Nejste přihlášen/a.
To na obrazku nejsou rozvody jake asi mate na mysli, nicmene vymenit tento remen je dozajista vhodne.
Tohle je řemen pohonu alternátoru a vodní pumpy.
Mění se v době, kdy se objevuje tohle steření.
5PK1220 pro vozidla bez klimatizace (u tebe na fotce je oběžná kladka na víku rozvodů, takže klimu nemáš)
5PK je 5 drážek
1220 je délka v mm
Na alternátoru je horní šroub M8 na 13 klíč. Ten se uvolní včetně té placaté vzpěrky s drážkou a alternátor se natlačí k motoru. Tím se řemen uvolní a vymění. Omotá se přesně na řemenice jak byl starý.
Potom se alternátorem řemen opět dopne odkloněním alternátoru směrem od motoru.
...
Práce na 5 minut
...
Rozvody motoru jsou za tím hliníkovým víkem a jsou řetězem bez napínáku. Tedy vytajáním řetězu začne skákat časování vačky. Tomu motoru to extra nevadí, ale zvedne se trošku spotřeba paliva, omezí se výkon motoru a zvedne se hlučnost v podobě chrastění na volnoběh.
150tkm už je určitě na výměnu i toho řetězu. Řetězová kola se musí montovat bez přesahu do osy, aby se řetěz jakoby nelámal a nevytahal za krátkou dobu. Mnoho mechaniků to prostě jen namontuje a neřeší. V sadách bývá vypodložovací tenoučká podložka právě na tento účel a na měření přesahu stačí položit na velké vačkové ozubené kolo ploché ocelové pravítko nebo i klidně čepelku z odlamovacího nože a musí být v dotyku s malým kolečkem kliky bez vaklu.
Na fotkách jak to vypadá. Řemen altíku nešponovat moc. Jen tolik, aby nepískal. Přílišné napnutí zničí ložisko pod řemenicí altíku a oběžnou kladku co je na fotce an víku rozvodu.
řemen pro verzi s klimou je 6PK****
Takže nepoplést. Má i delší rozměry (aby omotal více řemenic a kompresor klimy)
To je řemen alternátoru,stojí cca 200 kč u mechanika určitě víc+hodina práce = cca 1500(záleží jakého máte machanika)
Jinak na rozvodech máte řetěz a ten se prakticky nemění
jo a ještě mu nahlaste jestli máte klimu nebo ne-jiný rozměr řemene
vodní pumpu vám pohání tento řemen -je to ta řemenice v levém rohu vaší foto.Pokud vám neprotéká tak se nemění
Takhle popraskaný klíňák mám na Feldě už třetím rokem a nový bude takhle vypadat už po půl roce-alespoň na Feldě jsem to vypozoroval. Vozím sebou i náhradní, na Feldě se dá ten klíňák vyměnit i na cestě, stačí kus prkýnka na "posun" napínací kladky nebo 19 mm klíč..
Mě Continental vydržel 3 roky.
U Felicie moc nepraská. Pořád se točí v kruhu po obvodu.
U Fabie je k vůli velkému odběru z alternátoru elektrohydroservem potřeba řemenice řemenem omotat víc. Né jen o 1/3 za rožky jako u Feldy a tak Fabie má vloženou oběžnou kladku. Bohužel díky ní se řemen převrací z rubu na líc a více se namáhá.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.