Nejste přihlášen/a.
Dobrý večer,
mám Favorita z 92. roku a přestaly mi jít mlhovky a zpětná světla, nedosedaly kontakty na pátých dveřích. Dveře byly už dost shnilé, vyměnil jsem se proto za jiné, ty však měli elektriku vedenou otvorem v horní části dveří, jako to má novější typ Favorita. Předělal jsem tedy elektriku tak, aby vodiče byly dostatečně dlouhé pro vedení sloupkem až do dveří. Jak jsem ale vrtal otvor do karoserie auta pro průchod vodičů, vytvořila se ostrá hrana z vnitřní strany, kterou asi nijak neodstraním. Zajímalo by mne tedy, jestli je nějaká hadička nebo něco podobného, do čeho bych mohl vodiče strčit a nemusel se bát, že poškodím izolaci vodičů. Děkuji.
Díra musí být větší a pak jde tenkým pilníkem odjehlit od špon a ostrých hran v karoserii (plechu). Kabely se vedou toto gumovou průchodkou a jednotlive vodiče jsou ještě navzájem smotány do jednoho svazku textilní černou izolačkou, tak, jak to má Felicie u kabelových svazků.
Nezapomenout na dobré ukostření (šroubky co drží zezadu SPZ panel) a panty dveří vedou kostru na skelet.
Otestovat pak ohřev okna, mlhovky, osvětlení SPZ, světla zpátečky a dle výbavy zadní stěrač
Kdyžý tu tak zdůrazňujete to ukostření... Co by se stalo, kdyby to bylo špatně ukostřené a došlo někde ke zkratu, třeba díky porušené ilocali vodiče?
Žárovky, Výhřev mají společný kostřící bod, který je přišroubován pod některý šroubek úchytu SPZ panelu. U špatného ukostření dochází k přechodovému odporu a to se projeví teplem. Hlavně do ohřevu okna teče velký proud a když má špatnou kostru, tak na té špatné kostře dojde k úbytku napětí a nataví se v těchto místech izolace vodiče.
Následný zkrat už pak zachytí pojistka, ale už budou natavené nebo prořízlé (mechanicky vodiče). Jinak se nestane nic. Taky při špatné kostře proud jde přes společnou kostru přes jiné spotřebiče (třeba přes žárovky mlhovek, pokud je zapnutý ohřev).
Stačí si to skusit na vnějším zadním světle, kde se odpojí kostra pod šroubkem a zapne se směrovka a obrysové světlo. Sledujte, jak žárovky pohasínají vlivem zapnutého směrového světla...
U té kostry jde hlavně o spolehlivost, aby v případě mlhy ty mlhovky svítily. Ty zadní jsou hlavně pro nás ostatní řidiče
doplněno 04.06.12 20:55:S tím pájením na zatavený kov ve skle skušenost nemám, ale každopádně bych to skusil. Jemným smirkem obrousit a očistit a pak pájet.
Děkuji, ještě jak jste tu mluvil o těvh blinkrech.. když svítím a zapnu varovné blinkry, tak na přístrojovce zeslábnou kontrolky vždy, když zrovna svítí blinkry, když nesvítí, kontrolky svítí silněji. Může to být také kostrou? A ještě se chci zeptat, na zadním okně s výhevem upadlo vodič s konektorem ze skla, dá se nějak připájet nebo něco?
Už tu mám 2 odpovědi a díky adminovy nemohu dále odpovídat...
Kostra budíků je za budíky na volantovém sloupu (taková šikmá výztuha). Jdou tam dva bílé tlusté vodiče. Bude to tím
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.