Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Má na to právo?

Od: makyyy odpovědí: 15 změna:

Zdravíčko,

stala se mi nedávno událost. Jelikož jsem byla několik týdnů nemocná, a potřebovala jsem pro zaměstnavatele doklad o tom, že tomu tak skutečně bylo, doložila jsem výstupní lékařskou zprávu, kde byly všechny mé údaje, data hospitalizace atd. Přesto si zaměstnavatel na základě téhle zprávy zavolal do dané nemocnice, aby si ověřil, že je ta zpráva pravá, že jsem tam skutečně byla atd...Moje otázka tedy zní, má na to sakra nárok?!

může si jakákoliv organizace takto ověřit platnost lékařského dokumentu, například tím, že zavolá ošetřujicímu lékaři, či do nemocnice a zeptá se zda, jsem byla skutečně ošetřována/hospitalizována v ten a ten den, v danou hodinu...?

Nejsou tyhle informace jen s mým souhlasem? Vím, že se informace vztahují především na informace o zdravotním stavu, ale zajímalo by mě i toto.

Přece si nemůže, jen tak někdo zavolat, ( může se představit jako instituce, ve které mám údajně působnost) a vyžadovat informace o tom zda jsem byla ošetřována či nikoliv, dá se toho lehce zneužít.

Díky za každou reakci.

Markéta.

doplněno 04.05.15 18:52:

Díky všem za odpovědi.

Neřeště pracovní lístky, co kdy, kde pošlu.

Dejme tomu, že jsem nic neposlala, zavolala zaměstnavateli, že jsem v nemocnici, on řekl OK, pak mi dáš nějáky list, ať vím, že jsi fakt byla neschopná...

Otázka se týka, jestli má můj "zaměstnavatel" (ale v podstatě i jakákoliv organizace s níž jsem v nějákem stavu) právo, zavolat doktorovi a ověřit si na základě dodaného výstupního listu z nemocnice, jestli je ten list pravý, jestli jsem skutečně byla hospitalizována.

Ještě jinak... když jsem byla na škole, nosili jsme omluvenky od doktora učiteli, měl by tento učitel právo doktorovi zavolat a ptát se zda jsem skutečně byla nemocná?