Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Převody Škoda 105/120 4-kvalt vs 5-kvalt

Od: mikihans® odpovědí: 9 změna:

Ahoj, mám doma favorit motor a plánuji ho s pomocí kamaráda automechanika nacpat do Škody 105L (původní je rozežranej a línej, tak tomu chci trochu přilepšit). Teď neřeším otázku legality, nechám vymazat motor z techičáku a odbrousím číslo motoru, s tím problém není.

Moje otázka je, jestli jsou převody na 4 a 5 kvaltu různě dlouhé, nebo jsou stejné a jen je 4kvalt o tu pětku ochuzen?

Ve škodovce mám totiž 4kvalt a 14" kola, 5kvalt převodovku bohužel nemůžu momentálně v okolí sehnat.

Nemám to kvůli rychlosti, ale někdy abych se po rozjezdu z křižovatky udržel provozu a nezdržoval, chce to "plnej knedl" abych se trochu odpíchl. To ani nemluvím o jízdě do kopce nebo za studeného motoru (v zimě s tím bez chvíli zahřívání ani vyjet nejde).

Podle toho mám pak taky spotřebu i přes 10 litrů (jezdím předpisově a "plnej" dávám jen abych nezdržoval).

Má podle vás tato úprava - silnější motor - smysl? Škodovku mám rád, je v super stavu a favorita/feldu nebo cokoliv jiného si místo ní kupovat nechci. Je to takovej můj miláček

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


4x

Miki, nevím přesně o dlouhé pětce, ale naprosto přesně vím, že nelze lehce vyměnit převodovku. Musíte upravit karoserii za zadní sedačkou. Nevejde se bez říznutí kastle. Dále pak motor z Favorita musí projít mnoha upravami, zuby na setrváku podložka pod karbec a mnoho dalších drobností. Fandím Vám a přeji jen úspěch.

pokud má škoduli užovku tak je 5tikvalt problém ale de to pokud je škodule Mková po roce 1985 tak tam de 5ti kvalt bez problémů


Je to užovka rok 80. Chromované nárazníky, čtyři kulatá světla, stříbrné lišty, prostě nádhera :D ten čtyřkvalt tam nechám, o výměně motoru ještě popřemýšlím. Vím že to není jen tak, ale kamarád si na to troufá (zatím jsem neviděl auto a problém, se kterým by si neporadil). S úpravami samozřejmě počítám, protože motor má jiný náklon, tedy rozhodně uchycení motoru je jiné, olejová vana, podložka pod karburátor, výfuk, věnec setrvačníku a plno dalšího

 

gumidek*

2x

Neodpovím ti sice přímo na převody jednotlivých stupňů u obou variant, ale spíš tě upozorním na fakt, že v případě karburátorů Lekr a Pierburg je problém s jeho polohou ve Škodovkách s motorem vzadu.

Hlavně plováková komora je u karburátoru navržena tak, že bude karburátor orientován dopředu a ne otočen o 90°. V zatáčce na hladinu působí odstředivá síla a na tryskách bude v jedné zatáčce ochuzovat směs a ztrácet výkon.

Samozdřejmostí je, aby byl v rovině a to se řeší úpravou sklonu sání. Je i možnost, že na Favorití motor se dá původní SEDR, ale proč, když ten lekr je automat (sytič) a i v zimě jde okamžitě vyjet.

Nejlepší je BMM (SPi) verze v Šáde . Pokud seženeš starší karbec Lekr, tak počítej s tou 10ti litrovou spotřebou, dokud ho nezrepasuješ.

Jestli jí máš v super stavu, máš dost financí a času a chut, tak se do toho dej . Taky moc nechci Feldu a pořád si udržuji Favorita.

doplněno 30.05.12 21:14:

BMM vstřikovač pracuje v jakékoliv poloze (viz odkaz na bastl u trabanta) :D:





Mám po maturitě a víceméně volno, teda ještě asi týden brigády tak se do toho asi pustím. Jen s tím karburátorem mě to štve, protože právě ten původní EDSR se mi tam cpát nechce, sám nevím jestli "rozežranost" není způsobena jím. Jinak může to ovlivnit i předstih? A je nějaká možnost si ho v domácích podmínkách přenastavit (bez stroboskopu)?

gumidek*

Je, já to dělal maličkou doutnavkou :D. Dám ti svoje video na ulozto.cz

doplněno 30.05.12 21:26:

Tak tady to je. Dělal jsem to letos v lednu . Na videu je zezačátku vidět spřažená kontrolka ABS (žlutá) s poruchou brzd (uprostřed červená), ale teď už mám kontrolku ABS využitou pro kontrolu větráku na chladiči :

ulozto.cz/...

doplněno 30.05.12 21:29:

Jo, a to kvikání ke konci je ložisko alternátoru :D

doplněno 30.05.12 21:52:

Podmínkou je pouze nabarvený zářez na řemenici na bílo (cca 10mm), doutnavka leží na stupnici a hlavně tma venku

 

laybor*

0x

Převody jsou u 5 kvaltu delší

zaráží mě spotřeba 10 litrů - já v mládí nemíval víc jak 8 , a to jsem lítal.

doplněno 30.05.12 21:10:

Samozřejmě naopak - u 4 kvaltu jsou delší .

doplněno 30.05.12 21:17:

Pro Milana 3 x velká 1.


No přijde mi, že by možná stačil pořádně seřídit. Kdybych jezdil za 8 tak jsem spokojenej, ale jednou (v létě!) jsem mezi dvěma tankováníma spočítal 12l/100km spotřebu, a to už je docela masakr i kdybych tomu šlapal pořádně

Jinak byla nastavené hodně bohatá směs na volnoběh (8 půlotáček šroubu, podle "návodu" by měly být 2)! Tak jsem to vrátil na 3 půlotáčky (při 2 už to zdechalo) a možná by to mohlo být i tím, od té doby jsem spotřebu nezkoušel počítat.

 

knovak

0x

tady je odkaz na převodovy poměry skoda.panda.cz/...každý si může spočítat rychlost při určitých otáčkách.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]