Nejste přihlášen/a.
Zdravím, chci se zeptat, jaká je cenově dostupná pojezdová cesta. Vyznačená červená cesta je cca 30m.
Prosím opravdu o levné, ale pěkné nápady.
Při přepočtu na náklady za práci, materiál, trvanlivost, estetiku atd - pokud nebude jezdit nákladní vůz a jedná se o cestu osobákem k RD, stačí vám naprosto plastový zatravňovací systém. Uděláte si jen pásky pro kola auta - třeba z tohoto.
Betonové mám doma na větší ploše - je s nimi těžká práce a když náhodou přijel náklaďák se dřevem, popraskal mi beton. S tím plastem je mnohem snadnější práce a nemusíte rýt 10 cm.
Nad tím jsem také přemýšlel, ale cenově/architektonicky mi vyšlo lepší ty betonové zatravňováky? Pouze udělat pruhy 60cm a mezi to vysypat oblázkové kamenivo?
Pokud pod ty oblázky a děrovaný systém nedáte geotextilii /černou netkanou folii/, tak Vám to za chvíli proroste pampeliškama, travou a plevely.
a když tam dáte tu textílii, bude vám to zarůstat vrchem, protože tam nalítá tráva ...
Toto se dělá, aby se dalo přejet autem na potřebné místo - a že to zaroste trávou je náhodou žádoucí - můžete vesele sekat trávu traktůrkem či sekačkou...
Liska, to asi tak nějak je princip zatravňovací dlažby ne? A jinak, můžete se snažit jak chcete, ale i na geošce se rostliny uchytí a zaroste to jako by tam nebyla. Proč s přírodou soužít, když se jí můžu pořád stavět do cesty, že?
My jsme měli betonové takové děrované tvárnice a cesta 40 metrů. Kdyby tráva, tu bych brala, ale pampelišky a ty nešly vydloubnout. A vedle záhony a tam to lítalo. Tenkrát jsem si říkala, že nejen štěrk, ale i folii jsme tam měli dát.
Je jasné, že časem shora něco nalítá. Nechali jsme to tak. To mi tam jednou napadaly cibulky tulipánů, když se s nimi zvrhnul kyblík. Ty mrňavé mi tam zůstaly, přezimovaly a na jaře to vykvetlo
Cesta formou štěrkového trávníku. Nejlevnější a přitom i nejjednodužší na realizaci. Strhne se původní terén do 20-30 cm hloubky (podle půdního typu a předpokládané zátěže. Pak se původní zemina smíchá se štěrkem v poměru 1:2 a vyrovná na terén s tím, že spodní vrstva se zahutní a svrchních 3-5 cm se hutní také, ale ne tak poctivě a hlavně před hutněním se oseje travní směsí. Směs je speciální, ale plně postačí směs do sucha.
S jakoukoliv jinou možností je společný materiál, ovšem oproti jakékoliv jiné možnostinepořizujete už svrchní vrstvu - dlažbu, zatravňovací dlažbu, plastové zatravňováky. Pro každou tuto vrstvu musíte stejně dělat kufr, protože pokud budete pokládat na hlínu, tak se vám to vymačká a rozjede.
Exrtra levné řešení - navezl bych tam "recyklát drcený tříděný betonový B" 32-63 mm",chtějí 140 Kč/t. Po roce,když jsem to zajezdil,jsem to zopakoval,po dalším roce opět. Potom už to drželo a je klid. Hezké jako zámkovka to není,ale funguje. Pokud to chcete na první dobrou,tak podle Jenyka - odebrat hlínu,navozit ten recyklát a udusat...
Nejlevnější je nechat to vykopat, navézt lomovej kámen, pak menší kámen a nahoru kunčickou jemnomletku. Každou vrstvu samozřejmě uválcovat.
Ale myslím si, že se ti to nebude moc líbit.
Jen tak na okraj, co to je levný? Kolik do toho chceš celkem dát?
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.