Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Rozsvítila se kontrolka

Od: kanera odpovědí: 17 změna:
Škoda felicie.Při špatném dobijení rozsvítí se kontrolka na palubovce nebo nemusí?Díky.

 

 

17 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
avatar jjjlll

Na kontrolku se nespoléhejte. Při podezření na špatné dobíjení nastartujte zapněte světla a ventilátor. A měřte napětí na akumulátoru. Mělo by být kolem 14V. 13,6 je málo.

kanera
hodnocení

Díky za radu.Mohl byste prosím poradit jaký měřak bych mohl koupit.Díky.

Jakýkoliv voltmetr..

Určitě ho někdo ve Vašem okolí má...

Nebo v servisu Vám to za pár kaček změří..

 

gumidek*
hodnocení

2x

Kontrolka budí kotvu rotoru v altu a měří jkoby napětí mezi baterkou a altem. Pokud to místo 14V dává jen 13, tak ten 1V 12V kontrolku nerožne. 12V kontrolku rožne asi 6V a to ještě slabě.

Kontrolka spíše hlásí jestli to vůbec vyrábí proud či nikoliv. Taky hlásí, zda praskl řemen (netočí se alt).

Rozhodně tedy neindikuje změnu pár jednotek volt.Od toho je měřák. Taky neidikuje přechodové odpory na spojích vodičů (alt vyrobí 14V, ale k baterce dojde 13V a 1 V se ztratí na špinavých spojích a přemění se v teplo.

 

hodnocení

1x
avatar martincakl

Tož měla by..., však od toho tam ta kontrolka je..(tedy pokud není rozbitá samotná kontrolka).

 

hodnocení

0x
avatar dabel

když už by si chtěl nákej lepší voltmetr tak hledej ten co má proudový rozsah na 20A občas se to hodí když potřebuješ měřit v autě náký ty proudový odběry

praivo*

Já bych volil spíš běžný DMM pro měření proudů v řádu max. jednotek A (optimálně tak do 5) a na víc bych si koupil nějaký pořádný klešťák nebo kvalitní bočník.

5A je pro proudová měření na autě málo aspon 10A mín ne vem si centrál či větrák nebo u diesla žhaviče

praivo*

Jenže bočník v tom měřáku při 10 A vydrží kolem 15 s, než se upeče, to u 20 A dělá méně než 4 sekundy (a reálně ani to). Navíc levné multimetry tento rozsah nemají ničím jištěný, jediná pojistka je to, že se vypaří cesty na DPS... S klešťákem na 400+ A DC můžeš bez problému měřit i proud do startéru a to jakkoliv dlouho (resp. tak dlouho, jak přežije ten startér) a navíc bez odpojování kabelů.

já mám letitý měřák od metexu je na 20A a neni problém když hledám co mi v klidu třeba cucá baterii tak ho mám napojenej na baterii skoro furt a ještě se mi nestalo že by odešel

praivo*

Tak klidový odběr z baterie není moc (na to by ti měl stačit i rozsah 200 mA (nebo kolik má ten tvůj), ne?), ale zkus měřit proud větrákem zapnutým naplno nebo třeba proud ze zatíženého alternátoru a po chvíli (tipuji to na jednu minutu) uvidíš... Ano, tak velké proudy se u aut asi běžně neměří, ale pokud už to potřebuješ, tak to rozhodně není věc pro běžný multimetr.

nickys

Klešťák do auta? No potěš koště *bzum*

praivo*

A proč ne? Pořád lepší než spálit měřák nebo s sebou tahat jednoúčelový bočník.

 

nickys

praivo: proboha, vy nevíte, že kleštákem s dá měřit jen střídavý proud?

nickys

praivo: jo teda se omlouvam, oni prej existuji klestaky i na DC. *nevi*

Jsem nejak nepostreh, no.

praivo*

Jsou jich desítky. Využívají tzv. Hallův efekt (Google napoví).

 

jmhad*
hodnocení

0x

Někdy se rozsvítit nemusí. Ale pokud alternátor dobře dobíjí,tak si k tomu "hvízdá".Někdo dumá,co to je,zejména u feldy ,kde je to krásně slyšet i za jízdy.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]