Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Můžu vymazat své tel.Č. ze systému č.pošty?

Od: lucika odpovědí: 15 změna:
Dobrý den. Neustále mi chodi smsky,které mi oznamují,že Česká pošta převzala zásilku, a že mi ji doručí tehdy a tehdy. Než zásilku vůbec doručí přijde mi ještě kolem šesti esmsek. Problém je však v tom,že ja si žádné zboží neobjednala a na uvedené adrese ani nebydlim. Když se to stalo poprvé, zavolala jsem na uvedené tel.Č, pana řidiče, s dotazem zda=li je zásilka na mé jméno. Nebyla. Zeptala jsem se tedy proč mi chodi informační sms na můj mobil. Řidič nevěděl,jen se zmínil,že už je to s timto č. nastavené v jejich systému, a že s tim už nejde nic udělat. Poprosila jsem tedy pana řidiče, at si majítel zásilky ověří a obnoví telefonni kontakt. Věřila jsem,že převzetím zásilky skončí i chodící smsky. Nestalo se. Jistý pán nebo paní si dále objednávají zboží a mě stále chodi otravující oznamovací sms. Je to už po několikáté a nikdy to neprovází jen jedna smska,ale nekolik. Přijde mi divne,že nikdo nepostrádá tyto informační smsky, když si zadáním svého telefonu.,je evidentně vyžádal. Můžete mi prosím poradit,jak výmazu své telefonní číslo z toho systému, když ho zadal jiný registrovaný zákazník ve svém registrovaném účtu, kam pochopitelně já nemám přístup?. Děkuji. L.

 

 

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

Můj telefon takhle používá nějaký Brňák, který si často objednává z Lídlu... předpokládám, že se velmi často plete v jednom z čísel v telefoním čísle... pak chodí jeho SMS mě. S tím nic neuděláte. Jsou to jednorázové akce. Nejde si vymínit, že vaše telefonní číslo je tabu. Asi by šlo si nechat zablokovat tento typ SMS u operátora.

Telefonní číslo patří mezi identifikovatelný údaj (máte smlouvu u operátora například). Takže uplatnit GDPR jak u pošty, tak u operátora. Domnívám se, že pokud by toto zaklínadlo tazatelka použila u obou institucí při vstupu místo pozdravu, mělo by to jít rychle

pi*

ernie: A pokud odpoví na nás se GDPR nevztahuje/neplatí, tak co pak? Nebo ano vyřešíme a stav je stále stejný.

Asi jedině to co radíte a při další sms rovnou na UOOU/GDPR.

Takto jedná např. UPC, CZC, ...

 


0x

Kontaktujte zákaznické centrum pošty. V námi používaných zásilkových systémech (DPD, GLS) je u registrovaného zákazníka možnost notifikace SMS. Toto upozornění na doručení lze zrušit a údaje zákazníka znovu uložit. Stejný princip by měly mít všechny zásilkové služby.

Jo, a ještě jim připomeňte GDPR.

 


0x

Lidi, proč tu magoříte s GDPR? Ano telefonní číslo spadá do GDPR, ale určitě bych nezačínal řešením hned z tohoto pohledu. Někde se registrujete, dáváte email, telefon...souhlas se zpracováním údajů, ale nikdo nikde neověřuje jestli jste řekl správné číslo, email...
Vídím to tak, že někdo spletl (at už zaměstnanec ČP nebo zákazník), napsal tvé číslo a pokud to má přiřazené třeba k zákaznické kartě... Věřím, že by to měla být schopna ČP přenastavit, až když se bude na přepážce cukat tak zatlačit.

Nikdo nemagoří, taky jsem ten postup napsal stejně, nejprve se zkusit domluvit. Jenomže to v těchto případech chodí většinou tak, že řeknou, "jó milá paní, s tím nic nejde dělat" z toho důvodu, protože se jim nechce.

 


0x

podle mého, při registraci do eshopu někdo zadal telefon s překlepem a od té doby to tak chodí a on o tom ani neví, a to je celá věda, pošta s tím nejspíš nic neudělá, protože jak, ona to do systému nezadala a pokud si vynutíte že nechcete sms od pošty nepřijdou ani ty pro vás, pídil bych se spíš po odesílateli zásilky a zkusil to vykomunikovat s ním. Já třeba mám slovenské přijmení a očividně podobný mail s někým kdo dělá u technických služeb, takže mi chodí maily že je třeba opravit osvětlení 500km ode mě :D

Pošta má ve svém doručovacím systému tyto údaje. Takže je může měnit nebo mazat. Nějakému odesílateli zásilky může být fuk, jestli ho někdo neznámý bude otravovat. S podobnými doručovacími systémy dělám deset let, takže říkám, že když někdo přes eshop zadá špatné doručovací údaje, já jako oprávněný editor těchto údajů je můžu měnit

spíše ze zvědavosti, at neumřu hloupej... Příklad: u toho zelenýho panduláka z vesmíru, si založím účet, při zakladání účtu uklepnu telefonní číslo, tudíž při každém dalším přihlášení a objednávce se české poště opět zadá špatné tel. číslo, jste tohle schopen změnit jako česká pošta jednou provždy, tak aby to bylo správně v databízí u toho zeleného panáka?

Nevím, jak u České pošty. Ale u DPD a GLS když si zákazník jednou objedná, tak tam má prostě nastaveny přepravní údaje. Příklad.

Franta Vocas

Ulice národních debilů 1888

Horní Zadky 666

telefon bflmpsvz.

Takže když si Vocas zase něco objedná a blbě tam zadá číslo, tak může zadávat u zelenýho z*rda co chce, ale v přepravním systému má bflmpsvz.

Zelenej z*rd tyto údaje předává totiž přepravci, a pokud přepravce zjistí, že telefon nesouhlasí, má s tím něco dělat.

Navíc, v tomto případě jsou ty notifikace SMS stále na stejné číslo (tazatelky).

Ale jak říkám, nevím jak to v bordelu zvaném Česká pošta chodí.

Ještě je jedna možnost. A sice, že si tazatelka pořídila nový telefon (nové číslo) a toto číslo je takzvaně recyklované (zrušené od předchozího majitele). Operátor má na háku aby toto řešil iniciativně sám. V tom případě nastupuje institut GDPR.

Navíc, pokud si v ešopu založíš účet, tak tam snad telefon je nasteven v údajích, ne?

motak
takze pokud ja zmenim telefon, tak mi DPD bude posilat notifikace porad na to puvodni?
To asi ne, dopravce nema zajimat, co bylo v minulosti, ale jake mam udaje ted...

Navíc, pokud si v ešopu založíš účet, tak tam snad telefon je nasteven v údajích, ne?

no však právě a co když ho tam mám nasatvený špatně tzn. číslo tazatelky a nevšimmnu si toho? tak s každou novou objednávkou půjde sms tazatelce místo mě

 

pi*

0x

Tak jste se měl řidiče zeptat na jméno a adresu? Tak snad příště. Bude-li se cukat a ČP do sms už dává i odkaz na změnu v doručení/době, tak se můžete docela dobře vyřádit.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]