Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Spojka - chrastění ložiska - je nutná výměna?

Od: jazjanova odpovědí: 16 změna:

Zdravím,

vlastním fiat punto 1.1 a chrastí mi už delší dobu spojkové ložisko, ale pokud sešlápnu pedál tak přestane. Spojka však zabírá v pohodě a auto má najeto 130tisíc a nepozoruji, že by rozjezdy byly nějak horší. Sice zabírá už trošku výše, ale rozjezdy jsou v pohodě. Je nutné ložisko vyměnit a nebo počkat až začnu pozorovat, že spojka už neplní svou funkci? Připadně, může to ložisko něco poškodit?

 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

tetě chrastí již 2 roky čekám až to klekne úplně stejně se to musí měnit komplet-přítlačák ložisko spojka

jediný co se může stát že jednou nedojedeš a budou tě muset přitáhnout

 

kdokoliv*

0x

Poškodit může a brzy to asi udělá. Ložisko nesouvisí s lamelou spojky! Lamela je jedna věc a ložisko které je středící prvek hřídele s převodovky se může vysypat rozpadnout a bude po legraci = tomu ale předchází ještě zhoršený rozjezd, kdy nebude hřídel vystředěna a začne se při rozjezdu vychylovat do krajních možností snesitelnosti dané hřídele, kdy bude následovat i postupné poškození paprsku přítlačného kotouče spojky až dojde k jejímu znehodnocení. Určitě doporučuji výměnu.

doplněno 09.05.12 19:34:

Tento dodatek je upřesněním pro ... = Jen tak pro zajímavost = odpověděl jsem na dotaz, který v sobě nenesl zmínku o výměně spojky nýbrž: zda-li může ložisko něco poškodit. V případě opravy, kterou bude provádět pravděpodobně někdo, kdo tomu alespoň trošku rozumí a má také možnosti opravy, také on sám určitě zhodnotí, co je třeba udělat a vyměnit!

já bych si netrouf při výměně ložiska tam nechat starou lamelu a přitlačák a riskovat že to budu do roka dělat zas

aleee*

Sám jsem s "chrastícím" spojkovým ložiskem na puntu najezdil přes 10000 km a nic se nestalo.

S autem jsem jezdil pernamentně po dálnici 5000ot/min delší trasy.

Takže bych se toho zase tak nebál. I kdyby to s sebou vzalo převodovku, tak ji koupíte za 3000kč.

Sám bych do toho nesahal, dokud to jezdí a chrastění není opravdu výrazné - stejně to budete muset udělat i se spojkou, když už jde ven.

blackflamesiczi*

ja to takhle udelal take s loziskem u menice a pak odtah 10 000,- a ze lozisko stalo 200,- tak se to vyplatilo

 

jazjanova

No ono to chrastí jen při volnoběhu a pokud není spojka vypnutá, ale taky už asi tak posledních 5-10tkm. Jak dlouho trvá asi výměna? Spojku si seženu z polska za levný peníz (žádný padělek, ale originál) a nechám si to udělat. Tak asi přibližně jak dlouho by mohla trvat práce? Jezdím do dobrého servisu, kde jsou hodně dobří, ale at vím orientačně...

blackflamesiczi*

znackove dily z polska jsou zarucena kvalita neni lepsi Xová od znacky v cr za ty same prachy

jazjanova

Na fiat, lancii a alfu romeo určitě...protože například palivové čerpadlo Bosch v česku vyšlo na 5000 a v polsku na 2300. V značkové mototechně. Měl jsem v ruce obě a 100% žádný padělek.

Originál silentbloky maget mareli v Česku 4600, v polsku ty stejné 1550.

aleee*

tak jestli na těch z polska bylo "maget mareli",tak tomu rozdílu ceny i věřím.
Pokud si donesete do servisu vlastní díl, dejte mechanikovi 300 navíc (a buďte rád že to vymění bez keců) a doufejte, že se Vám ta úspora nevrátí v podobě poruchy (Vámi dodaný díl ->servis drží záruku jen na montáž, ale v případě reklamace platíte montáže a materiál znovu Vy.)
Je to dvojsečné.
blackflamesiczi*

ja to nedelam , primese si nekdo svuj dil tak at si to necha udelat nekde jinde

jazjanova

Vy jste jak spadnutí z višně...děláte jak kdyby vám nikdy neuteklo písmenko a strašně generalizujete (Generaliza = když to dělají dva tak to musí dělat celý svět)...když koupíte na polské burze něco tak se nedivte.

Já kupuju pouze v mototechně, která působí na trhu již hodně dlouho a zatím žádný problém. Kupujou tam i přátelé a taky bez problému.

Víte v čem je rozdíl? Na vlastní oči jsem to viděl...že Češi mají 200% přirážku k původní ceně. Poláci jen 5-20%.

jazjanova

Vy neděláte, když vám zákazník přinese svůj díl?

Tak to jste hloupý. Stačí do protokolu o převzetí vozidla napsat, že zákazník ručí za své škody užitím neoriginálního dílu sám.

 

blackflamesiczi*

muzu si vybirat a nemam zapotrebi pak poslouchat ze je chyba v montazi a ne v dilu. Pokud montuji sve dily rucim si za praci a dily kompletne a neriskuji dobre jmeno na zaklade pochybneho dilu a take me na servisu nestoji auta kvuly tomu ze si zakaznik schani nejakej dil o par korun levnejsi. A chtel bych videt nekoho jak v hospode rekne ze si to posral sam levnym dilem , spise to bude hazet na debilni servis atd. A servisu je hodne tak muze jet jinam a ma to

doplněno 10.05.12 16:33:

jeste montuji polske lpg a to je jedina dobra vec z polska o zadne dalsi nevim

jazjanova

Ale je zbytečné se s vami hádat...

Vidíte slovo Polsko a vidíte šmejd...

Přitom to tak vůbec nemusí být.

endyfrog*

Pokud máte dobrý servis kde vám to udělají tak ráno dáte auto a odpoledne jedete je to práce tak tři čtyři hodinky záleží na servisu a mechanikovy

 


0x

Až začne ložisko rachotit při vyšlápnuté spojce, tak je nutná jeho výměna!

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]