Nejste přihlášen/a.
Chtěl by jsem si postavit elektrocentrálu s autoalternátorem 12V, a jako palivo používat vodík, který si centrála sama vyrobí. Zajmámě jestli by to mohlo fungovat. Motor z motorky 250ccm výkon 49kw a dva alternátory 90A spotřeba benzínu 5l/100km, takže by jsme brali s rezervou 7L/hod. Vodíkový vyvíječ vyrobí 1,5l/min = 90l/hod při odběru 30A. h2shop.cz/... .Výkon HHO generátoru se dá ovládat h2shop.cz/... a tak by jsem si nastavil takový proud který by vyráběl potřebné množství HHO plynu pro motor. Výkon centrály by byl teda 160A a max. vyvíječ 30A. To znamená že by jsem mohl odebírat 130A a to bez potřeby kupovat palivo.
Zdá se mi ale nějak divné, že by to takhle mohlo fungovat.
Rád uvítám jakékoliv rady, klady a zápory systému, proč by systém nefungoval. Samozřejmě by jsem měl k vyvíječi všechny potřebné prvky pro ovládání nádržku...atd.
No osobně si myslím, že se budem divit co vše už skončilo v trezorech naftových šejků, až dojde ropa tak budou zase na koni
A šlo by to použít s LPG a tím pohánět motor. Motor by byl upraven pro pohon na plyn. V jakém poměru by měli být smíchány směsy.Jaká nádrž by byla vhodná pro HHO když ho budu vyrábět při slunečném dni.
Vyplatí se vůbec investovat do systému, nebo nechat pohon na LPG a občas na benzín. Fungoval by ten motor například na ředidlo, technický benzín,líh,atd.
Čirou náhodou dneska v německém auto magazínu dávali reportáž, ve které slibovali až 30% úsporu paliva u benzínových motorů a až 18% úsporu paliva u naftových motorů.
Systém tvořil právě vyvíječ vodíku, který jsi musel domontovat do motorového prostoru, zapojit na elektrické obvody a vytvořený plyn jsi přiváděl do sání vzduchu motoru.
Jeden set pro vyvíjení vodíku stál 330Euro, druhý set pro vyvíjení vodíku stál 800Euro.
Vodík se přimíchával do stávající směsi a tím se mělo ušetřit palivo.
Po ukončení testu byl výsledek takový, že levnější set snížil spotřebu auta o 1%; dražší set snížil spotřebu o 5%.
Zdaleka se výsledky testu neblížili udávané úspoře 30%.
Zkus si vypočítat kolik vzduchu spotřebuje takový spalovací motor. To bude hlavní problém, protože vyvíječ vodiku ti sice vytvoří nějaké množství ale ne pouze vodíku a směsi vodíku a kyslíku. Když tuto směs pošleš sání do motoru a naředíš ji vzduchem, tak vznikne směs, která asi nebude vhodná pro spalování - nepůjde zapálit protože bude "málo bohatá".
Kromě toho vodík není zrovna bezpečný plyn a směs vodíku a kyslíku vůbec ne.
K podobným věcem jsem velmi skeptický. Nevěřím, že by ropná lobby byla až tak silná, aby zabránila všem výrobcům. Kdyby podobná zařízení jen trochu fungovala, jistě by se našli třeba maloserioví výrobci, kteří by ho dávno montovali. Dnešní prodávané výrobky považuji za, když né přímo podvod, tak velmi neefektivní. Možná někteří, co si podobné pořídili, nějakou úsporu i vidí. Ale spíš to bude podvědomý efekt toho, že koupili drahou věc, tak musí šetřit a proto jedou troěku opatrněji(ani si nemusí uvědomovat). Tady spíš budou ty malá procenta úspory.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.