Nejste přihlášen/a.
Můj telefon takhle používá nějaký Brňák, který si často objednává z Lídlu... předpokládám, že se velmi často plete v jednom z čísel v telefoním čísle... pak chodí jeho SMS mě. S tím nic neuděláte. Jsou to jednorázové akce. Nejde si vymínit, že vaše telefonní číslo je tabu. Asi by šlo si nechat zablokovat tento typ SMS u operátora.
Telefonní číslo patří mezi identifikovatelný údaj (máte smlouvu u operátora například). Takže uplatnit GDPR jak u pošty, tak u operátora. Domnívám se, že pokud by toto zaklínadlo tazatelka použila u obou institucí při vstupu místo pozdravu, mělo by to jít rychle
Lidi, proč tu magoříte s GDPR? Ano telefonní číslo spadá do GDPR, ale určitě bych nezačínal řešením hned z tohoto pohledu. Někde se registrujete, dáváte email, telefon...souhlas se zpracováním údajů, ale nikdo nikde neověřuje jestli jste řekl správné číslo, email...
Vídím to tak, že někdo spletl (at už zaměstnanec ČP nebo zákazník), napsal tvé číslo a pokud to má přiřazené třeba k zákaznické kartě... Věřím, že by to měla být schopna ČP přenastavit, až když se bude na přepážce cukat tak zatlačit.
podle mého, při registraci do eshopu někdo zadal telefon s překlepem a od té doby to tak chodí a on o tom ani neví, a to je celá věda, pošta s tím nejspíš nic neudělá, protože jak, ona to do systému nezadala a pokud si vynutíte že nechcete sms od pošty nepřijdou ani ty pro vás, pídil bych se spíš po odesílateli zásilky a zkusil to vykomunikovat s ním. Já třeba mám slovenské přijmení a očividně podobný mail s někým kdo dělá u technických služeb, takže mi chodí maily že je třeba opravit osvětlení 500km ode mě :D
Pošta má ve svém doručovacím systému tyto údaje. Takže je může měnit nebo mazat. Nějakému odesílateli zásilky může být fuk, jestli ho někdo neznámý bude otravovat. S podobnými doručovacími systémy dělám deset let, takže říkám, že když někdo přes eshop zadá špatné doručovací údaje, já jako oprávněný editor těchto údajů je můžu měnit
spíše ze zvědavosti, at neumřu hloupej... Příklad: u toho zelenýho panduláka z vesmíru, si založím účet, při zakladání účtu uklepnu telefonní číslo, tudíž při každém dalším přihlášení a objednávce se české poště opět zadá špatné tel. číslo, jste tohle schopen změnit jako česká pošta jednou provždy, tak aby to bylo správně v databízí u toho zeleného panáka?
Nevím, jak u České pošty. Ale u DPD a GLS když si zákazník jednou objedná, tak tam má prostě nastaveny přepravní údaje. Příklad.
Franta Vocas
Ulice národních debilů 1888
Horní Zadky 666
telefon bflmpsvz.
Takže když si Vocas zase něco objedná a blbě tam zadá číslo, tak může zadávat u zelenýho z*rda co chce, ale v přepravním systému má bflmpsvz.
Zelenej z*rd tyto údaje předává totiž přepravci, a pokud přepravce zjistí, že telefon nesouhlasí, má s tím něco dělat.
Navíc, v tomto případě jsou ty notifikace SMS stále na stejné číslo (tazatelky).
Ale jak říkám, nevím jak to v bordelu zvaném Česká pošta chodí.
Ještě je jedna možnost. A sice, že si tazatelka pořídila nový telefon (nové číslo) a toto číslo je takzvaně recyklované (zrušené od předchozího majitele). Operátor má na háku aby toto řešil iniciativně sám. V tom případě nastupuje institut GDPR.
Navíc, pokud si v ešopu založíš účet, tak tam snad telefon je nasteven v údajích, ne?
no však právě a co když ho tam mám nasatvený špatně tzn. číslo tazatelky a nevšimmnu si toho? tak s každou novou objednávkou půjde sms tazatelce místo mě
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.