či pomalu...
zkusím vyměnit termostat,motor je celý přetěsněný tak měsíc dozadu,a vpředu v kufru jak je ten ventyl tak je hadice chvilku teplá ale poté studená ,ale chladič horký,tak jsem trošku opustil tak začla téct opět horká,teplota zas nahoru,takt o asi pouští špatně termostat,kapalina nikde neteče,ani neubýva z nádobky vzadu.
Teplota spadne pomalu a tím to ztratí i držení volnoběhu na i 40 stupnů.Hadice za termostatem směr dopředu pak byla studená,ja si myslel,zda to není někde přicpan pocestě dopředu
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.