Nejste přihlášen/a.
Pěkný den,
mám dilema. Bydlím 15 km západně od Brna, po roce se objevila na inzerci garáž v naší lokalitě u baráku. Je stará cca 22 let, má 19m2, asi žádná rekonstrukce neproběhla, fotky zevnitř chybí, údajně má mít elektricky ovládaná vrata, což nevím...vrata má standardní jako ty ostatní a ty jsou manuální. Chtějí za ni 800 tisíc Kč. Před rokem byla na prodej naproti garáž o trochu starší za 860t Kč a byla pryč do 10 dnů. Tady se po 14 dnech neprodala. Doma mi říkají, že 800 tisíc za garáž je hodně. Což je pravda, protože na přelomu 2020/21 se prodávala jedna za 450 tisíc Kč. Ale zase si myslím, že už to lepší nebude a ceny dolů nepůjdou. Tak mám dilema. Chtěl jsem si pořizovat auto, tam je trochu problém, že co týden chci něco jiného. :D Bohužel i auta za 600k mají nějaou pojistnou událost.
Teď už se motám jen mezi Golfem 7R (7 let starý auto za 600-650k, ale výkonný), Modelem 3 (kterou nemám kde nabíjet, protože žiju v bytě). Protože moje Alfa už končí tak jezdím s otcovou Giuliettou QV (moc super, ale nedokážu se dosta pod 12/100km ale za 250 tisíc Kč asi top) no a můj mechanik mi radil, že si mám koupit 2.0 TDI BKD ve dvojkové ofci.
Takže teď vlastně přemýšlím, jestli upřednostnit vysněné auto nebo garáž, protože kdybych si koupil Golfa i garáž, tak mi zbude 200k a to nepočítám počáteční servis a to, že momentálně hledám práci, takže to je sotva nějaká rezerva.
Je garáž dobrý uchovatel hodnoty? Auto sice není investice ale využil bych ho víc a byla by s ním větší sranda. Garáž pokud bych pořidl tak ke svému využítí, určitě bych nepronajímal. Vzhledem k tomu, že mi je 26, nejsem na tom zdravotně uplně špatně ale uplně topový to taky není a moje doktorka co si říkala, že bych možná mohl dostat i částečnej invalidní důchod tak moc nepřemýšlím co bude za 20-50 let...jako abych teď někam investoval, že se mi to v 65 hodí...to už tady třeba nebudu.
Já vždy valím oči když nějaký senior začne srovnávat cifry a to ještě s před rokem 1989...
K čemu je to dobré? O paritě kupní síly neslyšel.
Ale obecně řečeno: některé pozemky šli do ceny protože prostě pozemky je omezené množství, dále ceny stavebnin šli do ceny protože cena lidské práce stoupá s tím, jak stále méně lidí je ochotno makat rukama. Jen myslím ten stavební materiál, protože když si vyrobíš ten stavební materiál vlastníma rukama, no tak to co musíš koupit na barák tě vyjde taky klidně do 200 000 dneska - Viz petr skořepa, no ale je mu ten stavební materiál vyráběly na kurzech jeho žáci, ve většině světa prostě se na to z volá vesnice a ta bude plácat cihly z hlíny, takhle se staví stále ve většině světa...
Nevím kolik by vyšla dnes garáž materiálových cenách, hádám že by to bylo něco okolo 150 000? Zbytek bude lokalita a práce?
Díky za odpověď. Otec má garáž po rodičích, kterou asi eventuálně někdy zdědím. Je cca stejně velká jako ta inzerovaná. Jako zázemí na výměnu oleje nebo kol je to dobrý, má tam vybavení, ale nějaký větší servis bych tam dělat nechtěl. Mám kamaráda automechanika co má plně vybavenou dílnu, hlavně má zvedák, takže to je úplně o něčem jiném.
Takže já bych tuhle potenciální garáž využil tak na parkování svého auta + odkladiště pneumatik. Ale zase auto prakticky využívám denně, takže chodit cca 200-300 metrů ke garáži, když před barákem do auta nasednu a jedu. V zimě to může ušetřit čas když je auto potřeba odmetat ale jaký jsou u nás zimy.
Zvažoval jsem to třeba i tak, že bych si od otce koupil tu Giuliettu jako víkendovku a mohl ji v té garáži parkovat a na ježdění bych si koupil Ofcu v TDI. Ale i když ta Giulietta s mým stylem jízdy žere 12 litrů na 100, tak živit dvě auta by se nevyplatilo. A vlastně ta Julie stejně do teď parkovala v té jeho garáži. Takže se to asi nevyplatí.
Koupit si garáž dražší než je auto je docela úlet. Garáž za 800 000 bych si koupil leda v krajským městě kdybych měl měsíční příjem tak minimálně 100-200 000 Kč (Ale to bych se nemusel ptát na tuto otázku v internetové poradně a rozhodnul bych se sám).
Jinak bych si koupil levnější auto, parkoval na ulici a peníze investoval lépe
Garáže a nemovitosti jsem nakupoval v době, kdy to mělo smysl, dnes má smysl je prodávat za nesmysl těm, kteří jsou ...
Ty ceny jsou nesmysl ale zase před rokem za 860k se prodala za pár dnů. Tak buď tady ta je v nepořádku a nebo je teď okurková sezona. Ale evidentně i když je to přepal tak Ti lidi jsou ochotní si to koupit.
Já zas než bych ty peníze dal do nějakého fondu, tak si radši koupím to auto i klidně nějaký dražší, protože mě auta a řízení baví. Na druhou stranu dneska koupit si auto za 500-600k a výš jako ojetinu neznamená, že to je vše pünktlich. Byl jsem se podívat na tři Arteony. Všechny stály nad 600k. Jeden byl po kroupách. Druhý byla opravená totálka. Třetí byl na tom nejlíp ale prodejce mi řekl "Majitel půjčil auto synovi a ten prorazil dvě pneumatiky." Tak co s tím asi dělal. :D Za ty prachy se dá koupit nový, to ale zase víc ztrací na hodnotě a chybí tomu motor.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.