Nejste přihlášen/a.
Tu představu jak vyřešit nějaký problém získáš jedně v praxi tím, že budeš mít zájem o danou problematiku a budeš vymýšlet různé řešení problému.
Třeba problém nevyřešíš, ale třeba tě napadne nějaké překvapivé řešení.
Musíš se taky učit od zkušenějších kolegů v práci.
Škola tě naučí důležité základní znalosti, které budeš potřebovat v další praxi, a snad v tobě i probudí zájem o strojařinu. Když toto máš, tak potom už můžeš začít řešit problémy a zlepšovat.
Já jsem si například navrhl štípačku na dřevo s naprosto atypickou konstrukcí a za cenu, za kterou bych si v obchodě kopil dvě velký štípačky. Ale je to moje konstrukce která vydrží a je to zároveň takový domací montážní lis se silou 8 tun.
Jak pisi predemnou. Je to o praxi, zkusenostech, prehledu poslednich trendu, materialu, vyrobnich postupu, hodne to je o kopirovani, prejimani a vylepsovani myslenek ostatnich. Samozrejme to zacina na SS nebo i pred, kde ziskavas prvni technicke poznatky, ale to je teprve zacatek.
V neposledni rade je to o technickem talentu. Znam spousta "taky konstrukteru", kteri ale nemaji zadnou vlastni invenci. Delaji, co se jim rekne, udelaji to presne podle zabehnuteho postupu, prilis nad tim nepremysli a jsou spokojeni. Vpodstate pracuji bez jakekoliv pridane hodnoty. Takovi zadne "zlepsovaky" nedelaji.
Zlepsovak nemusi byt ale pouze zbrusu novy vynalez nebo prevratne technicke reseni, nad kterym zustane kazdy stat s hubou otevrenou. Pokrok se ve vetsine pripadu posouva po malych kruccich.
"Nekdo vymysli hranate kolo, dalsi z nej udela osmihran a teprve treti ho vylepsi az do uplneho kulata."
-
Problemy resis, az kdyz prijdou. Malo kdo si muze hrat na nezavisleho vynalezcve, ktery si kuti co chce. Vetsinou ses za neco placeny a tim se zabyvas. Kdyz Te zbyde cas a chut, pak si doma muzes kutit. Podle toho se mimo jine da take rozpoznat ten s vlastni invenci oproti tomu. ktery ji nema.
Když jako kluci jsme si dělali různé káry, museli jsme si vše vyřešit. Tam asi každý začínal. Říká se,že každý konstruktér má v hlavě kartotéku všemožných řešení, at už vlastních, nebo co kde viděl. A když něco řeší, tak se tou kartotékou probírá a všelijak vše kombinuje, až na to přijde. Nejprve je tedy třeba tu kartotéku naplnit. Máš-li možnosti zázemí, dojdi do kovošrotu, at Ti dají převodovku ze staré škodovky. Že ji zadarmo do šroubku rozebereš, a vše jim pak přineseš. Nebo se zadarmo nabídni nějakému mechanikovi, garážistovi. Garantuji Ti, že se naučíš víc, než z učebnice. Já jsem studoval průmyslovku až po letech praxe-a to je hned jiné učení, když si mohu vše hned konkrétně představit. Kolikrát jsme se dostali s profesory i do sporu. Jen jeden starý praktik učitel vždy mohl říct: Nehádejte se se mnou, já to dělám jenom 45 let...A bylo to.
S tima ucitelama mi to pripomina, kdyz nam na CVUT doc. Svoboda vysvetloval funkci synchronu pomoci asi sto let starych slidu na zpetny projektor, na kterych bylo prd videt a cmaranim prstem ve vzduchu na pul cesty mezi projektorem a zdi, tak aby se stin jeho ukazovacku promitl na to spravne misto na zdi. Ani naprosty genius by to z toho nepochopil a hned bylo videt, kdo uz ma za sebou nejake to technicke zazemi.
Zajemci o druhe vysvetleni od nas "znalych" stali doslova ve fronte. V hospode se jim to pak vzdy za pivo dovysvetlilo.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.