Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Sbírání známek - jak na to

Od: zajdula odpovědí: 6 změna:

Prosím o radu. Zdědila jsem krabici "vystříhaných" známek z dopisů (známky, které mají kolem sebe kus obálky). Ráda bych je nějak roztřídila a založila do alba, ale vůbec nevím jak. Mají se známky nějak odlepit? Jak na to? Děkuji za rady, v této oblasti jsem absolutní amatér...

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

ladinpraha*
hodnocení

2x

Asi bych je nejdřív ukázal nějakému filatelistovi, aby posoudil, jestli má nějaký smysl se těmi známkami zabývat.

hahanaj*
hodnocení

0x

opartně ostřihnout kolem známky a vložit do teplé vody odmočit a lehce sejmout a nechat na novinách uschnout a pak vložit do alba

doplněno 02.12.12 19:33:

Známky z obálek nemají valnou hodnotu jedná se o halířové položky . Známka s utrženým kusem obálky i když je tam razítko nemá cenu žádnou - buď se sbírají obálky s razítkovanou známkou a nebo jen známky ,ale stejně po odlepení známka bez lepu postrádá na ceně ... dala bych to dětem na hraní :D:D:D

zajdula
hodnocení

Nejde mi o hodnotu peněžní, ale o to, že to sbíral mě blízký člověk, který to bohužel nestihl zpracovat (zemřel).

ron*
hodnocení

0x

Nejsem filatelista, ale kolega sbíral známky. Ustřihnuté známky s kusem obálky dával do alba celé. Známky neodlepoval, chtěl zachovat i celé razítko pošty na obálce. Známky dával do běžných alb na fotografie s přelepovací folií.

repkin*
hodnocení

0x

Souhlasím s prvním příspěvkem, jinak známky se odlepují nejlépe nad párou.

Příště opatrně otevřít dopis nad párou a obálku schovat. Jinak se to třídí po státech, nebo po tématech, jsou i různé katalogy, kde se dozvíte hodnoty známek ať už v aršíku, nebo orazítkovanou, neorazítkovanou nebo i nějakou tu raritu. Mám doma také asi dvacet známek, z toho jedna by měla mít podle katalogu hodnotu 200,-Kč, v katalogu byl i Klaus tuším, že z roku 93 v hodnotě asi 10.000,-Kč

zajdula
hodnocení