Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nízké otáčky Felicia 1.6

Od: redroker® odpovědí: 14 změna:

Asi před 2 lety jsem tu řešil problém s nízkými otáčkami u felicie 1.6 (téma zrušeno), za studena na volnoběh to dělá nějakých 900-1000ot, po zahřátí 400 a motor sem tam skoná. Automechanik zkoušel vyčistit škrtící klapku, ale marně. Teď jsem koupil novou klapku, ale na diagnostice hlásí základní nastavení a nejde s ní nic dělat.Bylo vyměněno i čidlo otáček, beze změny. Automechanik dal starou klapku opravit známému, ale toto není řešení, poněvadž klapka může vydržet cca 1/2 až rok. Jaký tu může být jiný problém?

 

 

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x
avatar luigi

Zborcený katalizátor , který ucpává výfuk

 

1jara*
hodnocení

0x

Dobrý den, vymňeňte čidlo otáček motoru, třeba od známého co to udělá.

doplněno 27.08.11 18:20:

Ano to čidlo jsem přehlédl*zed*! Pak ještě nechat přehrát soft. řidící jednotky motoru.

hodnocení

Díky, ale o tom čidlu jsem se již zmínil*zed*

edge*

Tento problém mám taky a řeší se už druhým rokem... Dneska jsem s bratrancem měnil klapku, kterou on upravil, takže známý tvýho mechanika ji neopraví, ale upraví... Každopádně ikdyby to bylo jen na půl roku, tak pro zkoušku se to vyplatí... Zítra při cestě do práce a z práce, kde po cestě je v jednom místě provoz v jednom pruhu na rychlostní silnici to 100% otestuju v koloně*smich* Dneska se "starou" neupravenou klapkou mi motor skapal 3×. Takže tak nějak... Využíám klimatizaci, takže příčina je asi i tam, protože při zapnutí klimatizace volnoběh klesá.

V klapce je vyvrtaná dírka, která by měla zajistit vyšší volnoběžné otáčky. Vysvětloval mě, že při studeným motoru to může být až 1300 a postupně po zahřátí to bude 900 až klasických 650-700, tak uvidíme. Ale při zkoušce na místě to mělo tendenci klesat a vybroval motor. Bratranec na to nic neříkal, tak to bylo asi normální a těch 650 otáček..

 

hodnocení

Mé auto klimatizaci nemá.Stále čekám, až se mi automechanik ozve s tou upr.klapkou. Mám tam tu novou a otáčky jsou beze změny na 400!

edge*

A těch 400 je konstantně nebo má snahu na ně klesat? Dneska jsem jel s tou provrtanou a motor měl snahu klesat na 500 v koloně. Ale nevyřazoval jsem, měl sem sešlápnutou spojku žeby to mohlo být taky na vině?... Ještě to zítra vyzkouším bez klimy, dneska bylo ještě vedro:D Ale nechcípnul, tak je to dobrý. Motor přestal cukat, ale ideální to i tak není:( Uvidím dlouhodobě. Teda do pátku jak to bude šlapat a kdyžtak tam šupnu tu starší neupravenou zpátky. Ale zatim je lepší ta upravená ikdyž má jiný problémy na který si budto zvyknu, nebo mě budou deptat.

doplněno 30.08.11 22:20: Hodím sem ještě citaci z podobnýho tématu:
"Měl jsem též tyto problémy.Sehnal jsem na netu člověka,který seřizoval auta pro závodníky.Stačí se registrovat na Š stránce a je tam adres habaděj.Domluvil jsem se s ním ,on vzal notbuk a za jízdy z něj šteloval ŘJ.Celou hodinu mu trvalo než to dal do kupy.Stálo to 2000,a dal jsem je rád,problém byl vyřešen,až do prodeje vozidla ,2roky se na nic nesáhlo."
spartak

Mne sa takto chovala Octavia 1,6 / 55kw/ čiže ten samý motor ako vo felde. Nastriekal som do klapky "Čistič na škrtiace klapky" a pomohlo mi to už 2 krát. Tiež mi klesali otáčky až mi pri prichádzani do križovatky auto chciplo - nestihol som ani preradit na nizsi rychlostný stupeň. Vo vašom prípade, kedy drží stále 400otáčok bude problem asi niekde inde, nie v klapke, typoval bysom snimač otáčok. A ako sa to auto správa ked akcelerujete? Alebo pri jazde, ma tah, alebo je lenive?

hodnocení

Zkusil jsem dělat chytrýho a automechanika na to čidlo otáček upozornil,odepsal mi toto: čidlo otáček neboli snímač polohy klikového hřídele nebo vačkového hřídele je pouze k tomu aby řj věděla kde je horní uvrať a dala impuls na vtřikovací ventil,který uvolní dávku paliva do spalovacího prostoru. čidlo otáček nemuže ovlivnit volnoběh. je bud dobrý a nebo špatný. Když je špatný tak motor nejde vubec nastartovat. Jednou se mi stalo,že sem motor normálně nastartoval a po zahřátí motor začal kuckat až chcípnul a nešel nastartovat.Když to vychladlo tak zase běžel jako hodinky než se zahřál.

edge*

Do jaké míry se motor zahřeje? Snad se nepřehřeje. Třeba by byl problém s chlazením, ale ikdyž se motor přehřeje tak jde nastartovat a normálně jet. No normálně... Dokáže jet, ale určitě se to nedoporučuje!:D

A jeslti automechanik napojuje ŘJ na diagnostiku tak to žádnou chybu nehlásí? Co třeba napojit ji hned po náročné jízdě při zahřátém motoru. Třeba by to šlo nějak vyladit tam. A nebo domluvit, žeby to skusil při jízdě jak jsem citoval navrchu. Každopádně na takovýto ladění to musí mít dotyčnej v malíčku. Ten člověk asi sleduje dráhy otáček teplot a kdoví co všechno je třeba ladit a pozná nějaký neduhy, který se snaží potom vyladit.

hodnocení

Nová klapka,problém přetrvává, zkusil jsem i aditivační přísadu na vyčištění pal.systému,nic!

blackflamesiczi*

udelal jste zakladni nastaveni?

hodnocení

Základní nastavení provedeno

erikch*

jen tak řekněme "pro úplnost"-jak je na tom lambda? Až budete zkoušet ono zapůjčené čidlo(jestli si dobře pamatuju předchozí reakce) zkusil bych i "prohodit" lambdu...

blackflamesiczi*

a lambda nefunguje poradne uz po 5 letech tuhle jsem je schvalne zkousel na vic autech (zkousel jsem novou diagnostiku) a ani na jednom nesla jak ma

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]