Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vw golf 4 problém

Od: dominik007* odpovědí: 36 změna:
Dobrý den, před nějakou dobou jsem sem psal že můj golf 4 1.6 16v nejde do otáček zprvu to nešlo nad cca 4000 ot a teď již maximálně do cca 2500 ot. Neměl jsem na to čas ale teď se na to chci zase podívat, přece jenom se mi ho ještě nechce zbavovat. Díky za tipy
Přikládám odkaz na video.
Mechanik říkal ať zkusím stříknout do sání trošku start spreje a to když uděláme tak otáčky ještě klesnou motor cukne a zase jede.
A jelikož poblíž žádného dobrého mechanika nemám k tomuto do mám celkem daleko a musel bych to odvézt asi na nějakém podvalu.

youtu.be/...

 

 

36 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
avatar dabel
Co palivový čerpadlo davá potřebný množství benzínu?
Palivovej filtr je novej?
dominik007*
hodnocení

Ano v březnu dělané všechny filtry, olej a svíčky. A tlak jsem měřil 3 bary. Dokonce jsem si kvůli tomu koupil i tuto sadu :D
autodily-pema.cz/...
dominik007*
hodnocení

A začalo to vlastně dělat už někdy v květnu a když jsem zkusil napojit hadičku přímo z čerpadla v nádrži do vedení potrubí za filtrem tak to taky nemělo žádný vliv takže jsem ten například zanesený filtr. Taky jsem zkusil dotankovat 100 benzín a taky nic.
petrovic

Bud mas pricpane vstrikovace, coz se muze stat... nebo se Ti vysypal katalyzator a motor se dusi. Ten samy efekt, jako kdyz to pricpes hadrou. Zkus odmontovat svody, nekde hned u hlavy. Pozor, bude to rvat jako prase, ale to prezijes.

dominik007*
hodnocení

Katalyzátor mám vykuchaný protože se kdysi rozsypal a mám v tom obalu navařenou trubku.
Co chod motoru? Je pravidelnej nebo se to nak dusí cuka?
Napadá mi že by mohli bejt prostřelený vn kable nebo zapalovací cívka
Zkus toto : skoda-club.net/...
dominik007*
hodnocení

Na volnoběh je krásně tichý a když odpojuji ty moduly na svíčkách tak se při každém začne motor cukat
Jestli to ma jednotlivý moduly tak kdyby byl problém diag by to napsal
Jen výstřel do tmy neni možný že by se ti někde podařilo přehodit benzinový hadičky zpátečku s přívodem?
Na čerpadle se to přehodit dá docela dobře
Mě se to kdysy povedlo u jednoho naftaka a chovalo se to podobně
dominik007*
hodnocení

Nene to už jsem taky zkoušel a benzín uvnitř smrdí dodnes :D
No napada mi rozpadlej vejfuk ze vnitř u koncovýho dílu sem to už párkrat zažil
Pak jak už tu někdo psal klapka k.o ta by měla když ji dáš zakladní nastavení otevřít a zavřít a to by mělo jít vidět
Pak bych vagem v měřených hodnotách ověřil pedál plynu

Pokud na volnoběh a do určitých otáček jde normálně, tak jsou, podle mne, pouze tyto možnosti:

1. omezený přítok paliva, vstřikování

2. špatná funkce škrtící klapky

3. Zanesený výfukový systém (filtry, tlumiče)

Pokudm jsem četl, něco jsi již prověřil. Ale opravdu bych ještě zkusil, zda není zacpaný koncový tlumič výfuku. Je to sice "banální", ale kdysi dávno se mi stalo obdobné. Na dovolené v Jugošce, s karavanem, při jízdě do kopce se sesunula vnitřní rez do zadní části a ucpávala výfuk. Na volnoběh OK, při pomalé jízdě OK, ale při přidání plynu ztáta výkonu a otáček. Odmontoval jsem jej, vysypal rez a bylo vyřešeno.

dominik007*
hodnocení

No měl jsem to rozdělané před katalyzátorem a nepomohlo to může to být něčím ucpané ještě blíž k motoru?

 

dominik007*
hodnocení

Ještě doplním.
Je to 1.6 16v AZD. V březnu dělám filtry, svíčky, olej. Minulý rok rozvody. A samozřejmě jako snad všechny tyto motory žere olej cca 250ml na 4000-5000km najeto 237xxxkm. Napadlo mě jestli nemůžou být nějaké zapečené ventily nebo něco. Takže bych musel dát dolů hlavu. U Felicie jsem si měnil těsnění sám ale tady nevím jak tam jsou uložené ty vačkové hřídele jestli jsou hned pod tím víčkem nebo nějak jinak.
doplněno 14.09.21 19:49: A ještě jsme nechal vyčistit vstřikovače. Koupil novou váhu vzduchu a ten palivový ventil co je na že liště se vstřikovači. A tlak paliva před lištou změřen 3bary.

 

hodnocení

0x

Začni vyčištěním a základním nastavením škrtící klapky přes diagnostiku.

dominik007*
hodnocení

Ano to jsem zapomněl napsat klapku jsem vyčistil a udělal základní nastavení přes VCDS diagnostiku. A taky jsem vyčistil EGR ventil. Mimochodem diagnostika žádnou chybu nepíše. Jako kdyby to bylo v nějakém strašném stavu to auto tak to nechám zvrakovat ale je ve výborném stavu až tedy na motor :D a na 4 golfa v podstatě bez koroze.

A když pohneš s klapkou ručně, tak se motor vytočí? Může být špatné i servo na klapce.

dominik007*
hodnocení

No když to zkusím nastartovat bez toho krytu tak je klapka po celou dobu sešlápnutí plynu otevřená stejně.

Takže se nehýbe podle plynu? Mrkněte na to ve dvou...

dominik007*
hodnocení

Ano zítra to zkusím natočit

 

dominik007*
hodnocení

Našel jsem video bez toto krytu motoru.
Je ten kouř z té hadice odvětrávání normální? Já to asi nikdy předtím bez krytu nestartoval. :D

youtu.be/...
asd1

Bych rovnou sháněl jinej motor... Tip že má rozsypaný kruhy/ vydřenej válec apod. a profukuje pod píst.. Změř kompresi a bude jasno... Lacino kdybys měl hlavu OK, tak sehnat za odvoz "potkana" s dobrým spodkem a hlavu atd. dát svojí...

 

hodnocení

0x

BKY? Závady DTC? Načte se readness? Co nevyhovuje v kódu readness?

Tlak paliva?

Nájezd km?

...

Podle videa bych se zaměřil i na EGR

...

už čtu AZD a 237tkm

dominik007*
hodnocení

Tlak paliva jsem měřil byl 3 bary a jen jsem udělal ten výčet chyb protože s diagnostikou ještě moc neumím :D a diagnostika my vypíše akorát chybu lambda sondy kterou to píše už přes 3 roky nejspíše kvůli té spotřebě oleje ale nemyslím si že by začalo dělat takový bordel během 2 týdnů

Jestli používáš VAG nebo VCDS, tak je tam při volbě motoru a načtení jednotky tlačítko readness. Ten dej.

Ale s tím nájezdem a jak to bafá z odvětrání to vidím na mechaniku motoru. Minimálně gufera na ventilech.

...

V pravém sloupečku rozšíření funkcí dej přizpůsobení a v něm vyber kanál, kde jsou lambdasondy. Tuším 034 043 a dej spustit. Zmáčkeš brzdu a proveď test. Teplota katu (měří lambdy) musí být nad 400C, tak je klidně ohřej zvýšenýma otáčkama 2000 - 4000

vika díly nekupuj. zvláště čidla. to je největší průser. fungují špatně.

dominik007*
hodnocení

Přes víkend zkusím pokud bude čas a nafotím při nejhorším myslíte že bude lepší koupit jiný motor nebo nechat opravit tento?
dominik007*
hodnocení

Našel jsem třeba tento
auto.bazos.cz/...
Někde bych to nechal přehodit nevím jestli bych si na to troufl a třeba ještě něco najede protože mně to auto vyhovuje je ve fakt dobrém stavu od výroby v rodině takže vím co s ním bylo má na tu dobu celkem slušnou výbavu (hlavně climatronic :D ) a zase kupovat něco takového mi přijde škoda peněz když člověk neví jak dlouho to bude jezdit a kdo se k tomu jak choval a nějaké novější zatím neplánuji a naštěstí ho teď nepotřebuji a nevím jak dlouho takové přehození motoru trvá.

Pokud pístní kroužky budou OK, tak bych přehazoval hlavy. Bude to jednodužší a navíc zjistíš příčinu. U nového motoru zase zjistíš, zda má vpořádku ventily a zda těsní.

Tím pádem i nové rozvody a je klid.

dominik007*
hodnocení

Takže nejlépe demontovat hlavu zkontrolovat ventily a kroužky, ty mimochodem zjistím jak že jsou dobré? Mám nějaký olej nalít do válců? A počkat jestli to odteče?, A potom se rozhodnout jestli udělat repas hlavy, nebo i vyměnit pístní kroužky a nebo popřípadě vyměnit celý motor?

Nejsem úplně motorář (dělám elektro), ale minimálně by jsi měl zevnitř vložek válců vidět opotřebení (škrábnuté tahy nahoru a dolu). Zdraví motor s malým nájezdem má vyhónované spirálky (takove Xka křížem zevnitř vložek.

 

kami123
hodnocení

0x

Palivový systém lze vyloučit. - stříknutím se to zhorší..

.

může to být klapkou, psal jsi, že to zkontroluješ...? ( je mechanická nebo servo?)

.

ucpaný kat nebude mít ostré omezení otáček, spíš pokles výkonu...

.

Podle mne bych řekl taky ten EGR. S tím nemám tolik zkušeností.

Čekal bych, že řj by dneska měla umět zaseklý egr poznat, pokud funguje jako servo, ale možná se pletu.

.

Není cítit z výfuku benzín? ... vadná váha ... zkusit odpojit

.

Na tom videu byl plyn sešlápnut postupně nebo naplno?

dominik007*
hodnocení

Je tam elektronická klapka ta se otevírá podle sešlápnutí plynu, váhu vzduchu jsem koupil novou (vika). Diagnostika nic s EGR ventilem nepíše ani nevím jak ho jde proměřit nebo vyzkoušet jeho funkčnost.

 

kami123

Teď jsem viděl to druhé video,

ty komprese budou určitě totálně v háji, v lepším případě podpálené ventily...

Změřil bych komprese, pak sundal hlavu, ale to už myslím psal asd a gumidek.

dominik007*
hodnocení

A nevíte jak jsou u motoru azd uložené vačkové hřídele je tam víko nebo to víko hlavy je zároveň uložení vačkových hřídelí?
kami123

já ten motor neznám,

zkušenosti mám jen z motorů, co jsem spravoval sobě nebo známým. A takovýto typo jsem dopodud nezažil.

AZD má uloženo stejně jako BKY. Musíš sundat rozvody, pak víko s vačkama.

Vačky jsou ve víku hlavy.


sbazar.cz/...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]