Nejste přihlášen/a.
Mám poslední dobou potíže s pilou Dolmar PS 500. Je sice víc než deset let stará, ale moc vyběhaná není, mám jí jen k baráku. Asi před dvěma lety pila přestala startovat horká. Studená chytla na zatáhnutí ale jak se rozpálila řezáním a vypnula, nešla nastartovat ani náhodou. Teď poslední dobou ještě navíc začala vynechávat v otáčkách. Tak jsem se dal do generálky. Tenkrát mi jeden kluk ze Slovenska na diskuzi poradil, že by to mohlo dělat špatné zapalování a měl pravdu. Psal že v té době byly se zapalováním potíže díky nějakému špatnému mikroprcesoru. Vyměnil jsem tedy zapalování za funglovku a pilá zase chytá horká na zatáhnutí. Ale vynechávání v otáčkách přetrvalo. Dal jsem ještě fungl nový vzduchový filtr, novou kvalitní svíčku Bosch a problém přetrvává nadále. Potíž je někde v karburátoru, protože jsem zjistil, že když sundám vzduchový filtr a sání zacpu ze dvou třetin prstem, tak se krásně do otáček rozeběhne. Ale vizuálně ta špérklapka chodí jak hodinky. Tak se chci zeptat jestli jste někdo neměl podobný problém se značkou Dolmar. Nejde mi do hlavy, že jde pila do otáček po ucpání sání. Nové díly jsou originály ale nejde to ani na starý filtr. Video jak to špatně akceleruje je na Ulož.to, zde:VID_20210701_164355.mp4
Předem dík jestli jestli s tím má někdo nějakou zkušenost.
Přicpat sání = sytič. Takže chudá směs a to buď málo benzínu = ucpaný filtr, trysky v karburátoru. Nebo moc vzduchu = někde přisává falešný vzduch. Klasika mezi karburátorem a válcem, nebo přes gufera kliky, obzvlášt pokud se dlouhodobvě řeže se sundanýma omezovákama nebo přepnutým řetězem...
Pokud byl v nádrží benzín s biosložkama delší dobu, tak začni filtrem a tryskama v karburátoru.. Dobrý je VIF do paliva, ty sra... docel adobře rozpouští.
Chlapi díky za rady. Mám to hotový. Povytáhnul jsem karburátor a sání z obou stran vyfoukal. Pak jsem ještě sundal z karburátoru tu destičku s membránou viz foto a profouknul ty dva kanálky co jsou pod ní. Pila už jde krásně do otáček. Na precizní nastavení karburátoru bohužel není počasí, protože leje jako z konve a v dílně to kvůli smradu a oleji z řetězu dělat nechci. Ale bylo to v tom karburátoru.
Dík Jarda.
Myslím, že pomohlo sundání té membrány karburátoru, ona se totiž občas "přilepí" vlivem těch sraček, co dávají do benzínu , jak píše @asd1
Stává se to hlavně po zimě, kdy je pila většinou nevyužita
Gratuluji k vlastnictví tak skvělé pily, jako je Dolmar ps500, je to ještě made in Germany tak jak má být. Této pily se nezbavujte. Kvalita plastů-šasi nemá konkurenci
Mám ji 14 let, co ta rozřezala i pařezů velkých jak hovado. Má minimální vibrace.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.